Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hulp gezocht

  • kusje

    Hallo allemaal,

    ik ben een jonge meid van 22 jaar oud. ik heb al veel in mijn jonge leventje meegemaakt en zou dit graag vertellen in boekvorm.. het gaat om een roman gebaseert op mijn eigen leven.

    Toch loop ik tegen veel dingen aan, zoals tijdgebruik en het goed voorbereiden voor je aan de slag gaat. weet iemand een goede site of is er iemand die mij zou kunnen begeleiden?

    kusje

  • Piet Janssen

    Hallo jonge meid van 22 jaar.

    Ik heb als grootste hobby het schrijven van boeken en ik heb er 12 helemaal af

    terwijl ik er nog 13 moet afschrijven dus ik heb wel enige ervaring.

    Ik zal me kort even voorstellen,ben Piet Janssen,woon in het oosten van het land

    maar ben in het zuiden geboren,ben 55 jaar,gehuwd en twee dochters.

    Mocht je belangstelling hebben voor mijn aanbod dan zien we wel verder.

    Groet,

    Piet

    kusje schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > ik ben een jonge meid van 22 jaar oud. ik heb al veel in mijn

    > jonge leventje meegemaakt en zou dit graag vertellen in

    > boekvorm.. het gaat om een roman gebaseert op mijn eigen leven.

    >

    > Toch loop ik tegen veel dingen aan, zoals tijdgebruik en het

    > goed voorbereiden voor je aan de slag gaat. weet iemand een

    > goede site of is er iemand die mij zou kunnen begeleiden?

    >

    > kusje

  • kusje

    op welke manier zou jij mij kunnen helpen??

  • Piet Janssen

    Hallo kusje,

    Sorry voor de wat late reactie.

    Mijn antwoord op jouw vraag is:

    -Je kunt je boek in de `ik-vorm` schrijven maar je kunt het ook laten vertellen door

    een fictief persoon.

    Verder kun je je boek schrijven in de tegenwoordige tijd of in de verleden tijd.

    Maak een lijstje van (hoofd)personen en leg daar details van vast en doe dit op een

    apart stuk papier.

    Lees regelmatig wat je geschreven hebt en wat ik doe is dat ik altijd een boek

    schrijf in kladvorm;denk je dat je,bijvoorbeeld,een hoofdstuk goed hebt afgewerkt

    zet het dan op de computer.

    Je weet wat je wilt schrijven en maak daar een route van dus van a naar b,van b

    naar c enz totdat je bij z komt en dan is je boek af.

    Laat een ander lezen op spellingsfouten want die van jezelf lees je overheen.

    Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en wil je best helpen om je boek te schrijven.

    Groet,

    Pietkusje schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > ik ben een jonge meid van 22 jaar oud. ik heb al veel in mijn

    > jonge leventje meegemaakt en zou dit graag vertellen in

    > boekvorm.. het gaat om een roman gebaseert op mijn eigen leven.

    >

    > Toch loop ik tegen veel dingen aan, zoals tijdgebruik en het

    > goed voorbereiden voor je aan de slag gaat. weet iemand een

    > goede site of is er iemand die mij zou kunnen begeleiden?

    >

    > kusje

  • Monique Hordijk

    Hoi, kijk eens op www.verrasjezelf.nl (/schrijf je eigen boek).

    Dit heeft mij enorm geholpen bij het opzetten van een complete roman.

    Succes!

  • Wijnand van de Meeberg

    Dag Kusje,

    Als uitgevertje van boeken die door andere uitgevers worden geweigerd, ben ik altijd bereid je te helpen. Maar dan wil ik wel graag iets van je lezen en een echte naam van je weten. Ik kom met open vizier en dat wil ik ook graag van de mensen waarmee ik omga.

    Op mijn site kun je zien wie ik ben en wat ik doen.

    Groetjes,

    Wijnand

  • s@nne

    Hallo, ik ben nieuw op deze pagina en had al twee boeken af toen iemand (Ellen van Gogh, schrijfster) mijn manuscripten las. Ze gaf me alle kans dat het goed zou komen maar de technieken, die je als leek gewoon niet kent, moest ik me aanleren. Ik ben de cursus “creatief schrijven”bij de LOI gaan doen. Persoonlijke begeleiding en veel goede adviezen hebben me geholpen. Ik heb de cursus nu zo'n drie weken geleden afgerond en ben in mijn boeken écht aan het werk, er is wel wat aan te doen hoor! Dit is dus mijn advies, een practische cursus, nog leuk ook en van allerlei “soorten” van schrijven leer je heel veel !

    Succes,

    S@nne