Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Muze21 – Jongerenpoëzie&schrijfgroep

• Muze21

Nu in Rotterdam – Muze21, schrijfgroep voor jongeren. Ontmoet andere dichtende & schrijvende jongeren, vergelijk je werk, wissel tips uit, drink & deel inspiratie. Kom je uit Rotterdam & omgeving (of voel je je Rotterdammer), ben je 15-35 jaar en schrijf of dicht je? Kom dan naar onze eerstvolgende bijeenkomst in Café Dizzy (’s-Gravendijkwal 129) op zaterdag 17 november 2007, 15.00 u. Aanmeldingen via artsnel@gmail.com (Joris) of 06-19190556 (Ruben).

• josien de wit

waarom nu altijd die leeftijdsdiscriminatie? En zeker als het gaat over poezie…

• Joris

Wie heeft het over ‘altijd die leeftijdsdiscriminatie’ ? Wij willen gewoon als jongeren met elkaar schrijven en dichten.

Er zijn genoeg verstofte schrijverskringen met geraamtes in de kast. Daar hebben we geen zin in.

• josien de wit

Leeftijd link jij dus aan verstofte schrijverskringen…

Nou ja, dat wil alleen maar zeggen dat je nog weinig levenservaring hebt. Anders zou je zo'n opmerking niet maken.

• Joris

Ik ken geen jeugdige, verstofte schrijverskringen, alleen maar oudere… maar misschien heb jij andere ervaringen?

Ik zeg overigens niet dat ouder altijd gelijk staat aan verstoft, zoals jij wel zo graag wilt lezen. Misschien eerst eens naar een lezerskring…

• josien de wit

Blijft toch die leeftijdsdiscriminatie overeind staan…

• Suzanne

Wat maakt die leeftijd nou uit? Er zijn nog genoeg andere schrijfgroepen voor poëzie. Anders maak je even van een mug een olifant.

Er zijn zoveel dingen voor een bepaalde leeftijd. Niets mis mee, toch? Of vind je dat iemand van 30 mag meevoetballen in een team van jongens van 10 tot 18 jaar?

Ik vind dit een leuk initiatief.

• josien de wit

Poezie en voetbal kun je niet echt met elkaar vergelijken… Dat heeft te maken met techniek, met uithoudingsvermogen. Schrijven is niet echt gebonden aan een bepaalde leeftijd.