Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2 maanden wachten?

  • suzanne

    Hallo allemaal

    ik heb twee maanden terug een manuscript verstuurt naar een uitgever. Ik kreeg toen vrijwel meteen een ontvangstbevestiging met de melding dat mijn werk zo snel mogelijk gelezen zou worden.

    Nu, dus twee maanden later, heb ik nog steeds niets gehoord.

    Moet ik erachter aan gaan bellen en vragen waarom het zo lang duurt of is dit normaal?

    Bij andere uitgeverijen duurde het een stuk minder lang tot ik een reactie kreeg (ongeveer vier tot zes weken)

    Wat denken jullie?

  • Kitana

    Bij sommige uitgevers kan het makkelijk een half jaar duren voor ze iets laten horen. Over het algemeen krijg je een bevestigingsbrief waarin een minimale wachttijd wordt genoemd. Vaak waarderen ze het niet als je te vroeg belt. Mocht je geen bevestigingsbrief krijgen, dan raad ik aan om even na te bellen of ze het hebben ontvangen. Bij mij is het eens gebeurd dat ze het manuscript niet ontvangen hadden.

    Succes ermee!

    groetjes Kitana

    www.ongers.net

  • Piet Janssen

    Hallo Suzanne,

    Ik wil je niet teleurstellen hoor maar ik heb gewoon hele slechte ervaringen met

    uitgevers en ik weet vrijwel zeker dat zij jouw manuscript niet eens lezen want

    uitgevers krijgen tientallen boeken per week in hun brievenbus van amateurschrijvers.

    Ik heb veel geld weggegooid aan die hele uitgeverij en het heeft me niks gebracht.

    Ben al jaren op zoek naar een uitgever,ik heb 25 boeken geschreven waarvan 12

    helemaal af en schrijf in diverse genres dus mocht jij wel een goede betrouwbare

    uitgever weten laat me dat dan maar eens weten!

    Mijn e-mailadres is: jans8399@hotmail.com

    suzanne schreef:

    >

    > Hallo allemaal

    >

    > ik heb twee maanden terug een manuscript verstuurt naar een

    > uitgever. Ik kreeg toen vrijwel meteen een

    > ontvangstbevestiging met de melding dat mijn werk zo snel

    > mogelijk gelezen zou worden.

    >

    > Nu, dus twee maanden later, heb ik nog steeds niets gehoord.

    >

    > Moet ik erachter aan gaan bellen en vragen waarom het zo lang

    > duurt of is dit normaal?

    > Bij andere uitgeverijen duurde het een stuk minder lang tot

    > ik een reactie kreeg (ongeveer vier tot zes weken)

    >

    > Wat denken jullie?