Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boek laten maken

• Kees Verhoeven

Geachte schrijvers,

Ik heb onlangs mijn verhalen laten omzetten in boekvorm.

Om tot dit stadium te komen ben ik vele jaren aan het leuren geweest langs de vele uitgevers.

Helaas waren mijn boeken niet commercieel genoeg voor de uitgevers om er volgens hun geld aan te verdienen.

Ik wil gewoon mijn boeken laten maken omdat IK ervan overtuigd ben dat ze ook verkopen en dus voor mij wel commercieel zijn.

Ik ben op het pad gekomen van de vele POD drukkers, ik heb vele sites bezocht en langzaam weer afgedropen, veelal omdat vele POD sites niet begrijpen dat vele schrijvers niet 100 % grafisch zijn onderlegd, en de vele moeilijke begrippen op hun sites niet begrijpen en niet weten hoe ze verder moeten.

Beste POD sites, jullie zijn er voor de schrijvers, verdiep je dan ook in de schrijvers en maak het hun niet onnodig moeilijk om vele onbegrijpbare termen op jullie sites te zetten.

Ontmoedigd afgedropen had ik de moed al opgegeven, toen een collega leraar mij attendeerde op de site van maakmijnboek.

Hij had de verhalen van zijn moeder laten omzetten in boekvorm door deze POD drukker. Mijn collega is ook geen man met grafische kennis maar kon via het eenvoudige stappenplan makkelijk de bestanden uploaden en zelfs heeft hij zijn eigen omslag online gemaakt. Ook ik ben met deze site bezig geweest en echt, het is zelfs voor mij te begrijpen. De prijzen liggen op hetzelfde niveau als van de andere POD drukkers, maar hier begrijp ik tenminste wat ik aan het doen ben.

Ik heb mijn boeken onlangs binnen gekregen en vol nu nu een echte schrijver met mijn eigen boek op de plank.

Ze zien er zeer professioneel uit, en het is een lust voor het oog ( een beetje zelfverheerlijking mag toch ), ik heb ondertussen de oplage van 50 boeken al verkocht en heb al een 2de druk in bestelling, heelijk klinkt dit.

Ik wil jullie graag deze tip doorgeven, en breng maar eens een bezoek aan de site.

www.maakmijnboek.nl

Wie schrijft die blijft

Kees

• Alex Franken

Zijn wel stevig aan de prijs die gasten.

• Myra

hallo Kees,

fijn dat je nu de, voor jou, beste weg gevonden hebt.

goed dat je de tips en ervaringen aan mede auteurs doorgeeft.

ik hoop dat de verkoop ook goed blijft lopen want promoten is ook een aandachtspunt voor auteurs.

succes met alles wat je doet

Myra

• J.L. Jones

Hoi Kees,

Gefeliciteerd!

Jammer dat je de titel van je boek(en) niet noemt, wie weet wie er hier belangstelling voor kan hebben toch? Mooi dat ze zo lekker lopen.

Veel succes!

groeten J.L,

http://schrijfeenboek.punt.nl

• Anne

Wat een prijzige uitgever! Ik heb mijn eigen uitgeverijtje opgericht toen ik mijn boek heb gepubliceerd en was ik bij jouw uitgever geweest, was ik voor mijn boek dubbel zoveel geld kwijt geweest!

Misschien volgende keer eens proberen via www.datubooks.nl

Ik maak offertes op basis van de wensen van de auteur (al dan niet correctiecheck doen, cover maken, enzo…)

• J.L. Jones

Dat is mooi nog een internetuitgeverij erbij!

Datubooks.nl ziet er goed uit.

groet,

J.L. Jones

www.schrijfeengoedboek.nl

• Bert van Meteren

Je kunt natuurlijk ook de hulp in roepen van een grafisch ontwerper. Die heeft over het algemeen genomen wel de kennis in huis om jouw boek goed aan te leveren bij een pod drukker. Natuurlijk zijn daar wel kosten aan verbonden maar het voegt zeker iets toe. Bovendien kan hij bemiddelen bij de keuze van een pod drukker. Want ook daarin zit verschil in prijs en kwaliteit. Kijk voor voorbeelden op http://www.sqzi.nl/tag/boek-laten-maken/index.html.