Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Landelijke Vereniging Amateurschrijvers

  • HenkJ

    Beste amateurschrijvers -en schrijfsters,

    Dit is de eerste keer dat ik deze pagina bezoek en heb een en ander gelezen;er

    zijn serieuze schrijvers en schrijfsters bij maar ik heb ook een heleboel dingen

    gelezen die niks met schrijven te maken hebben!

    Wat ik voorstel is het volgende: ik wil een vereniging oprichten voor en door de

    amateurschrijver maar ik weet niet hoe ik dat moet doen dus ik hoop een heleboel

    positieve reacties te krijgen en verder wil ik ook een stevige vuist maken tegen alle

    nederlandse uitgevers die pertinent weigeren iets te betekenen voor de onbekende

    schrijver zoals u en ik maar ook hier heb ik geen enkel idee hoe dit te bewerk-

    stelligen; ik wacht op jullie reacties,tips,suggesties enz enz.

    Laten we wat ondernemen want samen staan we veel sterker!!!

    Kom op, laat van je weten en denk niet` laat een ander het maar opknappen`!!!

    Met schrijversgroet,

    HenkJ

  • Arvid Mol

    Ik steun het idee om een vereniging op te zetten. Ik vindt ook dat wij (nog) onbekende schrijvers vaak geweigerd worden. Maar eerlijk gezegd is het ook zo, dat de volhouder vaak wint.

    Maar goed, kom met ideeen.. ik heb bijvoorbeeld voor de amateurdichters onder ons www.gedichtenwereld.nl in het leven geroepen.

    Ik zou zeggen, mail mij maar als je een idee hebt.

    Arvid Mol

  • Kitana

    gooi je idee eens in een actievere schrijfgroep, bijvoorbeeld op http://www.schrijversforum.nl/forum

    misschien dat er daar eens met meerdere schrijvers over nagedacht kan worden.

    groetjes Kitana

    www.kitana.nl

  • Piet Janssen

    Hee Arvid,

    Op de eerste plaats sorry voor de verkeerde naam want mijn echte naam is Piet

    Janssen.

    Jij bent het met me eens dat wij,amateurschrijvers, vaak geweigerd worden maar je

    schrijft ook dat de aanhouder wint, nou,dan kan ik je heel wat vertellen!

    Ik heb zowat de hele Randstad doorlopen en met als resultaat nul,nul.

    Verder wil ik niet opscheppen hoor maar ik krijg prima reacties van mensen die

    mijjn boeken gelezen hebben dus daar ligt het niet aan, waar het dan wel aan ligt

    weet ik ook niet dus vandaar mijn oproep om zelf wat te ondernemen en ook daar

    krijg ik verdomde weinig reacties op maar je weet maar nooit!

    Groet PietArvid Mol schreef:

    >

    > Ik steun het idee om een vereniging op te zetten. Ik vindt

    > ook dat wij (nog) onbekende schrijvers vaak geweigerd worden.

    > Maar eerlijk gezegd is het ook zo, dat de volhouder vaak wint.

    > Maar goed, kom met ideeen.. ik heb bijvoorbeeld voor de

    > amateurdichters onder ons www.gedichtenwereld.nl in het leven

    > geroepen.

    > Ik zou zeggen, mail mij maar als je een idee hebt.

    > Arvid Mol

  • Willem

    Zeg Piet,

    Waarom geef je het boek dan niet in eigen beheer uit, als het zoiets geweldigs is?

  • Piet Janssen

    Hallo Willem,

    Even een reactie op jouw reactie.

    Ik had mijn boeken bij diverse winkels en kantoorboekhandels gelegd maar ook

    dat schoot niet echt op!

    Is dat wat je bedoelt?

    Of heb je een suggestie voor mij hoe ik het dan wel moet aanpakken?

    Groet,

    Piet

    Willem schreef:

    >

    > Zeg Piet,

    >

    > Waarom geef je het boek dan niet in eigen beheer uit, als het

    > zoiets geweldigs is?

  • Willem

    Ja Piet, dat bedoel ik. Ik wil niet vervelend zijn, maar in dat geval zal het toch wel niet zo´n goed boek zijn. Of het moet zo zijn dat er iets aan de uitstraling van het boek en de promotie schort. Dat kan natuurlijk. Reclame maken is duur, maar je kunt ook proberen de pers te benaderen. Stuur persberichten rond en bel kranten op om ergens een interview geplaatst te krijgen.

    Succes!

  • Piet Janssen

    Hallo Willem,

    Ik heb twee keer in de krant gestaan,de eerste keer in een Huis aan Huis krant en

    de tweede keer in `Het nieuwsblad van het Noorden` en beiden leverden geen ene

    donder op!

    Donderdag a.s. kom ik op de locale radio om te praten over mijn schrijverij dus

    je ziet dat ik best wel actief bezig ben om `bekend` te worden en nu maar hopen

    dat er iets uitkomt.

    Ook heb ik een oproep geplaatst om een landelijke vereniging voor amateur-

    schrijversers op te zetten en zelfs dat wordt niks; zijn de amateurs dan ergens

    bang voor…waarom krijg ik zo heel heel weing reacties?

    Ik ging er echt van uit dat er mensen waren met ideeen,suggesties enz. maar

    helaas; ik wil wel maar kan dit NIET alleen!

    Groet,

    Piet

    Willem schreef:

    >

    >

    > Ja Piet, dat bedoel ik. Ik wil niet vervelend zijn, maar in

    > dat geval zal het toch wel niet zo´n goed boek zijn. Of het

    > moet zo zijn dat er iets aan de uitstraling van het boek en

    > de promotie schort. Dat kan natuurlijk. Reclame maken is

    > duur, maar je kunt ook proberen de pers te benaderen. Stuur

    > persberichten rond en bel kranten op om ergens een interview

    > geplaatst te krijgen.

    >

    > Succes!

  • Arvid Mol

    Ik vraag je nu, wat zijn je eigen ideeen?

  • Piet Janssen

    Hallo Arvid,

    Jij vraagt of ik ideeen heb en het antwoord is, tot nu toe, nee!

    Ik had eigenlijk nogal wat reacties verwacht op mijn onderwerp maar dat valt

    flink tegen dus ik kan geen kant uit en wacht op reacties van de vele amateur-

    schrijvers die ons land telt.

    Mocht er wat komen dan kunnen we bijvoorbeeld eens bijelkaar komen om een beetje te `brainstormen` hoe we een en ander willen gaan aanpakken dus Arvid,

    tot nu toe geen goed nieuws maar wie weet…

    Groet,

    Piet

    Arvid Mol schreef:

    >

    > Ik vraag je nu, wat zijn je eigen ideeen?