Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schrijver/ auteur gezocht voor een fantasy/ science fiction boek

  • yvonne

    kijk maar es op de website van bart van lierde (bartvanlierde.be). Die heeft een biedt deze cursus aan. Ik heb er zelf wel wat aan gehad, maar je moet volgens hem de informatie niet te letterlijk nemen. Tis wel intressant om even door te lezen en gelijk een stukje reclame voor deze man!

  • schatskie

    bedoel je zo iets Raynauld?

    “Marloes als je nou niet ophoud stuur ik je naar meneer Bos” begrepen! Zei juf Annelien. Juf Annelien ziet er op het eerste gezicht uit als je lieve juf. Ze heeft mooie bruine krullen tot op haar schouders. Verder heeft ze een rond gezicht en een spits neus. Haar mooie slanke lichaam wordt bedekt met een raar grijs gewaad waardoor ze dikker lijkt als dat ze is. Tijdens het lesgeven heeft ze altijd een joekel van een bril op waardoor ze heel streng lijkt. “Ja mevrouw maar… “ Nee niks te maren ik wil geen woord meer uit jou mond horen. Oke?” Marloes hield toen wijs haar mond dicht net als de rest van de klas. “Wat zeg je dan Marloes?” “U wilde toch niks meer horen en nu zeg ik niks meer en dan is het nog niet goed, wat wilt u nou? “ “Ga jij je maar melden bij meneer Bos.” “ Oke zei Marloes zuchtend.”

    “U bent de zwakte schakel tot ziens. Zei Manon lachend.” Waardoor heel de klas waar in rep en roer was. “Manon ga jij je ook maar melden en ik wil geen woord horen begrepen?” “Ja mevrouw.” Gniffelend liepen de meiden de klas uit naar de kamer van meneer Bos. Meneer Bos is de directeur van het weeshuis. Hij is zo dik dat je zou denken dat hij echt niks anders doet dan heel de dag in zijn bureau stoel zitten. Ook zie je aan hem dat hij al op leeftijd is. Dat komt doordat hij een soort eiland op zijn hoofd heeft. Klop klop klop. “Kom binnen zei meneer Bos streng.” “Zo Marloes en Manon moeten jullie je weer eens melden wat een verassing. Goed jullie weten dus wat dat inhoud neem ik aan?” “Nee zeiden de meiden in koor.” “Dit houd in dat jullie een week lang geen snoep mogen en jullie hebben samen met nog 2 kinderen corvee. En als klap op de vuurpijl mogen jullie naar het straflokaal en 100 keer schrijven: Ik moet luisteren en me aan de regels houden anders heb ik een probleem. En nu als een wie de weerga naar het straflokaal.” “Ja meneer Bos”.

  • Raynauld

    Juist ja! Nu zitten er nog enkele foutjes in als gramatica (enkele vergeten of verkeerd geplaatste kommas) en style (de eerste zin is verledentijd en de tweede zin is hedendaags), maar dat soort dingen zul je vanzelf achter moeten komen.

    Daar kan ik denk je niet allemaal op wijzen op deze site, we hebben al een groot aantal posts hier staan. Nog even en we nemen de site over!

    Weet wel goed wat je doelgroep is, je kan hier redelijk ‘kinderlijk’ schrijven, ala harry potter en the hobbit. Ikzelf vind dat persoonlijk niet zo fijn om te lezen, maar een hoop andere mensen wel. Ik kon uit dit stukje nog niet halen of dat ook de bedoeling was of dat het onbewust is gegaan, vandaar de tip.

    Er zijn nog wel enkele punten en als je die écht wilt bespreken stuur je maar een mail, voordat mensen gaan klagen over het aantal posts.

    Voor de rest: Ik vind het veelbelovend, je schrijft sowieso creatief en je bent nog niet ‘verbeterd’ door het cursus schrijven en ‘hoe het moet’ boeken en elitair voelende schrijvers.

    Houd dat vol, verbeter jezelf met tips van anderen, maar nooit met ‘hoe hun het doen’. Ik ben ook benieuwd naar het verhaal am sich, dus mocht je het af weten te maken, bied ik me alvast aan als proeflezer.

    Ciao!

  • schatskie

    Oke thnx. Ik zag dat je me had toegevoegd. Dus dan doen we het op die manier. Ik zal je zeker mailen als ik hem af heb voor het proeflezen al zou dat niet al in de komende week zijn ofzo:P zit ook met school en werk dus af en toe typ ik weer wat. Maar ik zou het erg fijn vinden om af en toe wat tips te gebruiken dus zal je als het mag af ent toe wat toesturen.

    groetjes

  • jack roest

    schrijver gezocht voor groot project fantasy en science fiction. mail me als je denkt het boek teschrijven voor me. 00353879414445 of bel na 1 juni

    bedankt jack roest schatskie schreef:

    >

    > Oke thnx. Ik zag dat je me had toegevoegd. Dus dan doen we

    > het op die manier. Ik zal je zeker mailen als ik hem af heb

    > voor het proeflezen al zou dat niet al in de komende week

    > zijn ofzo:P zit ook met school en werk dus af en toe typ ik

    > weer wat. Maar ik zou het erg fijn vinden om af en toe wat

    > tips te gebruiken dus zal je als het mag af ent toe wat

    > toesturen.

    >

    > groetjes

  • Webmaster Divine-Saga

    Flame: Het meeslepende liefdesverhaal over een van de Griekse goden en een mens. Lees nu fragmenten uit de eerste 3 hoofdstukken van Flame. Flame is een meeslepend liefdesverhaal geschreven door Bernice Berkleef. Op http://divine-saga.com kun je de fragmenten uit dit spannende en meeslepende liefdesverhaal lezen. Natuurlijk horen wij dan erg graag jou mening over dit geweldige boek. Jou mening horen wij dan graag op onze facebook pagina.