Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boek uitgeven

• Keighleigh mama van Nick

Ik heb al veel geschreven en ben nu verhalen aan het uitzoeken die ik ga proberen te laten publiceren, ik heb echter hier totaal geen ervaring mee, ik weet bijvoorbeeld niet waar ik het heen kan sturen en hoe ik dat moet doen, heeft iemand enig idee waar ik informatie vandaan kan halen?

• Robert

Ik neem aan dat als je schrijft, dat je ook wel eens iets leest. Dan heb je toch wel enig idee bij welke uitgeverijen je het zou kunnen proberen. Gewoon een keurig briefje, manuscript op diskette of CD, en opsturen die handel.

• Keighleigh mama van Nick

Ik heb ergens nu weer gelezen dat het op papier moet, waar geven uitgeverijen de voorkeur aan, cd of papier?

• Robert

Je kunt het beste even bellen met de desbetreffende uitgever. Wees dan wel heel zakelijk, en laat je niet afschepen, want ze krijgen nogal veel aangeboden. Gewoon zeggen, dat je een manuscript gaat opsturen, en dat je wilt weten of ze het op CD of in geprinte vorm willen. Niet in discussie gaan over de inhoud van je boek. Je bedankt ze hartelijk en stuurt de hele handel op. Wel zelf een kopie houden natuurlijk. ;-)

• Nina

Niet op CD! Raadpleeg het Handboek voor Schrijvers. Channah schreef:

• frederique

Nooit op CD !! je moet het ze zo gemakkelijk en verleidelijk mogelijk maken om jou script te lezen! gewoon A4. duidelijk lettertype.

succes