Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hartziekte en gevolgen voor een boek schrijven

• Trisha

Hallo iedereen,

Ik heb een aantal vraagjes.

Ik wil graag een boek schrijven over de gevolgen van een hartaanval/-stilstand en wat de inpact van deze ziekte kan zijn op de omgeving van de patient. Dit boek schrijven is heel belangrijk voor mij omdat ik het nu zelf al drie jaar meemaakt en ik zoveel vragen heb over dit onderwerp. Er wordt op het internet veel antwoorden gegeven voor een patient maar niet voor zijn omgeving.

En ik denk dat er veel mensen zijn die toch te maken hebben met de gevolgen en er niet goed mee kunnen omgaan.

Mijn vragen zijn dus:

1) Waar kan ik het beste zoeken naar informatie over dit onderwerp?

2) Hoe kan ik het beste beginnen?

3) Hoe moet het dan verder?

Bij voorbaat dank

Trisha

• Channah

Ga eens een middagje naar een grote vestiging van een Openbare Bibliotheek in jouw omgeving, en kijk eens wat daar op dit gebied te vinden is, en hoe of dit strookt met datgene dat jij wil benadrukken.

Hoe een schrijver haar/zijn boek begint en daarmee verder gaat is natuurlijk aan de schrijver zelf.

• Trisha

Channah,

Dank je voor je tip.

Het grote probleem met een bibliotheek is dat ik in een dorp woon waar alleen een kleine is en voor een grote bibliotheek moet ik minimaal een half uur fietsen (heb geen auto). Lees het niet verkeerd hoor, heb geen hekel aan fietsen in tegendeel zelfs, maar heb op het moment alleen een rot fiets tot mijn beschikking.

Maar nogmaals hartelijk dank.

• Qrl

Begin alvast met schrijven!

Gebruik de informatie die je nu al hebt, zet al de vragen die je hebt alvast op papier; begin met het kneden van het verhaal.

En zoals Channah al aangeeft: de werkwijze voor het maken van een verhaal is persoonlijk. Daar is geen eenvoudig antwoord op te geven.

En als het dan écht mooi weer is, bezoek dan de bibliotheek :-)

Groeten

Qrl