Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schrijfgroep Eindhoven e.o.

• Ineuri

Goedemorgen lezers en schrijvers,

Een aantal jaren heb ik aan de Fontys in Eindhoven de HBO opleiding Communicatie gevolgd, waar ik ervaring heb opgedaan op het gebied van (zakelijke) communicatie, grafische vormgeving, film en beeld etc etc. Deze opleiding heb ik niet afgemaakt. Het trok me niet, ik wil(de) namelijk iets doen waar ik mezelf, mijn hart, ziel en creativiteit in kan leggen/kwijt kan. Sinds zowel schrijven, fotografie en reizen al jarenlang mijn passies zijn en ik graag hiermee verder mee komen, heb ik besloten mijn eigen opleidingspad uit te stippelen. Geen voltijd studies meer waarbij ik gedrild word iets te zijn en worden wat ik niet wil zijn.

Ondertussen heb ik een aantal schrijfcursussen gevolgd aan het CKE. Deze zijn me zeer goed bevallen en hebben me enorm gemotiveerd. Ik wil nog een aantal fotografiecursussen gaan volgen (eerst even sparen J) en in de tussentijd wil ik veel ervaring op doen op het gebied van reizen. Ben enorm reislustig. Er moet een combinatie vinden zijn in reizen, fotografie en schrijven (sommigen zeggen journalistiek; Ik wil iets anders)

Op het moment maak ik zo veel als mogelijk tijd vrij om letters op papier en in MS Word te zetten en woorden in mijn hoofd te krijgen. Ik heb me geabonneerd op het NRC zodat ik weer elke ochtend actief ga lezen en als ik in de trein of bus zit schrijf ik in mijn kladblokken, ben ik thuis (of op het werk) dan schrijf ik in word. Zelden laat ik mensen mijn teksten lezen. Dat was bij het CKE wel even wennen en over mijn onzekerheid heen stappen..

Gelukkig werden al mijn teksten zeer goed ontvangen en heb ik het geluk gehad veel constructieve kritieken te ontvangen.

Ik wil hier verder mee gaan. Naast cursussen volgen en mijzelf evolueren, wil ik graag een groep schrijflustige mensen bij elkaar zien te vinden die elkaars teksen willen lezen, deze op regelmatige basis willen voorzien van opbouwende kritieken en zich zelf graag willen ontwikkelen.

Ik zie de (opzet van de)schrijfgroep als volgt voor me:

In eerste instantie lijkt het me handig als er een domein op het internet is waar we 24 uur per dag onze teksten op kunnen publiceren, lezen en op reageren. Wat mij betreft mag dit een beschermd domein zijn waar niet iedereen zo maar op kan kijken (en kopiëren). Er kan ook een openbare pagina op worden gecreëerd waar ook mensen buiten de schrijfgroep op terecht kunnen, de teksten kunnen lezen en eventueel kunnen reageren.

We “verzinnen” opdrachten of gaan uit van al geschreven teksten. Deze teksten kunnen voor de bijeenkomsten naar de andere groepsleden worden gemaild of online worden gezet. Hierdoor kan iedereen zich voorbereiden op de bijeenkomsten. Zelf heb ik het liefst dat we de bijeenkomsten op regelmatige basis organiseren (maandelijks of vaker). In een cafe of om de beurt bij eenieder thuis. Misschien weet/heeft iemand wel inspirerende locaties?

Wat betreft de leden van de groep..variatie lijkt mij het beste. Alle leeftijden, types, you name it.

Iemand geïnteresseerd of ideeën?

Grts

Ineuri

• Erik

Hoi Ineuri,

Leuk idee, zo'n schrijfgroep. Ik heb zeker interesse, al was het alleen maar om te leren over mijn onzekerheid heen te stappen. Het is zo herkenbaar wat je schrijft over de angst je teksten aan een ander te laten lezen. Ik denk dat het (voor mij) heel erg leerzaam zou zijn, dat in de (hopelijk) veilige omgeving van een schrijfgroep te doen.

Even concreet: wat mij betreft wordt de groep bewust niet al te groot in verband met de veiligheidsbeleving van de groepsleden. Het is makkelijker over de drempel van je eigen angst en onzekerheid heen te stappen in een kleinere groep. Vaker dan 1 keer per maand zou ik ook niet bij elkaar komen, zeker niet als niet alle groepsleden uit Eindhoven komen. Het mogelijke gebrek aan persoonlijk contact wat mij betreft prima kan worden ondervangen met een eigen domein en emailcontact.

Laat me maar weten wat je er van vindt, of zich nog meer gegadigden hebben gemeld en wie de kar gaat trekken.

Gr,

Erik

PS: Ik woon in Helmond.

• Erik

Oeps!

“Het mogelijke gebrek aan persoonlijk contact wat mij betreft prima kan worden ondervangen met een eigen domein en emailcontact”.

Het moet natuurlijk zijn: Het mogelijke gebrek aan persoonlijke contact KAN wat mij betreft prima worden ondervangen (…).

Ik zal zelf maar de eerste zijn om het te zeggen ;-)!

Gr,

Erik

• Ineuri

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie en interesse! Leuk! We zijn nu met drie man/vrouw die graag willen deelnemen aan een schrijfgroep. Wat mij betreft kunnen we uitbreiden tot een maximum van 5 personen. Ik wil de kar wel trekken en zal de komende week e.e.a. uitpluizen wat betreft een domein op het net.

Heb je een emailadres waar ik je op kan bereiken? Mijn mail is: shiwi81@hotmail.com.

Groetjes Nora