Beste mensen,

Ik ben op zoek naar iemand die mijn verhaal op papier kan zetten. Ik loop er al heel lang tegenaan te hikken maar krijg met geen mogelijkheid iets begrijpelijks op papier. Aldus, mijn naam is Steffan Kelberg maar tot mijn achtiende had ik een andere achternaam die luidde als volgt ; Pik; Nu begrijpt iedereen natuurlijk wel dat dit reacties oproept en dat deed het dus ook. Op school al werdt ik dan ook vernederd tot op het bot en ik moest zelfs met deze naam mijn dienstplicht vervullen. Omdat pesten nu zo onder de aandacht is wou ik aan mijn verhaal ook aandacht besteden omdat de meeste gepesten in een slachtofferpositie terechtkomen of daar voor kiezen met emotionele problemen/trauma,s tot zelfmoord aan toe. Heb ik mij altijd als kind al voorgenomen om mij nooit maar dan ook nooit door een ander kapot te laten maken. Ik ben er uiteindelijk dan ook veel sterker uitgekomen ondanks dat er uit mijn omgeving tot mijn eigen familie aan toe met argusogen naar werdt gekeken. Wat ik met mijn boek zou willen bewerkstelligen is dat je een gezonde dosis doorzetingsvermogen nodig hebt om toch het geluk naar je toe te trekken. Als de pesters hun zin hadden gekregen dan was ik bij wijze van spreken gillend gek geworden en uiteindelijk misschien tot zelfmoord gedreven. En dan ben je na een paar weken vergeten. Maar ik ben het bewijs dat ik er nog ben en ze zijn nog lang niet van me af. Het heeft me wel de nodige vechtpartijen gekost en ook zogenaamde vrienden en ik heb me er letterlijk en figuurlijk doorheen moeten knokken. Maar ik heb nu vrede en ben met mijn 45 jaar een zeer tevreden gezinsman.