Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aantal pagina's

• Martine

Op dit moment ben ik mijn eerste roman aan het schrijven. Maar ik vind het lastig in te schatten hoeveel pagina's in een gemiddeld boek er in een A4 op de computer passen. Wie weet dit?

• nicolien de wit

Ik zou mij daar nog niet mee bezighouden. Het heeft natuurlijk ook te maken met regelafstand, lettertype, kantlijninstellingen. Bij romans werk je met het aantal woorden en geen enkele uitgever heeft een standaard aantal woorden per roman vastgesteld.

Succes met het schrijven overigens!

• Martine

Bedankt voor de info. Het leek me alleen wat flauw als het achteraf blijkt dat mijn boek maar 80 pagina's heeft….

• James F.

Hoi,

Dan veranderen we de regelafstand toch? Of dan nemen we dikker papier, kleinere bladzijden, grotere marges. Ga maar eens naar de boekhandel en trek 5 romans van de plank. Ook al zijn ze allemaal even dik (het lekker-in-de-hand-en-indrukwekkend-ogende formaat), ze hebben allemaal verschillende formaten, papierdiktes, enzovoort. Maak je geen zorgen! Schrijf, schrijf, schrijf. Vertel alles wat je te vertellen hebt en lever je manuscript in.

Succes!

James

http://www.reisgekte.nl

• kitana

Je kunt er vanuit gaan dat een gemiddeld boek tussen de 60.000 en 80.000 woorden heeft. Meer is vrijwel nooit een probleem, veel minder zou inderdaad wat weinig kunnen zijn. Je kunt in Word automatisch woorden tellen, je vindt die optie onder ‘tools’.

groetjes Kitana

www.kitana.nl