Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Daten op Internet

  • Marja van Alphen

    Hallo schrijvers,

    Ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met een aantal boeken die ik wil gaan schrijven.

    Zelf ga ik in week 31 naar Frankrijk om een schrijverscursus te doen bij Elle Eggels.

    Omdat ik zoveel stof heb , zowel humoristisch als dramatisch en ik er wat mee wil en moet doen!. Daarom is mijn vraag, hoe werkt het als een ander je daarbij ondersteunt en wat zijn de kosten daarvan.

    Om te beginnen heb ik ervaring, ‘zoals zovelen met mij, met het daten op internet’ waar ik de meest grappige en minder leuke ervaringen mee heb. Gedichten krijg ik o.a. en iemand schreef mij ‘O schone bloem in deze dorre woestijn’ of'ik val niet op je maar…..vind je een prachtige enz enz vrouw. Waarop ik hem antwoorden, ‘Dat is maar goed ook , want dat doen er al genoeg en ik heb er haast een dagtaak aan!!..’

    Dit is een kleine greep uit mijn ervaring. Het is de bedoeling dat het luchtig, herkenbaar en prettig leesvoer is.

    Daarnaast is er veel drama met mijn moeder geweest, toch ook de humor in haar uitspraken die ze deed, waar ik ook graag een boekje over wil schrijven. Daar heb ik ook een tekenaar bij nodig, die wat gekke tekeningen kan maken, een beetje in de stijl van - Peter van Straten -, dat heb ik in mijn hoofd, nu moet het nog op papier!!..

    Ben nieuwschierig of hier een leuke reactie op komt??

    Groeten van Marja van Alphen.

  • Robert

    Hallo Marja,

    Ik neem aan dat je weet wat het kost, als je je opgegeven hebt voor die workshop van Elle Eggels. En wat de begeleiding betreft denk ik dat er gekeken wordt naar stijl, taalgebruik, originaliteit, leesbaarheid etc. Zo ongeveer hoe er op de middelbare school naar geschreven teksten gekeken werd, maar dan uitgebreider.

    Ik denk dat je er niet meteen van uit moet gaan dat je verhalen/boeken direct gepubliceerd zullen worden. Doorgaans lukt dat niet meteen, tenzij je natuurlijk ontzettend goed bent.

    Als je je verhalen/boeken in samenwerking met een illustrator wilt maken raad ik je aan om flink te netwerken, zowel in je directe omgeving als op internet.

    Groeten van Channah van Straaten

  • Marja van Alphen

    Hallo Channah,

    Wat een mooie naam trouwens!!..

    Bedankt voor je reactie!!

    Natuurlijk heb ik niet de pretentie dat mijn boekje meteen zal worden uitgegeven.

    Maar een mens moet ergens beginnen!!.. Al doe ik het maar voor mijzelf, dan nog vind ik dat het een goed verhaal moet worden en prettig leesbaar!.

    Omdat er al een rijk leven van 58 jaar achter mij ligt, met veel turbulentie en boeiende en mooie en minder goede ervaringen, is het nu voor mij de tijd om er iets mee te doen!!..

    Iets wat ik altijd al heb willen doen, daarom heb ik ook een cursus ‘levensverhalen’ gedaan bij een schrijfster. Natuurlijk valt er veel te verbeteren en te sleutelen aan wat ik op papier heb gezet. Daarom heb ik mij dan ook ingeschreven voor de cursus in Frankrijk.

    Wat de kosten daarvan zijn, daar ben ik natuurlijk van op de hoogte.

    In ieder geval bedankt voor je advies.

    Groeten van Marja van Alphen.

    Channah schreef:

    >

    > Hallo Marja,

    >

    > Ik neem aan dat je weet wat het kost, als je je opgegeven

    > hebt voor die workshop van Elle Eggels. En wat de begeleiding

    > betreft denk ik dat er gekeken wordt naar stijl, taalgebruik,

    > originaliteit, leesbaarheid etc. Zo ongeveer hoe er op de

    > middelbare school naar geschreven teksten gekeken werd, maar

    > dan uitgebreider.

    > Ik denk dat je er niet meteen van uit moet gaan dat je

    > verhalen/boeken direct gepubliceerd zullen worden. Doorgaans

    > lukt dat niet meteen, tenzij je natuurlijk ontzettend goed

    > bent.

    > Als je je verhalen/boeken in samenwerking met een illustrator

    > wilt maken raad ik je aan om flink te netwerken, zowel in je

    > directe omgeving als op internet.

    >

    > Groeten van Channah van Straaten

  • Robert

    Hallo Marja,

    We zijn even oud, tenminste bijna: ik word zeer binnenkort 58.Kijk maar bij info achter mijn naam :-)

    Ik wilde je niet demotiveren om te schrijven. Integendeel. Maar ik wilde je wel laten zien dat het niet zo makkelijk is om te publiceren. Gewoon om tgeleurstellingen te voorkomen.

    Ik ben benieuwd bij welke instelling je die cursus in Frankrijk geboekt hebt. Op mijn werk heb ik regelmatig vragen over dit soort dingen, en een aantal van mijn vriendennen in dezelfde leeftijd als wij zullen daar ook wel meer over willen weten.

    Je kunt mij dat uiteraard ook prive mailen: channahvanstraaten@hetnet.nl