Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schrijfopleiding?

• Lisa

Hallo,

Ik heb even een vraag..

Ik ben een 17 jarige MBO student van het 1e jaar op niveau 4.

Hiervoor heb ik een vmbo opleiding afgerond op kader niveau.

Ik wil héél graag verder met schrijven.

Ik schrijf al heel erg lang gedichten en verhalen, en zou graag van mijn hobby mijn werk willen maken.

Alleen bestaan er voltijd schrijf opleidingen op HBO niveau.

Weet iemand wat ik nu moet?

Ik wil namelijk graag stoppen na dit jaar, aangezien deze opleiding mij niet ligt.

Nou vraag ik mij af of er dus iets bestaat op MBO niveau, of zijn dat alleen maar cursussen?

En als dat alleen maar cursussen zijn, heb ik daar wel iets aan? Zijn die goed? En geven die een goede kans (sneller) naar het HBO te kunnen?

Ik hoop dat iemand goed advies heeft.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lisa.

• Debbie

Hallo Lisa,

Wat leuk dat je volledig wilt toeleggen op het schrijven. Bedenk je wel, dat het erg moeilijk is om met dit vak je brood te verdienen. Er zijn maar weinig echte broodschrijvers in Nederland.

Voor wat betreft een opleiding is de schrijversvakschool misschien iets voor jou. Ik weet niet waar kje woont, maar deze opleiding is in Amsterdam. Ik denk alleen niet dat je recht op stufi, maar dat zou je even moeten uitzoeken. Het is een vierjarige deeltijdopleiding, waar in principe iedereen toegelaten wordt, als ze je werk goed genoeg vinden. Bij inschrijving moet je 10 pagina's met werk meesturen en naar aanleiding daarvan bepalen ze of je wordt toegelaten of niet.

Kijk maar even op www.schrijversvakschool.nl

Succes!

Debbie