Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Manuscript maken

• Femke

Ik ben bezig met het schrijven van een kinderboek.

Het boek heb ik al uitgewerkt, maar hier mijn vraag :

Hoe schrijf ik op juiste wijze het manuscript die rijp genoeg is voor een uitgeverij?

• nicolien de wit

Het manuscript moet meteen vanaf de eerste zin pakken. Je moet dus goed kunnen schrijven, zorgen dat de lezer meteen in je boek zit. Maar ik weet niet of je naar dit antwoord zoekt en wat precies je vraag is.

• Robert

Ik vind je vraagstelling nogal onduidelijk. Je vraagt namelijk hoe je op juiste wijze een manuscript schrijft dat rijp is om naar een uitgever gestuurd te woren, terwijl je daarvoor zegt dat je ‘het boek’ al uitgewerkt hebt. Lees ook de reactie van nicolien, en trek daar je conclusies uit.

• Femke

Het boek heb ik voor mijzelf al uitgewerkt, helemaal duidelijk , maar ik kan nergens een voorbeeld vinden over de manier hoe ik het uiteindelijke manuscript voor de uitgeverijen kan maken zodat ik het uiteindelijk naar de uitgevers kan sturen.

• Robert

Als je ‘het boek’ hebt uitgewerkt is je manuscript toch af, en kun je het versturen?

• Femke

Laat maar, ik heb hem al afgerond… :)

• nicolien de wit

Bedoel je nu de lay-out van je boek?

Je moet het uitgeprint insturen en ook nog het boek op cd-rom meesturen. Dan een korte samenvatting van het boek erbij (niet meer dan 1 A4-tje) en als je het boek retour wilt hebben moet je een gefrankeerde retourenvelop erbij doen.

Het beste is om het in regelafstand 12 in te sturen.

• Susan

Régelafstand 12? Ik neem aan dat je bedoelt, lettergrootte 12. Regelafstand 1,5.

Google eens op Lidewijde Paris en het artikel ‘De weg van het manuscript’, daar staan heel goede tips in voor het insturen van een manuscript.