Dag allemaal,
Graag verneem ik jullie ervaring over de uitgever Free Musketeers. Wat zijn jullie ervaringen voor het in eigen beheer uitgeven of het door hen te laten doen.
Groetjes
Coby
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk persoon vond dat ik te weinig gegevens van ze kreeg over waar hun bedrijf nu precies gevestigd zit. Ten slotte stuur je toch ergens je manuscript heen. (zij het dan digitaal)
Een erkende, grote uitgeverij die het zelf niet met mij wilde proberen, heeft
mij lulu.com aangeraden. Dat kost niks.. En mijn boek staat nu wel op bol.com te koop.
Inderdaad Dawn.
Ik vroeg naar het kamer van inkoop nummer, dat konden ze me niet geven. Ook andere vragen konden ze geen antwoord op geven. Pas wanneer ik mijn manuscript zou toesturen, zou ik alles duidelijk op papier krijgen.
Ik heb het geprobeerd met ze, maar ik ben er niet over te spreken. Het kan dan wel gratis zijn, maar ze stellen echt idiote eisen. Zo moet je minstens 80 e-mail adressen geven, aan wie ze een mailing gaan versturen.
Ze eisen ook dat je minstens 15 boeken verkoopt. Dat is niet veel en moet ook wel lukken, maar er staat nergens geschreven wat er gebeurd wanneer je die 15 boeken niet verkoopt (of de kopers hun geld terugkrijgen of niet). Wanneer je daarnaar vraagt, krijg je geen antwoord.
Ik heb daarom ook geen contract getekend. Ik vind het allemaal maar vreemde zaken.
Ik zou als ik jou was naar www.boekenbent.com gaan. Daar kun je ook je eigen boek laten uitgeven. Dit kost wel wat, maar er is ook een manier om er geen kosten aan te verbinden:
Zorg zelf voor de opmaak van het boek (dit wordt je echt heel goed uitgelegd, en wanneer je vragen hebt krijg je een duidelijk antwoord) en verkoop het daarna via hun boekwinkel.
De kwaliteit bij boekenbent is erg goed. Ik heb er inmiddels al twee boeken uitgegeven, waar ik erg tevreden over ben.
Hoi Suzanne,
Dank je voor je tip… Maar voel me wel thuis bij LULU…
Wat jij beschrijft over the free musketeers… dat probleem had ik
dus ook… Geen gegevens… En als schrijvers onder elkaar…
Je manuscript is je ‘kindje’ en die geef je echt niet zo maar uit handen.
Ik heb op lulu.com een eigen winkeltje gekregen, waar mensen mijn boeken kunnen bestellen. (dat kost mij niks) www.lulu.com/dawnavalon.
Tevens, wel tegen betaling, kun je op de officiële boekenlijsten terecht
komen waarvan winkels bestellen…
Je kunt mijn boek de Ronde Kamer nu ook op bol.com vinden.. (hij staat echter wel onder de engelse boeken, dat moet nog aangepast worden)
En op nog een aantal andere internetwinkels… zo ook amazon.com… en dat wereldwijd…
Wat ik zelf echter het moeilijkste vind is op mensen te laten weten dat mijn boek daar te koop is… Een redelijke krantenartikel is onbetaalbaar (althans als je niet over een flink budget beschikt)…
Ik heb er nu zelf 50 verkocht aan mijn collega's en vrienden en fam…
De verkoop van de internetwinkels loopt nog wat langzaam… Maar goed… dat komt hoop ik nog wel… Zodra mensen weten dat hij er is…
Ik moet er wel bij vertellen dat ik mijn boek eerst heb laten redigeren… Want je leest echt over je eigen fouten heen… zelfs de stomste. En de grammatica en spellingscontrole ziet niet alles…
groetjes Dawn
Die tip was meer bedoeld voor de topicstarter
Klinkt ook wel goed dat Lulu! Al heb ik zelf hele fijne ervaringen met boekenbent. Mijn boek is daar ook te koop. Niet via bol.com (Daarom klinkt lulu dus wel heel interessant).
Misschien leuk om ook mijn link door te geven:
http://www.boekenbent.com/easysubpage0079.html
Gaat om beide titels onder mijn naam: Suzanne Peters
Ik zal eens kijken Dawn, op de site die jij gaf Ik vind het altijd wel leuk om boeken in eigen beheer te hebben.
Dank jullie wel voor jullie tips.
Ik heb gegoogled op Free Musketeers maar kom maar 1 negatief verhaal tegen, dat het allemaal wel erg lang duurt.
Zijn jullie ook wel eens geswitched ondertussen. Bijvoorbeeld als je een boek bij de ene uitgebracht hebt en dan een ander boek bij een andere uitgever?
Boeken bent ziet er ook wel goed uit, LULU ook haha.
Het geeft in ieder geval stof tot nadenken.
Groetjes
Coby.
Wat betreft Bol.com. Als je boek aangemeld wordt bij Centraal Boekhuis komt het automatisch in de digitale schappen van Bol.com. Dat is dus niet heel uniek. Krijg je daar ook Royalty's en commerciele begeleiding?
Ik zelf ben voornemen om uit te geven via www.kenniskwekerij.nl die werken ook met CB, optioneel, ik krijg een goed gevoel bij die gasten. Hoewel ze nog opstartende zijn, iemand ervaringen??
grt, Henk
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb bij free musketeers.
Mocht je er 15 verkocht hebben bewaren ze je manuscript tot je wel 15 kopers hebt. Het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de mailadressen.
Ik vind het wel leuk om bezig te zijn met het promoten van mijn eigen boek.
Ze gaan er niets aan veranderen en bij vragen kan je bij ze terecht en krijg je nog diezelfde dag antwoord.
Mijn contract heb ik na laten kijken door iemand die er varstand van heeft en vond het waterdicht…geen rare dingen en je royalties en andere inkomsten zijn goed aangegeven.
Na het terugsturen van je manuscript krijg je schrijversinstructies..hoe jeje manuscript moet aanleveren.
Ik heb ook even bij LULU gekeken en maar helemaal gratis is het niet en hoe zit het daar met royalty`s en promotie? ook kwam ik erachter dat het niet kostenloos was. Mijn boek zou daar rond de 12 kosten en dan moet je het ook nog ergens gaan verkopen.
Maar nogmaals mijn ervaringen met Free musketeers is niet slecht.
Misschien heeft iemand anders wel andere ervaringen daarmee.
Groetjes
Karin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?