Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

manuscript beoordeling

• isis

Ik wil julie laten weten dat ik inmiddels een uitgever heb gevonden. Daar ben ik erg blij mee. Mijn boek komt uit in april. Voor degene die het vroeg (weet niet meer precies wie het was) hier die link waar ik mijn manuscript heb laten beoordelen

www.manuscript.weebly.com

Het heeft mij echt verder gebracht. Succes allemaal!

• Erik

Bedankt voor de tip Isis, Sabine Wisman (van www.manuscript.weebly.com) was me ook al door iemand anders aangeraden, hij was er erg over te spreken, had heel goede feedback gekregen waar hij echt wat mee kon.

Gr. Erik

• Bernadien

Wat grappig dat jullie het over www.manuscript.weebly hebben. Ook hier zeer tevreden namelijk, ben behoorlijk ver met uitgever, als we uit het contract komen en de royalties naar 10% gaan komt mijn boek begin volgend jaar op de markt. Een droom komt uit!

• Sam

Ik sta ook op het punt (spannend, maar kom op, schop onder de kont) om mijn manuscript te laten beoordelen. Goed om te lezen dat twee op dit prikbord door zijn, er is dus nog ruimte voor nieuwelingen, zelfs in de huidige recessiemarkt. Het is doorzetten, maar we komen er wel! Sam.

• erik

Jongens, www.manuscript.weebly.com heeft een andere naam. Verder alles hetzelfde:

www.schrijfcoach.org.

Groet, Erik.

• Sandra Di Bortolo

Manuscript redigeren

Misschien komt een lang gekoesterde wens in vervulling. U heeft een boek geschreven en u wilt uw manuscript aanbieden bij een uitgever. Een andere optie is uw boek in eigen beheer uitgeven.

Laten we beginnen bij de eerste mogelijkheid: een reguliere uitgeverij. Het is goed om te beseffen dat er bij de bekende uitgeverijen wekelijks 20 à 30 manuscripten worden aangeboden door schrijvers die hun boek graag in de boekhandel willen zien. Het zal u niet verbazen dat de meeste daarvan niet volledig worden gelezen. In veel gevallen is al snel duidelijk dat het manuscript niet voldoet aan de hoge eisen die een uitgever stelt. Spelfouten en taalfouten, foutief gebruik van leestekens zijn enkele van de vele fouten waardoor een manuscript wordt afgewezen. En daarmee valt de schrijver al na het lezen van pakweg vijf pagina’s door de mand.

Er zitten in ieder manuscript onvolkomenheden die het redigeren tot een noodzakelijk karwei maken. Een goede eindredactie brengt u een stapje dichter bij de verwezenlijking van uw droom. Dat geldt niet alleen wanneer u naar een reguliere uitgever gaat, maar ook wanneer u uw boek in eigen beheer gaat uitgeven. Sterker nog: met name wanneer u uw boek in eigen beheer gaat uitgeven, is het van groot belang dat het met een kritisch oog wordt beoordeeld door een deskundige. Juist omdat uw boek in dat geval niet door een redacteur wordt gecorrigeerd. Het wordt dan uitgegeven zoals u het heeft aangeleverd. Al dan niet gecorrigeerd op spelfouten en taalfouten, die achteraf niet meer te herstellen zijn.

Tekstbureau Het Zusje heeft ervaring met uitgevers. Niet alleen als schrijver, maar ook als redacteur. Naast een deskundig oordeel over uw manuscript kan Het Zusje u advies geven over reguliere uitgeverijen en uitgeverijen die uw boek in eigen beheer kunnen uitgeven.

hetzusje punt nl