Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Officiële schrijfvorm

• Chris

Beste mensen,

Ik ben aan het schrijven op A5 formaat in het programma Word 2000 (oude computer). Het probleem is dat een woord aan het einde van de zin op de volgende regel geplaatst word als deze te lang is, terwijl in boeken elke regel vol staat als er wordt doorgeschreven.

Nu is mijn vraag; hoe zorg ik er voor dat elke zin precies op de regel past (zo niet, streepjes) en ik gewoon door kan schrijven zoals je in alle boeken ziet?

Bedankt,

Chris

• nicolien de wit

Misschien de tekst kopieren en dan plakken in een nieuwe Word-versie…..?

• Chris

Bedoel je dat het in nieuwe versies wel gewoon kan? Automatisch?

• Suzanne

Ik weet niet hoe het met een oudere versie zit en of dit überhaupt kan, maar je kunt in word instellen dat je woorden automatisch laat afbreken.

Dit doe je door naar extra te gaan, dan naar taal, daar staat ‘Woordafbreking’. Als je daarop klikt kun je aangeven dat dit automatisch moet gebeuren.

Ik weet dus niet of dit mogelijk is bij een oudere versie van Word, dat moet je maar even bekijken.

Succes :)

• Chris

Bedankt! Het was me bijna gelukt…

Helaas mis ik een bepaald bestandje waardoor deze functie niet geïnstalleerd kan worden.

Ik moet dus dringend een laptop met xp kopen…

Vriendelijke groet,

Chris.

• Suzanne

Nou toch succes ermee! :)

En op zich kunnen dingen zelfs zonder streepjes hoor. Zelf heb ik die functie altijd uitstaan.