Grote boekpresentatie van nieuwe schrijvers
Creatief talent moet meer kans krijgen zich te presenteren in de regio. Daarom hebben de schrijvers Renate Diks uit Elst en de Brabantse Myra van der Wal het heft in handen genomen om hun boeken onder de aandacht te brengen van een groter publiek. Diks heeft vier boeken op haar naam staan: ervaringsverhalen over autisme, en samen met haar oma en dichteres Els van den Hooff zijn twee boeken ontstaan waarbij levensverhalen zijn aangevuld met gedichten. Tevens is ze uitgever van debutant Meta du Crocq met haar boek over baarmoederhalskanker. Diks geeft in eigen beheer uit, wat veel voordelen maar ook nadelen heeft. Zo zijn de eerste honderd boeken zo verkocht, maar hoe ga je dan verder? “Ik las pas de term ‘droogbroodschrijver’ en zo voel ik me soms ook. Nieuwe auteurs komen amper aan de bak, omdat boekhandels hun boeken niet willen verkopen. Ik verkoop ze daarom ook liever zelf, maar dan moeten mensen je wél weten te vinden.” Dat kan op www.schrijverijmooimens.nl
Van der Wal heeft onlangs haar debuut geschreven: ‘Hoe krom recht kan zijn’, een tragisch waar gebeurd verhaal waarin Myra voor haar zoon vecht tegen de bureaucratie waarmee zij in aanraking komen. Van der Wal licht een tipje van de sluier op via http://myravanderwal.come2me.nl
Op zondag 27 april van 14.00 tot 17.00 uur houden zij, samen met een aantal andere schrijvers, een grote boekpresentatie. Locatie: ‘De Oase’, Sportcentrum ‘de Helster’, Schubertstaat 1 te Elst, Gelderland.