Voorleesboek
De leden van de Mailgroep Schrijversgroep bundelden 50 verhalen en versjes tot een voorleesboek voor kinderen. Alles ging digitaal. Ze schreven de verhalen op de computer, stuurden ze via internet op, en binnenkort laten ze het boek drukken bij een online uitgeverij.
Marianne Eerdmans (55 jaar) uit Haarlem kwam in april met het idee voor een Voorleesboek voor kinderen tot 6 jaar. Ze legde het voor aan de andere leden van de Mailgroep Schrijversgroep van SeniorWeb. Marianne: “Begin dit jaar vertelde mijn zoon me dat ik oma zou worden. Wat doet een schrijfster dan? Juist; kinderverhaaltjes schrijven. Dat bracht me op het idee om samen een Voorleesboek te gaan schrijven. Op mijn oproep reageerden veel schrijvers enthousiast.”
Eigenheid
Van de 90 deelnemers van de Schrijversgroep schreven 30 mensen verhaaltjes of versjes voor het Voorleesboek. Via e-mail stuurden ze de verhalen naar Marianne op. De spel- en taalfouten werden eruit gehaald, en de ergste kromme zinnen. Verder werden de verhalen zo veel mogelijk in hun waarde gelaten. Marianne: “Niet alle verhaaltjes zijn van hetzelfde niveau. Maar ik wilde de eigenheid van de stukjes niet aantasten. Bovendien zag ik - naarmate er maar inzendingen binnenkwamen - dat er iets heel oprechts ontstond.”
zie www.seniorweb.nl