Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

biografie Christine Aventin

• marietje

ik zoek de biografie van de franse schrijfster Christine Aventin

heb overal gezocht op het internet maar kan niets vinden

wie heeft wat voor mij?

• Mark van den End

hoi,

Ik zag jou bericht over de biografie van van Christine Aventin. Ik zit met precies hetzelfde probleem want ik kan ook niks vinden.

Nou vroeg ik mij of of jij al wat hebt ontvangen en wanneer je dit bewaard hebt of je deze informatie ook met mij zou willen delen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Mark van den End

• Emily Rose Hagen

Hallo, ja, voor het geval jullie niks hebben kunnen vinden ik heb wel iets, maar mniet zoveel.. sorry..

er is niet zoveel te vinden omdat ze niet zo heel bekend is wat boeken betreft. DIt is wat ik heb:

Christine Aventin, is geboren in augustus 1971. Momenteel woont ze in Luik. In 1993 studeerde ze af als licentiaat Romaanse filologie aan de universiteit van Luik.

Op amper 15-jarige leeftijd (ook de leeftijd van het hoofdpersonage in het boek) gaf Christine Aventin haar eerste boek reeds uit: Het hart op zak, of beter bekend als Le coeur en poche. Aan deze roman heeft ze 3 jaar hard gewerkt, met succes. In Frankrijk werden er in totaal meer dan 100.000 exemplaren van verkocht. De Nederlandse versie had minstens evenveel succes.

Over andere werken die ze eventueel zou geschreven hebben, heb ik niets gevonden dus ik vermoed dat dit haar enige (belangrijke) werk is.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen :D