Hierbij de bijlage bij de nieuwsbrief met een kennismaking met de deelnemende auteurs op 27 april 2008 te Elst
Meta-du Crocq-Boonstra www.schrijverijmooimens.nl
Ik ben begonnen mijn verhaal op te schrijven om de kanker te verwerken, en om er een stuk inzicht van te krijgen. Het voelde alsof ik mijn hoofd leeg schreef. Toen ik alles op het papier kon verwoorden kreeg ik rust.
Ik herinnerde me ieder detail en wat het met me deed, hoe ik me voelde, en hoe ik heel bewust keuzes maakte, het hele ziekteproces door. Onder het schrijven ontdekte ik ook patronen van mijzelf, en kon ze daarmee loslaten.
Hans Oosterom www.komma-therapie.nl
Hier leer je meer over twijfel. Hoe ontstaat twijfel? Is twijfel altijd negatief? Wat zijn positieve kanten van twijfel? Hoe wordt je zekerder van jezelf. Hoe maak je je hoofd wat leger?
Renate Diks www.schrijverijmooimens.nl
Uit de mist is gevuld met interviews met en verhalen over ouders en hun autistische kinderen. De hoofdstukken zijn gelardeerd met tekeningen en gedichtjes van de hoofdpersonen. Verder een uiteraard opgewekte boodschap van Emile Ratelband. Praktische tips en een verklarende woordenlijst ontbreken niet; autisme en hoe daarmee om te gaan kun je immers niet in één zin uitleggen. Bron: Bram van Schaik, dagblad Rivierenland
Rhezlaine Joany www.rhezlainejoany.nl
In de afgelopen tijden hoorde ik vaak erg leuke verhaaltjes van vrienden en bekenden over de manier waarop zij de liefde van hun leven ontmoet hadden. Op een gegeven moment kreeg ik wel erg veel verhaaltjes te horen. Ik bedacht toen dat het misschien wel leuk was om die verhaaltjes te gaan bundelen en te proberen er een boek van te laten maken. In een paar tijdschriften en op een paar websites heb ik vervolgens een oproepje geplaatst met het verzoek of mensen hun verhaal wilden inzenden. Er volgden nog meer leuke, grappige en mooie verhalen.
Els van den Hooff- van der Donk www.schrijverijmooimens.nl
Op 2 september 2007 is “Mooi mens” verschenen met Els van den Hooff-van der Donk. “Mooi mens”gaat over verschillende levensfases, over hoge pieken, diepe dalen, geluk, liefde, leven en dood. Els is dichteres en heeft twee bundels uitgebracht in Culemborgs dialect. Negen mensen vertellen over hun leven: Renate over de geboorte van Vince, Judith, de moeder die popidool werd, Pastor Tuan over zijn geloof, Mary-Ann over “Memories”, Tjarda, over angst, ziekte, hoop en kracht, Pieter, over communiceren met paarden, Hajo en Leny, over leven met een groeistoornis, Els, over liefde en spiritualiteit, Gijsje, deze oude dame blikt terug op een bewogen leven.
Myra van der Wal www.myravanderwal.come2me.nl
In een onbezonnen moment raakt Robby betrokken bij een misdrijf. Hij vlucht naar zijn vriendin en komt terecht in een zeer penibele situatie. Na een inval meldt Robby zich bij het politiebureau. Hij wordt ingesloten en er volgt een scala aanrechtzaken. Hij raakt verstrikt in een wespennest van onduidelijkheden en bureaucratie met alle gevolgen vandien. Na zijn detentie blijft begeleiding vanuit instanties achter-wege, waardoor hij zelf via vele kromme omwegen op het rechte pad probeert te blijven. Hij wordt mee-gesleurd in een wereld vol ruzie, diefstal, mishandeling en misbruik die zich afspelen tussen hem, Dorette en haar familie.
Renate Diks www.schrijverijmooimens.nl
Twee vrouwen van verschillende generaties die allebei het nodige hebben meegemaakt, hebben elkaar gevonden in het componeren van een bundel waarin het leven van de oudste is opgetekend. Als basis dienen gedichten van ‘omaatje’ waar het allemaal om begonnen is. Bron: Bram van Schaik, Dagblad Rivierenland. En zo is een stapel gedichten uit een lade in een dressoir een bundel geworden die Renate heeft aangevuld met citaten uit gesprekken die zij voerde met haar oma. Het boek is volgens uitgevers die werden benaderd een uniek boek: nooit eerder schreef een oma samen met haar kleinkind een boek. Bron: Evert Scheffer, Extra Nieuws
Rhezlaine Joany www.rhezlainejoany.nl
In maart 2007 is dit boek verschenen. Het is een (voor)leesboek voor kinderen vanaf 7 jaar.De hoofdpersoon is Suus, een meisje van 8 jaar. Binnenkort verschijnt het boek de wonderparaplu. In het boek lees je weer avonturen van Suus.Het zijn avonturen die me ook echt zijn overkomen (maar niet allemaal). Jij mag weer bedenken welke avonturen echt zijn en welke niet. Natuurlijk mag je me ook mailen en me vragen welke echt zijn hoor).