Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jeugdherrinering boek,ben titel kwijt

  • Claudia

    Goedendag mensen,

    Ik herrinner me een boek wat ik gelezen heb als kind. Het was geschreven door een mevrouw die Paulien heette , alleen de achternaam en titel van het boek ben ik kwijt.

    Er stond een serie verhalen in,waaronder over een prinses die iedere dag langer sliep en op een gegeven moment niet meer wakker werd en in een weerwolf was veranderd.

    In een ander verhaal kwam een verdwaalde jongen in het huis van de koningin van de planeten. Zij stopte of haalde van alles en nog wat uit een ketel.

    En nog een verhaal wat ik me herrinner ging over een betoverd ei dat in een vat met bloed was gevallen,dat ei kon niet meer schoongemaakt worden.

    Herkent iemand deze verhalen?

    Als je weet hoe het boek heet of wie het geschreven heeft , please vertel het me dan.

    Groetjes van Rachel.

  • Claudia

    zou ook fijn zijn als iemand hier de moeite neemt om mij even te helpem,ipv dit volledig te negeren. Er moet vast wel iemand zijn die weet hoe het boek heet.

  • Willem

    Kwist niet dat je kwaad werd. Je komt toch zeker zelf met die warrige verhalen? Daar kun je moeilijk anderen van beschuldigen.

  • Claudia

    Warrrig is het niet. Ik ben heus niet de enige die dat boek gelezen heeft. Als ik de inhoud van de verhalen heb onthouden,zullen anderen dat ook vast wel hebben. Het was gewoon een heel leuk boek en zou het graag willen kopen. Daarom hoopte ik eigenlijk dat iemand hier wist hoe het heet. Op internet kan ik het niet echt vinden. De schrijfster heet Paulien … (achternaam ben ik kwijt.)

  • lola

    hoi

    ik heb een boek gelezen dat over een itiliaanse tweeling gaat die naar duitsland gaan.

    het gaat niet zo goed met hun

    een meisje vind hun en neemt ze mee naar huis

    1 van de broers is verslaafd aan drugs en de ander heet dominique afgekort nico

    de serie bestaat uit drie boeken

    weet iemand hoe dit boek heet of de auteur

    gr lola

  • liz

    he lola

    het boek heet in het nederlands maaike en domenico

    en in het duits maya und domenico

    de serie bestaat inmiddels uit 7 delen waarvan deel 7 nog vertaald moet worden

    de schrijfster heet susanne wittpennig

    en ze vind de tweeling niet het was wel dat ze terug kwamen naar duitsland omdat het niet goed ging maar dat was in deel 3 want in deel 2 waren ze in Italië

    in deel 1 leert ze domenico kennen want hij is de nieuwe in haar klas

    hoop dat je hier wat aan hebt

    xoxoxo- LIZzzzz

  • alice

    dat iemand het heeft gelezen betekent nog niet dat ze op deze site rondhangen en wachten tot dat er iemand is die niet meer weet hoe het boek heet

    dus chill een beetje trouwens dat bericht van jou was al 6 jaar geleden wow ik zie het nu pas heb je in de tussen tijd het boek terug gevonden?

    x0x0x0x0x0x0-alice

  • lola

    heey Liz

    ik heb nooit een mail gekregen of had helemaal niet door dat er iemand op mij gereageerd had :$

    ja ik ben er inmiddels achter gekomen dat het er 7 zijn vandaar dat ik je comment las want ik zocht naar de duitse versie van deel 7 om te lezen omdat hij nu wel vertaald is maar ik mag hem van mijn moeder nog niet kopen :'(

    maar eey dank je wel he dat je hebt gereageerd

    en sorry dat ik het nu pas zie

    ciao

    x lola

  • Sabine

    Maaike en Domenico