Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe moet je leren Schrijven?

  • Dorien

    Hallo, Ik ben Dorien en ik ben 11 jaar en ik wil heel graag verhalen leren schrijven..

    Maar ik weet niet hoe dat precies moet en waar je de inspiratie vandaan kunt

    halen… enzo…. dUz.. als iemand me kan helpen dan moet je me even mailen….

    Groetjes van Dorien…

  • victor

    om goede verhaalen te schrijven moet je inderdaad eerst inspieratie op doen

    dat doet iedereen op zijn eigen manier

    maar het is vooral heel belangrijk om goed op te letten wat er om je heen gebeurt

    vaak kun je uit mensen en situaties in je omgeving heel veel inspiratie halen

    veel plezier met schrijven

    groetjes victor

  • Cees van der Pluijm

    En als je een paar jaar ouder bent kun je veel hebben aan mijn boek “Schrijven van gedichten en verhalen”. Daarmee kun je jezelf leren je teksten te verbeteren en er staan veel voorbeelden in van andere schrijvers.

    Succes!

    Cees

  • Rivka Voet

    Misschien een goed tip: Ga ergens zitten: thuis, op school, in het park enz… Kijk om je heen en beschrijf heel rustig op je eigen manier wat je allemaal ziet… Mensen, dieren, gebeurtenissen, uithangborden… enz…

    Als je bijvoorbeeld 2 mensen ruzie ziet maken, maar je kan het niet horen, verzin je zelf de tekst erbij… dat kan soms heel komisch uitpakken.

    Veel succes…

    Groeten,

    Rivka

    P.s. Ik vind het trouwens heel leuk dat je op zo'n jonge leeftijd al wil schrijven…

  • Keighleigh mama van Nick

    Ik ben ook jong begonnen, ik denk dat ik 6 was toen ik m'n eerste verhaaltje schreef en ben dit blijven doen tot nu (ben inmiddels 32 en heb al honderden pagina's vol geschreven) Ik ben begonnen met schriftjes volschrijven met aantekeningen en verhaaltjes, dat werden er steeds meer, tot ik in 1997 het internet ontdekte en rond 1999 begon ik met loggen en dit is iets wat ik nog steeds met veel liefde doe.

    Om een lang verhaal kort te maken:

    Schrijf gewoon op waar je zin in hebt en laat je door niemand van de wijs brengen dat je het niet kan, 1 dingetje: je kan erop rekenen dat de eerste paar honderd kantjes ‘troep’ is maak je er niet druk om want het betere werk komt vanzelf wel.