Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitgeven en/of verfilmen

• victor

beste piet mijn wel gemeende excuses voor mijn taal fouten

het punt over je fantazie

je geefd zelf aan in je eerste mailtje dat je te veel fantazie hebt dat zou ik persoonlijk niet als een belemmering ervaren hoewel het een richting en rechtlijnigheid in je schrijven zou kunnen tegen werken

ik had niet de bedoeling om je in enigerlij wijze aan te vallen op je shcrijven

ik was slechts nieuwsgierig dit mede omdat ik je zo vaak op dit prikboard tegen kwam

wat mijn taal fouten betreft ik ben volleerd dislecticus en heb zes jaar geleden leerern lezen en schrijven

ik vraag in dit laatste stukje niet om medelijden of begrip dan had ik dat in mijn eerste bericht wel duidenlijk gemaakt

heet eenige dat mij boeide was de persoon achter de boeken

en de onderwerpen waar je over schreef

als dat je in enigerlij wijze gekrenkt heefd dan spijt dat mij zeer en wil ik daar bij deze mijn wel gemende excuses voor aan bieden

met vriendelijke groet victor

• victor

de zin die jullie bedoelen was een probatie penno

een probeersel van de pen

dit soort schrijven stamt uit de tijd dat er nog met ganzen veeren werd geschreven

voor de pen daadwerkenlijk gebruikt werd om een boek meet te schrijven (hetgeen een zeer tijdrovende en kosbare ondernemeing was)

de pen die uit een veer bestond werd door de monniken zelf met en mes gesneden en om te testen of deze pen naar wens schreef werd deze eerst uitgeprobeerd en eventueel bij gesneden als deze niet het gewenste resultaat gaf

om de pen te proberen werden er vaak korte gedichten of limeriks geschreven

het gedichtje waar hier aan gerefereerd word is door een monnik uit de nederlanden geschreven op het schudblad van een ierse bijble en is het oudste nederlandse schrijven dat tot nu toe bekend is

• victor

toch nog even een kleine reactie die ik vergeten ben om in mijn vorig bericht te zetten

wat versta je onder gewone romans

overigens vind ik het niet ergenlijk dat wanneer en bn een boek uit geeft

ik ben van meenig dat dit meer zecht over de gemiddelde lezer dan over de kwalitijd van je eigen boek

veel toon aangevende schrijvers hebben moeite gehad om hun boeken gepubliceerd te krijgen maar dat heefd niets af gedaan aan de kwalitijd van hun boeken

stel je zelf gerust met de gedachte dat de best sellers van vandaag de gedateerde futilitijten van morgen zijn

met vriendelijke groet victor

• hannah

Ja, dat verhaal staat ook op de site die je vindt als je een van de door mij geplaatste links aanklikt.

• Leonard

Hallo Piet,

Het succes van een boek wordt helaas niet alleen bepaald door de inhoud.

Vraag het maar aan willekeurige mensen in een bibliotheek, waar zij behalve dan op hun favoriete auteur(s) verder op selecteren.

Een veel voorkomende keuze factor is de omslag (cover) van het boek.

Nu op TV veel te doen is over Engelen en contact met de nabestaanden, hoorde ik via een kennis dat de omslagen met een Engel nu erg goed verkopen.

Kijk in de boekenzaak, het zijn de mooie en aansprekende covers die in de etalage worden geplaatst, en bekende auteurs hebben vrijwel altijd een zeer mooie cover.

Ik weet dit, omdat ik zelf sinds kort covers voor o.a. boeken ontwerp.

Mijn laatste cover die ik gemaakt heb is voor het boek “combine en compositie”, je kunt deze op internet vinden.

Bij je volgende boek wil ik jou (en andere potentiele auteurs) best adviseren over de omslag van het boek.

Groet,

Leonard (hess0017@home.nl)