Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Roman als feuilleton op internet

• Monique

Vanaf vandaag is mijn eerste (korte) roman ‘Kans of Keus’ te volgen op de glossy vrouwensite www.toostylish.com (rubriek fun/lezen). Het resultaat van deze voorzichtige poging tot het schrijven van een complete roman mag er best zijn, maar ondanks de lovende kritiek die ik van de grote uitgeverijen kreeg bleek het helaas niet commercieel genoeg…

Toen mij de kans geboden werd het manuscript via deze site aan een breed publiek te tonen, leek me dit een goed alternatief. Het verhaal zal in delen - gedurende een paar weken - op maandag/woensdag/vrijdag te volgen zijn. Inmiddels ben ik met de redactie in overleg over het schrijven van een vaste column voor deze site.

Groet, Monique

• Piet Janssen

Hallo Monique,

Ja, zo gaat dat in ons polderlandje, jij bent geen BN-er dus je krijgt NOOIT een uitgever en toch heb ik iets voor jou!

Als je mijn oproep wilt lezen van de `belangrijke boekenmarkt` kun je misschien daar straks je eigen werk promoten en/of verkopen.

Ik hoop op een reactie van jou!

Groet,

Piet Janssen

• Monique

Beste Piet,

Dank voor je reactie en tip. Ik denk echter niet dat ik van deze boekenmarkt gebruik zal maken. De verkoop van mijn andere boek ‘Dromen’ loopt goed via www.kirja.nl; het krijgt nog steeds voldoende aandacht.

Ik ben het met je eens dat het oneerlijk is hoe iedere malloot die toevallig met z'n kop op televisie komt, tegenwoordig ‘even gauw’ een boek schrijft (laat schrijven…?) en daar ook nog mee weet te scoren.

Maar ja, zou jij Silvana willen zijn, of Gordon… Kylie? Laat ons maar buffelen, zweten en ploeteren - schrijverskunst is geniaal en ooit zullen we beloond worden.

Groet en succes met je boekenmarkt, Monique

• Nonne

Hallo Monique,

Je verhaal ziet er leuk uit. Alleen een beetje jammer dat de redactie midden in het verhaal knipt in plaats van afgeronde stukjes te plaatsen. Ik ben benieuwd naar wat er komt.

• Monique

Beste Nonne,

Dank voor je reactie. Het is toch best eng nu ik met mijn billen bloot ga…

Ik vind het ook jammer dat er zo weinig tekst per keer geplaatst wordt en het zo abrupt wordt afgekapt. Ik moet zelf ook telkens even denken ‘waar waren we’, terwijl ik het verhaal toch aardig goed ken. Er is jammer genoeg te weinig ruimte…

Groet, M

• Nathalie

Helaas kan het niet anders dan midden in het verhaal te stoppen, al is het inderdaad wat moeilijk om er weer in te komen. Ervaring leert dat onze lezers geen lappen tekst willen lezen en niet enorm naar beneden willen scrollen. Dan haken ze halverwege af en komen ze niet snel meer terug. Een compleet hoofdstuk in 1x publiceren is dus te lang en zit er voor ons niets anders op dan het te maximaliseren naar 1 A4-tje, wat het nu steeds is. Het blijft hierdoor in ieder geval wel spannend…

Groet, Nathalie

• Ann

Hallo Monique,

Ik ben jouw roman beginnen lezen toen ik zat te surfen op het werk. Ik heb hier momenteel echt niets om handen. Ik ben het vanaf deel 1 beginnen lezen, maar na deel 14 is er geen link meernaar deel 15. Hoe komt dat? Ik vond het juist zo spannend en had er graag aan door gelezen. Het is echt wel meeslepend. Proficiat!

Groetjes,

Ann

• Monique

Hoi Ann,

Leuk te horen dat je het wat vindt! Het verhaal is inmiddels afgerond maar in z'n totaliteit nog te lezen op www.toostylish.com onder fun/lezen.

Misschien ga ik het nog aanbieden bij Libelle/Margriet/Viva.. wat denk jij?

Groet, M