Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bloed, zweet en tranen.

• Johan Twilhaar

Ben je jaren bezig geweest met je manuscript en kijk je met trots naar het resultaat en dat komt omdat de mensen die je het hebt laten lezen, het ook een prima verhaal vinden.

Nou dan komt alles dus voor zijn roodkoperen, denkt je optimisties, dus opsturen naar een uitgever, die heeft volgens jou best interresse.

Dus niet, uitgevers zitten niet te wachten op onbekende schrijvers, die doen liever zaken met bekende Nederlanders.

Dan maar geld er insteken en dat kan gelukkig bij uitgever Gopher en Bruna, dat gedaan en na een aantal weken word je boek gepresenteerd, nu nog even naamsbekendheid, dus geschreven naar div TV zenders, om in een van hun programmas te mogen komen praten over mijn boek.

Nou vergeet het maar, ook deze jongens hebben alleen maar oog voor BNers, ze zitten niet te wachten op een onbekend schrijvertje met de boeken, Mariniers van 62-1 en Oud Mariniers van 62-1, nee kom maar terug als je bekend bent geworden.

Nou dus mijn lidmaatschap opgezegt bij de grootste familie van Nederland en dat na 40 jaar trouw lid te zijn geweest, maar ook daar zitten zij niet mee, nee ze krijgen toch wel hun geld.

Moet ik nog even doorgaan, ja dus, wij de onbekende schrijvers van Nederland, krijgen geen voet van de grond, zolang deze lieden het niet in hun portemonnee merken, dus hopen dat dit snel gaat gebeuren.

In Amerika is het dit jaar gelukt, misschien gaat dit ook hier in Nederland gebeuren.

Tot dan, moeten wij onbekende schrijvers maar hopen dat ons boek, toch ondanks alles succesvol mag worden.

O ja, heeft er iemand voor mij suggesties, om toch zonder deze jongens, die ik boven vernoemd heb, toch naams bekendheid te krijgen.

Groetjes Auteur Johan Twilhaar, je weet wel van de Mariers boeken.

• josien de wit

Beste Johan,

Je zegt dat je het aan mensen hebt laten lezen die het een prima verhaal vinden. Zijn dat mensen die verstand hebben van manuscripten?

Misschien moet je je manuscript eens laten beoordelen bij een manuscriptbeoordelingsbureau. Die geven tips hoe je je boek zo kunt schrijven dat het naar een uitgever kan en dat het niet zomaar vaak ongelezen ‘met dank retour’ wordt gestuurd.

Er zijn genoeg voorbeelden van ooit onbekende schrijvers die zonder tv- of radio-programma's bekend zijn geworden.

Als het boek goed geschreven is en de lezer pakt, wordt het vanzelf bekend bij mensen die er aandacht aan willen en kunnen besteden.

Succes!

• josien de wit

Nog even dit Johan. Ik zag dat jouw bovenstaande bol staat van de taalfouten.

Als redacteurs dit zien in een manuscript gaat het retour…

• josien de wit

DIT IS DE JUISTE REACTIE Nog even dit Johan. Ik zag dat jouw bovenstaande tekst bol staat van de taalfouten.

Als redacteurs dit zien in een manuscript gaat het retour…

• Johan Twilhaar

Beste Josien,

Je hebt mijn verhaal volgens mij niet goed gelezen.

Ik heb namelijk al twee boeken uitgegeven en wel Mariniers van 62-1 en Oud-Mariniers van 62-1.

En ja veel lezers vinden en vonden ze prachtig.

Alleen ik kan maar niet doordringen tot het grote publiek en dat vind ik jammer.

Jij moet dat volgens mij kunnen aanvoelen.

Dus nogmaals hoe kan ik mijn boeken het beste promoten?

Groetjes, Auteur Johan Twilhaar.

• josien de wit

Beste Johan,

Ja, ik heb gelezen dat je twee boeken hebt geschreven maar ik kan natuurlijk niet als lezer die niets van jou afweet een oordeel vellen over je schrijven. Ik zou niet weten waarom ik het boek zou moeten kopen. Ik zou daarom een fragment van de boeken op internet zetten. Dat lokt lezers naar je boeken toe. Als het goed geschreven is, verkoopt het zich vanzelf. Dan gaat het van mond tot mond. Net als zoveel boeken die nu een hit zijn.

Groetjes en succes!

O ja, ik zag dat je op veel sites reageert met de mededeling dat je twee boeken hebt geschreven en dat je er wel over wilt komen vertellen. Dat moet je nooit doen op deze manier. Ook niet reageren op de manier waarop je hierboven hebt gedaan. Ik begrijp wel dat je het doet maar als mensen gaan googelen op jouw naam komen ze dit soort van gefrustreerde teksten ook tegen en haken ze af.

Ik denk dat jij veel zult hebben aan de site schrijvenonline.org. Daar zijn allerlei topics waar je veel informatie zult vinden. Je kunt er ook zelf een onderwerp starten.

• Myra van der Wal

Meerdere auteurs hebben moeite met het maken van een opstart voor de promotie van hun boek, de ervaringen die jij beschrijft Johan komen dan ook vaker voor. Ik vind wel dat je inderdaad minder negatief moet zijn in je mails en josien heeft gelijk, anderen lezen dit ook. Probeer je klachten wat anders te omschrijven en vraag positieve tips van andere auteurs.

Via mijn website www.myravanderwal.come2me.nl heb ik link gemaakt naar een forum om daar met auteurs ideetjes uit te wisselen om te promoten.

Misschien goed idee om hier ook reacties op te gaan geven, de site is deze week pas opgezet dus we kunnen wel wat ideetjes gebruiken.

Succes

groetjes

Myra