Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

info gevraagd: schrijven met een ganzeveer

• Frank Musch

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over:

schrijven met een ganzeveer

met name bv:

- wat heb je nodig; soorten inkt, preparatiemiddelen voor de ganzeveer

- onderhoud (hoe word een veer mooi gehouden)

- hoe brand ik een punt aan de veer (ik heb gelezen dat dit met heet zand gebeurt)

- etc….

Ik zoek boeken, voorbeelden, noem maar op.

Alvast hartelijk bedankt!.

Vriendelijke groeten,

Frank

• Mar©

Zijn je ganzen in de rui dan?

Probeer het eens bij Vulpenspeciaalzaak Akkerman in Den Haag. Die organiseren workshops over het schrijven met een ganzenveer.

Behalve ermee schrijven kun je er trouwens ook goed dekbedden mee vullen. :-)

• Channah

Lijkt me niet zo lekker slapen onder complete ganzenveren met die harde pennen. :-(

Ganzendons, en ook eendendons, wordt wel gebruikt als vulling voor dekbedden. Zeer dieronvriendelijk: het dons, de nieuwe veertjes dus, wordt uit de levende ganzen getrokken. Daar slaap ik dus ook niet zo lekker onder, wetende wat voor leed daar achter zit.

• schrijver

Inderdaad, zal ik ook nooit een donzen dekbed kopen vanwege de dieronvriendelijkheid (marteling).

Maar! Ben wel geinteresseerd in meer informatie over het schrijven met een veer. Ik heb namelijk veren gevonden op mijn balkon.

Wie o wie?!

• Maurien

Bij Tresoar in Leeuwarden organiseerde men middagen voor kinderen om te schrijven met een ganzenveer. Zij weten ook hoe je de veer moet prepareren!

Succes. het is erg leuk. Ik heb met mijn schoolklas geschreven met ganzenveren!