Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boek op de markt brengen

• Henk

Hallo,

Wie heeft er tips over het zo goed mogelijk op de markt brengen van een boek?

Op mijn site www.henk-doppenberg.nl kunt u informatie over het boek lezen.

Ik hoop dat iemand iets weet.

groet,

Henk Doppenberg

• Irene

Misschien heb je hier iets aan:

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/5322-je-boek-in-eigen-beheer-uitgeven.html

• Henk

Bedankt voor de informatie

• Henk

Het probleem is een beetje mijn eigen verwachtingspatroon. Ik heb totaal geen idee wat ik van de verkoop mag/moet verwachten. De voorbereiding is goed gegaan, alleen de verkoop gaat me eigenlijk te langzaam. Het heeft pas in twee kranten gestaan en er komen er nog vier. Dus misschien ben ik te ongeduldig.

Alleen denk ik dat de meeste boeken verkocht zullen worden nadat er een artikel over het boek in de krant heeft gestaan. Nogmaals misschien ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon de tijd geven

groet,

Henk.

• Eric

Wie is je uitgever Henk? Is het breed beschikbaar via Centraal Boekhuis?

Waarom zou een winkelier op jouw website gaan bestellen als hij normaal gesproken via CB bestelt? En, hoe vinden mensen je website?

Ik geef zelf mijn boek (White Knuckle Syndrome) uit via de Kenniskwekerij(.nl); uitgeverij in ontwikkeling en die hebben de beschikking over ervaren PR-mensen. Het lijkt me dat jij, net als ik, een special interest boek hebt geschreven dat je met een beetje gerichte PR, vanuit een uitgever (!), best leuk kan laten verkopen. Tevens hebben hun een CB-aansluiting, dus kan ik mij concentreren op andere dingen, al dan niet samen met die PR mensen. Uitgeven is eigen beheer, is leuk en tonend voor eigen ondernemersschap. Een uitgever heeft doorgaans betere kanelen en geeft je boek meer status.

Als je op m'n website rondkijkt, www.whiteknucklesyndrome.com, zul je zien dat er hier en daar best aandacht aan wordt besteed.