Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bestaat er een cursus uitgeven tijdschrift?

• MarC

Over het uitvinden van boeken is info genoeg te vinden. Maar ik wil een tijdschrift uitgeven. Ik zie nog wel hier en daar een gat in het uitgebreide bladenland en wil daar graag inspringen. Maar het uitgeven van een blad is wel wat anders dan een boek. Je krijgt te maken met redactie en inhoud, met het werven van adverteerders en abonnees, met drukken en verzenden en het bewaken van deadlines. Natuurlijk kan ik met mijn ideeën naar een uitgever stappen, maar dat is nu net niet de bedoeling.

Ik wil graag zelf een tijdschrift uitgeven. Vraag is: hoe doe ik dat? Is daarvoor een cursus te volgen? Literatuurtips zijn ook welkom.

Dank alvast,

MarC

• Channah

Tja, Marc, het is niet voor niets dat er opleidingen in het boeken- en tijdschriftenvak vak zijn. Ik zou zeggen: zoek eens met www.google.com

• Channah

Marc, kijk even hier: http://www.vob.nl/opleiding/list.php?publ=3

• Monique

Goed zo Channah, een waar auteur weet waar ze haar informatie vindt!

• MarC

Hartelijk bedankt voor alle goedbedoelde tips. Zoals bijvoorbeeld het Googlen. Daar was ik natuurlijk zelf niet opgekomen. Hartelijk bedankt Channah! En nogmaals mijn dankbetuiging aangaande het uitzoeken van voor de hand liggende cursusaanbieders. Laat ik daar nu niet gekeken hebben zeg.

Nou, welbedankt. Maar laat de cursus die ik zocht, er dus niet bij zitten. Waarmee ik weer een nieuw gat in de markt heb aangeboord. Waarvoor wederom mijn dank.

• Robert

Tja, als je er niet bij vertelt waar je al gezocht hebt, dan kan je wel eens informatie krijgen, die je al hebt………………..