Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eerste boek uitgeven maar het heeft haast

• pannagirl

Ik ben een boek aan het schrijven over een informatief onderwerp, waar nog geen boek over is te vinden. Het gaat om een informatief deel en ook een deel met persoonlijke verhalen van verschillende mensen.

Ik wil en mag het in mei ontvangen en promoten bij een evenement.

Nu ben ik zelf benaderd door iemand anders die in het wereldje zit dat ik daar het boek mag presenteren en dat dan het 1e exemplaar door een prominent aan mij gegeven zou worden.

Ik moet het boek dus eind mei al in handen hebben.

Waar kan ik het beste aankloppen om het uit te laten geven en wat zijn de kosten?

Ik zat zelf te denken aan freemusketeers omdat ik dan niet zo veel geld kwijt ben en het pas de eerste keer is dat ik een boek heb geschreven.

Hoe zit het bij freemusketeers met de kaft?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

• ton maas

Dag Pannagirl,

Free Musketeers levert prima werk af. Je kunt zelf de illustratie voor de kaft aanleveren, een zelfgemaakte digitale foto of zo. Maar … in mei? Dat is wel heel kort dag. Bel even zou ik zeggen. Voor info zie verder www.freemusketeers.nl.

Succes

Ton Maas

• pannagirl

Goede tip van die digitale foto. Gelukkig kan ik dat zelf ook goed.

Ja ik weet het dat eind mei kort dag is.

Ik weet ook niet hoe lang het duurt als ik het naar ze toe gezonden heb.

Ik kwam trouwens ook op www.lulu.nl uit. Ik weet niet of dat beter is.

En kan ik daar ook een eigen kaft maken?

• ton maas

Hoi Pannagirl,

Met Lulu heb ik geen ervaring. Misschien iemand anders?

Groeten

Ton

• Anneke

Bij LuLu schijnen de boekjes niet altijd van hoogwaardige kwaliteit te zijn. Bij Freemusketeers moet je -minimaal!- 80 particuliere mailadressen kunnen aanleveren. Dat kost misschien ook (te)veel tijd.

Probeer Boekenbent even, alleen moet je dan je boeken kopen en ben je gewoon een opdrachtgever.

• Myra van der Wal

Hallo Pannagirl,

Ook ik heb mijn boek uitgegeven via Freemusketeers, en ik ben ontzettend tevreden over de service en kwaliteit. Als je belt en de situatie uitlegt zijn ze zeker bereid om mee te denken.

Vwb de 80-emailadressen. Ik heb zelf als eerst 101 exemplaren besteld, dit maakt dat het uitgeven wat sneller kan en de korting die je ontvangt bij aanschaf voor eigen gebruik is hoger dan de royalties, dus de uitgave verdien je dan in een korte tijd weer terug.

Hoe komt het dat je nu al bij een evenement gevraagd bent een de uitreiking eigenlijk al in de planning staat?

Via mijn website www.myravanderwal.come2me.nl heb ik link gemaakt naar een forum om daar met auteurs ideetjes uit te wisselen om te promoten.

Misschien goed idee om hier ook reacties op te gaan geven, de site is deze week pas opgezet dus we kunnen wel wat ideetjes gebruiken.

Succes met je zoektocht en als je meer wilt weten hoor ik het graag of lees ik het in het forum

groetjes

Myra

• pannagirl

Even terugkomend op jouw vraag over het uitreiken bij het evenement.

Degene die het evenement organiseerd heeft ook een stukje voor het boek geschreven, persoonlijk verhaal. Vandaar dat ik daar voor gevraagd ben.

Maar als ik het voor die tijd niet red is ook niet zo erg.

Wat voor boek heb jij gemaakt? En hoe lopen de verkopen?

Ik zal enes op je site gaan kijken nu.

• Trudy

Probeer boekenbent.com.

Dan zit je ook niet aan royalty's vast.

Gigaboek.nl kan ook.

Succes met het boek

• pannagirl

Dankjewel Trudy, we gaan ernaar kijken.

Iemand ervaring met boekenbent.com of gigaboek.nl die er wat over wil zeggen?

• Anneke

Geen eigen ervaring met boekenbent.com of gigaboek.nl alleen maar “van horen zeggen”. Boekenbent schijnt beter te zijn dan gigaboek, probeer ook boekscout.nl even. Die hebben ook 'n eigenbeheer mogelijkheid.