Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Free Musketeers - emailadressen

• Edu Schultz

Collega-schrijvers,

Voor het uitgeven van mijn roman Kunstminnaars bij Free Musketeers ben ik nog steeds op zoek naar e-mailadressen. Via mijn werk en internet (o.a. Ezzulia Forum) kom ik nu tot 35.

Maar ik moet er tachtig hebben.

Op deze site las ik de reacties over het onderwerp ‘ervaringen met Free Musketeers’ (14-01-07). Wat mij opviel was dat Suzanne die tachtig adressen een idiote eis vond en Michael Halve veel minder moeite had met die eis.

Ikzelf baal van die absurde eis.

Zijn er (FM)-schrijvers op Prikbord bij wie ik reclame mag maken in hun mailbox?

Zij mogen bij mij natuurlijk hetzelfde doen, en als zij interesse hebben kan ik hun de eerste twee pagina’s en een synopsis van het boek mailen.

Edu Schultz

• Wim Oudesluijs

Ook ik heb ooit een boek uitgegeven bij F.M., dus ik weet dat het moeilijk is om het benodigde aantal e-mailadressen te bereiken.

bij deze remy@zeelandnet.nl

Ik beloof niet dat ik ook daadwerkelijk je boek zal aanschaffen, maar ik wens je wel heel veel succes.

vriendelijke groet,

Wim Oudesluijs

• paula bonefaas

beste Edu Schultz,

hierbij mijn email adres dat je enkel en alleen voor de uitgave van je roman Kunstminnaars mag gebruiken

inderdaad zijn die emails een ramp

ik haalde bij de uitgave van mijn verhalenbundel Vertraagd Licht net iets meer dan tachtig

ik hoop dat mijn emailadres helpt

niet opgeven

vriendelijke groet,

pbnf

probeer familie, oude bekenden, vrienden van vrienden, vrienden van collega's, loslopend wild die je tegenkomt bij het boodschappen doen enzovoort enzovoort

• Ed

Een tip: Ik heb een andere PoD uitgeverij gevonden waarvan ik goede dingen heb gehoord. Ze vragen geen emailadressen en werken gratis. Opgericht door auteurs en kunstenaars. wisemanpublishing.com

• Edu Schultz

Paula,

Bedankt voor het geven van je emailadres.

Alleen, ik kan het emailadres in jouw bericht niet vinden.

Maar toch leuk dat je reageert en een gelukkig 2008.

Edu Schultz

• Edu Schultz

Ed,

Ik heb de site van Wiseman Publishing gelezen.

Ziet er zeer aantrekkelijk uit voor beginnende auteurs.

Maar van de begeleiding en schrijversinstructies kom je weinig te weten.

Ik kan ook niet zien hoeveel ervaring zij hebben met het uitgeven van boeken.

Hun voorwaarden zijn wel reëeler dan die van Free Musketeers.

Tachtig e-mailadressen verzamelen stond er als voorwaarde in ieder geval niet bij.

Edu Schultz

• Scorpio

Bij Wiseman Publishing moet je wel minimaal 15 boeken afnemen, da's ook niet echt ‘gratis’ dus…

• Peter de Leeuw

JPA.de.leeuw@gmail.com

Serve_my_purpose@gmail.com

Beide zijn van mij, alleen tergebruik voor aanschaf van je boek. (geen zin in spam)

Succes!

Vriendelijke groet,

Peter.

• Nina Tamaya

Waarom stuur je het niet naar een “echte” uitgeverij?

Waarom blijf je niet schrappen en herschrijven totdat een “echte” uitgeverij belangstelling toont?

• Edu Schultz

Nina,

Ik vind jouw vraag zo wereldvreemd.

De meeste manuscripten van debutanten, zoals romans, worden in de regel geweigerd door reguliere uitgevers.

‘Het past niet in ons fonds’ is meestal de geijkte reden.

Maar de echte reden is natuurlijk dat een uitgever uit een enorme hoge berg scripten kan kiezen.

En welk script kiest hij dan uit?

Liefst één van een auteur met enige naam of faam. Een BN’r, bekend van radio en tv, scoort altijd hoog.

Ook kan het zijn dat een ‘echte’ uitgever na het neuzen in de papieren berg een uitzonderlijk groot schrijftalent ontdekt. Met veel tamtam zal hij de wereld dit mededelen, maar waarom die ene auteur zo publicabel is en de anderen volgens dezelfde ‘echte’ uitgever niet, dat zul je nooit te weten komen. Literatuur is namelijk voor een groot deel mystiek en poespas en de uitgever doet daar zijn voordeel mee.

Het spreekt vanzelf dat zo’n debutant niet al te oud mag zijn. Als je 54 bent, zoals ik, en nog niet bekend bent kun je, volgens de normen van een ‘echte’ uitgever, beter naar de Kringloop gaan al of niet met je eigen kunstwerk.

Een uitgever is een ondernemer. De meesten werken volgens het profijtbeginsel en doorgaans zijn ze niet knettergek genoeg om mensen zoals ik uit te geven.

Maar gelukkig zijn er ook uitgevers die, voor geld of andere vorm van betaling, mij best willen uitgeven. Bij Free Musketeers bijvoorbeeld, maar dan op voorwaarde dat je tachtig emailadressen verzamelt, want ze willen natuurlijk wel iets van je slijten.

En wat dat schrappen betreft, dat hoort bij het schrijven.

Schrappen doe je niet omdat je een ‘echte’ uitgever nodig hebt, schrappen doe je nu eenmaal omdat schrijven schrappen is.

Groetje,

Edu Schultz