Ik ben al maanden bezig met een script over een heel actueel onderwerp (sorry, ik hou het nog geheim). Volgens mij beschrijf ik het hoofdthema vanuit een, vindingrijke, scherpe, onverwachte invalshoek. Mijn gevoel zegt dat er zeker een markt en interesse voor is. Mijn hersens zeggen dat het wel iets orgineels is, iets toevoegt aan de maatschappij. Althans ik droom hierover en hoop dat mijn missie zal slagen. Misschien vindt een ander het veel te licht, bagger, niets.
Er moet nog flink gesleuteld worden aan het kladwerk, maar ik kom een beetje vast te zitten. Vraag me dagelijks af waarvoor en voor wie ik het schrijf. Ja, voor mijn harde schijf in de computer!
Heeft iemand ervaring en tips hoe nu verder te handelen. Want ik sta op het punt om uitgeverijen te benaderen voor verdere informatie. Heb een aantal collega's die zelf ook boeken hebben geschreven. Dat is voor mij de makkelijkste weg, hen om hulp en advies vragen. Graag bewaar ik deze optie als laatste ‘redmiddel’.
Weet iemand wat je met bijv. 10 uitgetikte A-4-tjes het beste kunt doen. Zijn er uitgeverijen die vooraf zeggen: goed plan, wij willen verder met jou. Of is het toch raadzaam om alles compleet uit te werken en pas dan stappen ondernemen?
Victor.