Ben je jaren bezig geweest met je manuscript en kijk je met trots naar het resultaat en dat komt omdat de mensen die je het hebt laten lezen, het ook een prima verhaal vinden.
Nou dan komt alles dus voor zijn roodkoperen, denkt je optimisties, dus opsturen naar een uitgever, die heeft volgens jou best interresse.
Dus niet, uitgevers zitten niet te wachten op onbekende schrijvers, die doen liever zaken met bekende Nederlanders.
Dan maar geld er insteken en dat kan gelukkig bij uitgever Gopher en Bruna, dat gedaan en na een aantal weken word je boek gepresenteerd, nu nog even naamsbekendheid, dus geschreven naar div TV zenders, om in een van hun programmas te mogen komen praten over mijn boek.
Nou vergeet het maar, ook deze jongens hebben alleen maar oog voor BNers, ze zitten niet te wachten op een onbekend schrijvertje met de boeken, Mariniers van 62-1 en Oud Mariniers van 62-1, nee kom maar terug als je bekend bent geworden.
Nou dus mijn lidmaatschap opgezegt bij de grootste familie van Nederland en dat na 40 jaar trouw lid te zijn geweest, maar ook daar zitten zij niet mee, nee ze krijgen toch wel hun geld.
Moet ik nog even doorgaan, ja dus, wij de onbekende schrijvers van Nederland, krijgen geen voet van de grond, zolang deze lieden het niet in hun portemonnee merken, dus hopen dat dit snel gaat gebeuren.
In Amerika is het dit jaar gelukt, misschien gaat dit ook hier in Nederland gebeuren.
Tot dan, moeten wij onbekende schrijvers maar hopen dat ons boek, toch ondanks alles succesvol mag worden.
O ja, heeft er iemand voor mij suggesties, om toch zonder deze jongens, die ik boven vernoemd heb, toch naams bekendheid te krijgen.
Groetjes Auteur Johan Twilhaar, je weet wel van de Mariers boeken.