Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tips met je eerste boek uitgeven

  • soulwriter

    Hoi,

    Heeft iemand goede tips voor mij, om je eerst boek te publiceren? Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen voor goede uitgeverijen, maar wil eigenlijk toch het liefst ik eigen beheer uitbrengen. Alleen nu een probleem…. hoe doe je dat??

    Ik had ook al gekeken voor de uitgeverij free musketeers, alleen hoor ik dat die niet zo heel goed zijn :-S. Weet iemand nog meer van dat soort uitgeverijen??

    Hopelijk kan iemand mij hierover tips geven, alvast bedankt.

    Met vr. groet,

    M

  • Henk

    Zoals elders in dit forum al aangegeven ben ik zelf voornemend, deze zomer, om uit te geven via de Kenniskwekerij (www.kenniskwekerij.nl). Semi eigen beheer, ik krijg een goed gevoel bij die gasten. Misschien is het ook wel wat voor jou? Ze zijn nog wel opstartende en erg enthousiast. Je kan gewoon uploaden via een contactformuliertje op hun website (in firefox doet die site het overigens niet erg goed, ze zeggen dat ze daar nog aan werken). Ze zijn zelf ook schrijvers en denken op een erg prettige manier met je mee. Volgens mij zijn het een beetje beroepsgekken die vooral mooie dingen willen maken om vervolgens in de markt te zetten.

    grt, Henk

  • soulwriter

    Maar wat ik mij dan afvraag, de uitgeverij kenniskwekerij is een internetuitgever. Is dat net zo betrouwbaar als een ‘normale’ uitgever? En heb je dan contact via internet of juist persoonlijk (face to face!).

    Maar wel bedankt voor je tip trouwens, zal 'm meenemen in mijn zoektocht :-)

    Vr. groet

  • Henk

    In heb een afspraak met ze gemaakt. Eerste contact is via de mail daarna via telefoon, en face to face kan gewoon. Of ze betrouwbaar zijn kun je dan zelf wel aanvoelen.

  • Joyce

    Ik ben ook met hun bezig, ze hebben een reactieformulier op hun website maar die bleek toen ik het gebruikte nog niet helemaal te werken. Ik weet niet of dat nu wel het geval is maar ik zou het er nog niet op wagen..

    Ik zou voor de zekerheid maar gewoon mailen naar info@kenniskwekerij.nl.

  • Brenda

    Ik heb mijn eerste boek uitgegeven via www.maakmijnboek.nl

    Dit is een zeer overzichtelijke website, waarbij je alles online kunt doen, je eigen voorkant ontwerpen, achterkant ontwerpen, tekst uploaden, en binnen 3 weken heb je je boeken in huis! Duur zijn ze ook niet, er zijn wel goedkopere, maar vaak wordt het dan gewoon geprint, en bij deze uitgeverij wordt het echt digitaal gedrukt.

    ECHT EEN AANRADER!

    groetjes

    Brenda

  • Herbert Veneberg

    Ik maerk steeds vaker dat schrijvers hun boek laten uitgeven door zo'n internet uitgever dit vind ik zonde. Ik zelf heb me eigen vormgevings (uitgeverij en drukwerk) bedrijf en heb regelmatig klanten die een boek willen uitgeven en laten drukken. Zij krijgen dan een op maat gemaakt boek en niet zo een uit een standaard formulier. Vaak zijn ze nog niet eens duurder uit bij mij in vergelijking met het internet.

    Het hangt vooral af van het aantal stuks.

    Voor meer informatie kunt u altijd contact met mij opnemen.

    Gr

    Herbert Veneberg

  • Alex Dekker

    Ik heb mijn eerste boek ('Ook gij behoort bij ons! Nederlanders bij het NSKK', een onderzoek naar Nederlanders in het NSKK, een Duits vrachtwagenkorps tijdens de oorlog) volledig in eigen beheer gedaan. De druk liep via lulu, maar ik heb zelf een ISBN-prefix en nummer aangevraagd. Op die manier wil ik mijn boek in eigen beheer houden.

    Ik doe dus uiteindelijk zelf mijn eigen marketing: ik heb zelf een krant benaderd (erg handig, het krikte mijn verkoop binnen drie weken op naar 100 verkochte exemplaren), ik heb mijn boek zelf op verschillende internetsites gezet, enz. Anders gezegd, ik ga zlef de boer ermee op. Super om te doen.

    Blijkbaar is mijn boek goed: tot op de dag van vandaag komen er nog steeds bestellingen binnen. Mond op mondreclame werkt dus uitstekend. Ik mag beslist niet klagen over de verkoopbaarheid. Blijkbaar verkoopt kwaliteit redelijk.

    Succes!

    Alex

    PS Inmiddels ben ik alweer bezig met een andere drukker dan lulu en een nieuwe editie. Ik mag niet klagen!

  • mylene

    zie www.new-avalon.nl

  • roos

    Je moet ook overwegen of je het boek meer gebruikt voor privé-doeleinden of echt de markt op wilt brengen. Als je uitgevers als contact, nieuw amsterdam of bezige bij benaderd dan hoef je niets te betalen en komt je boek (tenminste, 1 van de 100 ingezonden boeken) echt in de winkel.

    In eigen beheer moet je t zelf betalen, maar heb je wel zekerheid dat het gedrukt wordt.

    succes!