Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dichtende dochter

• katee

Hallo, onze dochter van 13 blijkt (onvermoed) heel goed in staat om haar gevoelens en emoties op papier te zetten in de vorm van een rijm danwel (semi-)gedicht (aan-. leiding kan zijn een bericht op TV, het overlijden van een huisdier of, zoals onlangs, het vergeten te kopen van een kadootje met vaderdag).

Desgevraagd geeft zij aan dat zij misschien wel verder wil hiermee. We hebben zelf geen idee hoe we dit zouden kunnen aanpakken, wie we hiermee zouden kunnen lastigvallen. Derhalve: wie helpt ons in de goede richting?

Alvast bedankt, ook namens onze dochter.

• Robert

Menigeen denkt zijn uil een valk te zijn. Met andere woorden : veel meisjes en sommige jongens tussen de 11 en 16 jaar schrijven ‘gedichten’. En menig ouder denkt dan een literair talent op de wereld gezet te hebben.

Je dochter is 13 jaar, en volgt dus nog voortgezet onderwijs. Wellicht kan haar docent Nederlands haar verder helpen haar taalgeruik, formulering, en alles wat bij goed schrijverschap hoort, verder te ontwikkelen.

• nicolien de wit

Deze ouders zeggen niet dat hun dochter literair begaafd is maar willen weten hoe ze dit verder kan ontwikkelen…!

Channah schreef:

>

> Menigeen denkt zijn uil een valk te zijn. Met andere woorden

> : veel meisjes en sommige jongens tussen de 11 en 16 jaar

> schrijven ‘gedichten’. En menig ouder denkt dan een literair

> talent op de wereld gezet te hebben.

>

> Je dochter is 13 jaar, en volgt dus nog voortgezet onderwijs.

> Wellicht kan haar docent Nederlands haar verder helpen haar

> taalgeruik, formulering, en alles wat bij goed schrijverschap

> hoort, verder te ontwikkelen.

• katee

Literair talent? Nee hoor, gewoon een normale meid van 13. Na van de eerste schrik van de reactie te zijn bekomen volg ik het advies op eens met de docent Nederlands van gedachten te wisselen. Helaas is voor haar de zomer-vakantie aleen weekje bezig, dus nog eventjes wachten. Toch bedankt, Kees T.

• katee

Dank Nicolien, zie ook mijn reactie @Channah. Na de zomer-vakantie de docent Nederlands eens aan zijn/haar jasje trekken. Nogmaals dank, ook voor de (juiste) interpretatie. Wie weet tot mailens, Kees T.

• nicolien de wit

Beste Kees,

Er zijn allerlei poeziecursussen in Nederland (bijvoorbeeld bij de Volksuniversiteit) maar er zijn ook poeziecursussen bij allerlei afstandscursussen (LOI etc.). En wat dacht je van de schriftelijke cursus dichten van Willem Wilmink (bieb)…

Ze mag mij ook dingen opsturen, ik zal er dan zeker naar kijken.

• katee

Dank, we gaan eerst lekker met vakantie, daarna eens kijken of onze dochter nog steeds verder wil met haar rijmelarijtjes (want meer is het momenteel niet). Ik hou je op de hoogte (ik stuur je toch even het cavia-verhaal op). Groetjes, Kees