Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gezocht: schrijver (m/v) voor kinderboekenserie

• Mark

Ik ben op zoek naar een schrijver. Dit is in opdracht van een uitgeverij die binnenkort van start gaat met het uitgeven van een kinderboekenserie. De reeks boeken is gericht op kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Het betreft korte (voor)leesboekjes.

Wij zoeken naar een schrijver die maandelijks een kort verhaal zou willen schrijven (oplopend in lengte, beginnend bij circa 400 woorden).

Naast leesplezier moeten de boekjes ook voorzien in een bijdrage aan het leesonderwijs van het kind. U werkt hiervoor in overleg met een ontwikkelingspsychologe om de beoogde opbouw te realiseren.

Binnen het concept is er echter grote creatieve vrijheid.

Verder heeft u contact met de illustrator die het hoofdpersonage reeds heeft ontworpen.

De verdiensten zijn in eerste instantie ? 300,– per afgerond verhaal. Naarmate de verhalen uit meer woorden gaan bestaan, wordt ook het bedrag verhoogd.

Bij interesse kunt u contact opnemen met:

mark@pica-educatief.nl

Bij voorkeur een passage van een van uw verhalen meesturen.

• monique hordijk

Hoi Mark, Ik heb onlangs een bundel korte verhalen in eigen beheer uitgegeven ('Dromen', zie site Kirja.nl) en ben tevens moeder van twee kleine kinderen.

Ik heb diverse schrijfcursussen gevolgd en mijn tweede roman ligt op dit moment bij uitgeverij Luitingh ter beoordeling. Schrijven is mijn passie, spelen met woorden tot de juiste boodschap goed overkomt. Ik heb geen diretce ervaring met het schrijven van kinderverhalen maar mijn ‘werkervaring’ als moeder van een 4- en 6-jarige is wellicht voldoende. Ik heb verder een levendige fantasie en ben tevens gewend om voor educatieve uitgeverijen leermateriaal te verwerken in mijn teksten.

Ik zou graag een poging doen voor jouw uitgeverij maar zit op dit moment in Medemblik op vakantie. 8 Augustus ben ik retour en neem opnieuw contact met je op.

Groet voor nu en hopelijk kunnen we binnenkort iets voor elkaar betekenen.

Monique Hordijk

030 6870150

• Cisca Brouwer

Ik ben zeer geinteresseerd.

Ik heb veel ervaring met schrijven, ook voor kinderen, maar vooral in de informatieve sfeer.

Voordat ik mijn communicatieopleiding begon ben ik 11 jaar groepsleerkracht geweest op een basisschool. Uiteraard heb ik ook veel geleerd van mijn eigen drie kinderen, die inmiddels alle drie deze leeftijd te boven zijn.

Het lijkt me geweldig om samen met een ontwikkelingspycholoog te zoeken naar de manier om kinderen plezier in het lezen te bieden, op zo'n manier dat ze haast niet door hebben hoe hard ze zich aan het ontwikkelen zijn.

Zelf heb ik één van mijn kinderen begeleid o.a. met lezen, vanwege zijn dyslectie.

Ik kan creatief en fantasierijk schrijven, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nog niet eerder fictie voor kinderen heb geschreven.

Ik hoop uw reactie te lezen.

groet,

Cisca Brouwer

• Mark

Ik wil alle mensen die reageerden hartelijk danken voor hun interesse en inzendingen.

Inmiddels zijn we voorzien en kan de bovenstaande oproep als “gesloten” worden beschouwd.

Met vriendelijke groet,

Mark

Pica Educatief