Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help

• Victor

Ik ben al maanden bezig met een script over een heel actueel onderwerp (sorry, ik hou het nog geheim). Volgens mij beschrijf ik het hoofdthema vanuit een, vindingrijke, scherpe, onverwachte invalshoek. Mijn gevoel zegt dat er zeker een markt en interesse voor is. Mijn hersens zeggen dat het wel iets orgineels is, iets toevoegt aan de maatschappij. Althans ik droom hierover en hoop dat mijn missie zal slagen. Misschien vindt een ander het veel te licht, bagger, niets.

Er moet nog flink gesleuteld worden aan het kladwerk, maar ik kom een beetje vast te zitten. Vraag me dagelijks af waarvoor en voor wie ik het schrijf. Ja, voor mijn harde schijf in de computer!

Heeft iemand ervaring en tips hoe nu verder te handelen. Want ik sta op het punt om uitgeverijen te benaderen voor verdere informatie. Heb een aantal collega's die zelf ook boeken hebben geschreven. Dat is voor mij de makkelijkste weg, hen om hulp en advies vragen. Graag bewaar ik deze optie als laatste ‘redmiddel’.

Weet iemand wat je met bijv. 10 uitgetikte A-4-tjes het beste kunt doen. Zijn er uitgeverijen die vooraf zeggen: goed plan, wij willen verder met jou. Of is het toch raadzaam om alles compleet uit te werken en pas dan stappen ondernemen?

Victor.

• Monique

Hoi Victor,

Heb je alleen een synopsis op papier staan of zijn de 10 A-4tjes het complete verhaal? De cursus ‘verras jezelf: schrijf je eigen boek’ kan je misschien op weg helpen (www.verrasjezelf.nl). Dmv een stappenplan leer je gestructureerd te werk te gaan om zo je doel te bereiken. Uitgevers van fictie willen meestal een complete versie, uitgevers van educatieve onderwerpen weet ik niet… Bel en vraag het eens.

Succes met je onderneming.

Groet, Monique

p.s. hebben wij niet al eens contact gehad over een mooie, nieuwe wereldschokkende theorie…

• Victor

Hoi Monique,

Nee, wij hebben niet eerder contact gehad. Bedankt voor je reactie.

De A-4tjes zijn het raamwerk zodat een uitgever ernaar kan kijken en zeggen: ‘mwah niet slecht, wij steunen dit ga door of bedankt voor de moeite, het is slecht, probeer het maar elders’.

Ik heb inmiddels twee uitgevers gebeld. Zij nemen ook half werk aan, maar dan moet ik wel ongeveer 3 maanden op een reactie wachten. En weet jij trouwens ook of ik mijn A4-tjes brutaal bij meerdere uitgevers tegelijk moet aanbieden. Dus op meerdere paarden gokken en hopen dat ik iets win.

• Monique

Ik zou zeker bij meerdere uitgeverijen tegelijk mijn idee voorleggen. Als het om wat meer educatief getint werk gaat kan dat geen kwaad. Volgens mij zijn daar geen echte spelregels voor, dat geldt meer voor auteurswerk in opdracht (currurentiegevoelig).

Verder heb ik even gauw geen tips, wil desnoods naar de 10 A-4tjes kijken als je gericht advies wil (ik doe correctie- en redigeerwerk, heb zelf een boek uitgegeven en schrijf in opdracht voor uitgeverijen).

Succes, M

• Monique

Jaja currerentiegevoelig… Ik moet ook niet werken met de kids op schoot! Hoe zei u: correctiewerk??

Grapje, M