Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

herschrijven van kinderverhalen

• sharlon maria

Betref: herschrijven van kinderverhalen.

Geachte schrijvers,

Ik ben een afgestudeerde illustrator, aan de academie Den Bosch

Ik ben op zoek naar een schrijver die mijn

kinderverhalen wil herschrijven in goed Nederlandse taal.

Verhaal 1 bestaat uit 865 woorden

Verhaal 2 bestaat uit 2432 woorden

Verhaal 3 bestaat uit 1124 woorden

Omdat ik niet zo veel geld heb wil ik via deze weg proberen om aan schrijver te komen

Hopelijk is er iemand die het leuk vindt om mij hiermee te helpen

Graag wil ik van u weten wat de kosten zijn, per verhaal.

Groeten

Sharlon Maria

Sharlon_maria@hotmail.com

• Erik

Hallo,

Op zich vind het heel erg leuk om een kinderverhaal te herschrijven en geld hoeft het probleem ook niet te zijn, maar ik zou wel graag van je willen weten hoe ervaren de schrijver moet zijn die je zoekt. Ben pas sinds kort als schrijver aan de slag en op dit moment is het voor mij zeker nog niet mijn broodwinning.

Zoek je dus een ervaren schrijver die kan leven van het schrijven, of mag het ook een beginner zijn die het liefhebbersstadium nog niet is ontgroeid?

Gr,

Erik

• josien de wit

Tegen jouw opmerking wil ik toch wel even bezwaar maken Erik. Dus je beweert dat broodschrijvers niet meer in het liefhebbersstadium verkeren? Dat weet je pas als je zelf broodschrijver bent… Dan kun je pas oordelen.

Ik kan je verzekeren dat je het bij het verkeerde eind hebt.

• Erik

Hallo Josien,

Volgens mij is mijn opmerking anders overgekomen dan ik heb bedoeld. Ik wil zeker niet impliceren, dat broodschrijvers geen plezier (meer) zouden hebben in hun werk. Integendeel, het lijkt me - maar daar kan ik nu inderdaad (nog) niet over oordelen - geweldig als je van je liefhebberij je bron van inkomsten kunt maken. Het enige wat ik wil duidelijk maken is, dat ik op dit moment geen broodschrijver ben, maar iemand die het naast zijn andere baan doet. Puur voor het plezier, maar met de intentie er op termijn zijn werk van te maken… en dan hopelijk nog steeds met plezier!

• josien de wit

Hoi Erik,

Ik heb het anders opgevat dan je bedoeld had. Excuses. Als je geld verdient met werk dat je het liefst doet (schrijven) is dat heel gaaf! Het leuke gaat er echt niet af.

Ik hoop dat je dat ook snel mag ervaren.

• Tina Mulders

Hallo,

Ik zou graag uw kinderverhalen willen herschrijven.

Ik ben echter geen profesionele schrijver,

maar ik beheers heel goed de nederlandse taal en

kan ook foutloos nederlands schrijven en natuurlijk

ook in een taal die voor kinderen goed te begrijpen is.

Ik heb mijn examen in Nederlands goed afgerond en

had een 10 met het schrijven van een brief (zonder fouten)

op D niveau.

Graag zou ik dan willen weten welk budget u hiervoor over heeft.

Ik zou ook eerst 1 verhaal kunnen herschrijven, zodat u kan zien

of ik goed genoeg ben voor u.

Mvg, Tina

• Erik

Hallo Tina,

Bedankt voor je reactie. Het is mij echter niet duidelijk op wie je nu reageert, op mij of op het bericht van Sharlon. Voor alle duidelijkheid: Sharlon is degene die iemand zoekt die kinderverhalen kan herschrijven. Ikzelf schrijf wel, maar geen kinderverhalen. Misschien moet je even met Sharlon contact opnemen? Hoe dan ook: heel veel plezier en succes.

Erik