Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beginnend schrijver zoekt illustrator

• Keira Luz

Hallo Allemaal!

Ik doe bij deze eigenlijk een oproep als beginnend schrijver op zoek naar een beginnend illustrator. Ik wil de verhalen (voornamelijk kinderboeken en heb ook een idee voor een stripboek) zelf uitgeven en niet via een uitgever. Nu kan ik zelf schrijven en een beetje tekenen maar niet goed genoeg om er werkelijk iets van te maken als illustrator ;). Ik heb ook niet alle kapitaal van de wereld, dus gaat erom dat de illustrator ook wil gaan investeren, net als ik, wat naar mijn idee uit kan groeien tot iets heel moois.

Dus wie er een leuke samenwerking in ziet, join the club ;) !

Groetjes!

• francien

hoi keira,

Ik las je mailtje op mijn oproepje , ik weet niet wat je plannen zijn , maar ben altijd geintreseerd om te horen wat je zoekt,

of hoe je denkt een boek uit te gaan geven .

Mischien kunnen we samenwerken.

groetjes francien

francien_van_lang@online.nl

• Dennis Janssen - Het Kleine Mannetje

Beste Keira Luz,

Zojuist lees ik uw oproep. Ik heb al twee maal voor een beginnend schrijver illustraties gemaakt. Hiervan wil ik u graag persoonlijk voorbeelden laten zien. Daarnaast heb ik ook andere kinderboeken geïllustreerd voor bedrijven. Op dit moment ben ik bezig met een grote tekenopdracht voor 3 kinderboekjes die uiteindelijk gebruikt gaan worden bij een spaaractie voor een grote supermarktketen.

Ik begrijp heel goed dat een (beginnend) schrijver niet alle kapitaal van de wereld heeft. hier komen we vast wel uit. Met die gedachte in mijn achterhoofd wil ik u graag een helpende hand bieden. Hierbij wil ik u uitnodigen een kijkje te nemen op mijn online portfolio op www.hetkleinemannetje.nl.

Met vriendelijke groet,

Dennis Janssen

I: www.hetkleinemannetje.nl

E: Info@hetkleinemannetje.nl

• Keira Luz

Hier even wat uitgebreide info over mijn intenties..

De bedoeling is om een ‘uitgeverij’ te beginnen. Kamer van Koophandel registratie. Website in elkaar draaien. Vervolgens vooralsnog op POD via een drukkerij laten drukken. Promotieacties opzetten, netwerken, persberichten etc. Ik ben vrij ondernemend van geest en daarom kies ik niet voor de normale gang van zaken via een uitgeverij. Het is ook niet zomaar een plan of 1 boek; er liggen meerdere verhalen klaar. Uiteindelijk wil ik ook andere schrijvers en illustrators aantrekken. Verder ben ik zelf afgestudeerd in media en cultuur, variant televisie en heb richting mediaproducties ook plannen op termijn. Grote plannen, maar klein beginnen.

Ik zoek in eerste instantie een frisse, vrolijke ‘look’, felle kleuren; verhalen zijn bedoeld als prentenboeken. Realistische tekeningen. Uiteindelijk wil ik ook verschillende stijlen aantrekken, maar hiermee beginnen.

Tot zover even meer info; als er nog meer vragen zijn, let me know!

• Rodney

Keira Luz Schreef:

——————————————————-

> De bedoeling is om een ‘uitgeverij’ te beginnen.

> Kamer van Koophandel registratie. Website in

> elkaar draaien. Vervolgens vooralsnog op POD via

> een drukkerij laten drukken. Promotieacties

> opzetten, netwerken, persberichten etc. Ik ben

> vrij ondernemend van geest en daarom kies ik niet

> voor de normale gang van zaken via een uitgeverij.

> Het is ook niet zomaar een plan of 1 boek; er

> liggen meerdere verhalen klaar. Uiteindelijk wil

> ik ook andere schrijvers en illustrators

> aantrekken.

>

> Ik zoek in eerste instantie een frisse, vrolijke

> ‘look’, felle kleuren; verhalen zijn bedoeld als

> prentenboeken. Realistische tekeningen.

> Uiteindelijk wil ik ook verschillende stijlen

> aantrekken, maar hiermee beginnen.

Hallo Keira Luz,

Zelf ben ik ook een beginnend scenarist. Ik las dat jij een eigen bedrijf wilde opzeten, met daarin de intentie om andere schrijvers en tekenaars aan te trekken.

Zelf ben ik een schrijver dat bezig is met een comic in de superheldengenre alá MARVEL comics. Hierin zoek ik ook nog een tekenaar. Ik heb hiervoor ook een aparte topic geplaatst. Ik weet niet of het een idee is of wij samen kunnen werken. In de zin van jij als uitgever, ik als scenarist.

Laat maar horen.

Mvg.

Rodney

• maartje

Hoi Keiza,

ik las je oproepje,

weet niet wat je precieze plannen zijn.

maar mij lijkt het een uitdaging om met je samen te werken.

ik schilder en teken over het algemeen realistisch.

Ik hoor van je!

Groetjes

maartjevandriesten@live.nl

• Jonas

Hoi Keira Luz,

Ik vond je oproep, die alweer een tijdje op deze site staat onderhand. Misschien ben je nog steeds op zoek naar een illustrator. Ik ben benieuwd wat je plannen precies zijn en waar je naar op zoek bent.

Als je nog steeds geinteresseerd bent, mail me dan gerust, ik heb een site waar mijn werk te zien is.

Groeten Jonas.

• Jonas

Hoi Keira Luz,

Ik vond je oproep, die alweer een tijdje op deze site staat onderhand. Misschien ben je nog steeds op zoek naar een illustrator. Ik ben benieuwd wat je plannen precies zijn en waar je op zoek naar bent.

Als je nog steeds geinteresseerd bent, mail me dan gerust, ik heb een site waar mijn werk te zien is.

• Cindy Wielders

Hoi Keira,

Ik ben Cindy Wielders en ik illustreer kinderboeken.

Ik ben zelf een project gestart over 2 meisjes die van alles meemaken en daar maak ik vrolijke illustraties bij.

Mijn eerste boek gaat een dezer maanden uitkomen maar ben in de startfase.

Nu ben ik op zoek naar iemand die wil investeren en dan gaan kijken hoe je het zelf kan gaan uitgeven.

Daarom zoek ik mensen die ook met mij willen meedenken.

Zo doen wij wat voor elkaar.

.

Ik werk nauw samen met andere vormgevers in dit project ,die ook pas zijn begonnen voor zichzelf en mijn werk komt in Oktober voor het eerst in de media.

Daarom heb ik mijn deadline voor mijn website in oktober liggen.

Mocht je contact willen stuur mij maar een bericht.

Je hebt aan mij een bevlogen vrolijke en creatieve geest.

Lieve Groetjes Cindy

• Annelot Reuvekamp

Hallo Keira,

Naar aanleiding van je oproep wilde ik graag even reageren.

Ik ben een Annelot Reuvekamp en ik ben 18 jaar, ik studeer aan het Sint Lucas in Boxtel, dit is een school voor creatieven in opleiding.

Ik houd me vooral bezig met grafische vormgeving en dan met name de Illustratieve kant hiervan.

Zelf teken ik op school en in mijn vrije tijd heel veel, en het liefst vertel ik met mijn tekeningen een verhaal.

Daarom droom ik er al enige tijd van om (kinder)boeken te gaan illustreren.

Ook voor mij zal dit nieuw zijn maar het lijkt me een onwijs leuke uitdaging en ik ben bereid er veel voor te geven!

Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je mij altijd mailen! ;-)

Groetjes Annelot