Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

illustrator gezocht voor kinderboekjes

• Veronique

Hallo illustratoren,

Om maar direct met de deur in huis te vallen: Wij zoeken een illustrator die het leuk vindt twee boekjes van mooie prenten te voorzien. Het zijn boekjes geschreven voor de FAS stichting. FAS is een aangeboren hersenafwijking die ontstaat doordat de vrouw tijdens haar zwangerschap alcohol heeft gedronken. Deze relatief onbekende aandoening komt vaker voor dan gedacht, aangezien 30 tot 50 % van de Nederlandse vrouwen in meer of minder mate alcohol blijft drinken tijdens de zwangerschap. De aandoening is 100% te voorkomen door niet te drinken. De kinderen worden geboren met vele aandoeningen die de rest van hun leven en dat van het gezin bepaald.

Eén boekje is geschreven voor kinderen met FAS en is daardoor eenvoudig in taalgebruik en hiervan wordt verwacht dat ook de illustraties eenvoudig en zeker niet schreeuwerig zijn.

Het andere boekje is wat complexer en geschreven voor kinderen met een broertje of zusje met FAS. Deze illustraties mogen wat complexer zijn.

Omdat het een stichting is, zullen de vergoedingen niets tot bijna niets zijn. Daar is over te praten. Wel komt je naam op het boek en komt je werk in diverse instellingen, ziekenhuizen, scholen e.d te liggen. Een mooie kans voor beginners, of mensen met een groot hart.

Ik hoor graag uw reacties.

Groeten,

Veronique

• francien

Hoi Veronique,

ik heb wel intresse.

Mijn website is www.francienvanlang.nl .

ik weet niet precies wat jullie zoeken , maar zo kun je in ieder geval kijken of mijn stijl aanspreekt.

Groetjes, Francien

• Christina Kingma

Hallo Veronique,

Als de vacature nog open is, dan zou ik wel willen meewerken aan de boekjes.

Alleen wat is de bedoeling van het tekenwerk en hoeveel moet de illustrator precies

van de ziekte afweten? Ik ben verder niet bekend met FAS.

Om je een idee te geven van mijn werk, is dit mijn portfolio site: christinakingma.daportfolio.com

Groetjes,

Christina Kingma

• chantal

Heej Christina,

Mocht je nog niet zijn voorzien, ik heb veel interesse in het maken van illustraties voor een kinderboek. Ik heb illustratie gestudeerd aan de kunstacademie in Zwolle en in juli afgestudeerd. Op www.skandaloe.com vind je mijn portfolio! Graag hoor ik iets van je!

• chantal

He, ik bedoelde Veronique, sorry!! Zat met de naam Christina in mijn hoofd omdat ik die zag

• Jessica

Hallo Veronique,

Jullie oproep is al meer dan maand op internet te zien. Wellicht ben ik al te laat.

Maar ik kwam dit bericht toevallig tegen. En het past gewoon bij me. Ik ben onlangs voor de tweede keer moeder geworden.

En ik ben altijd principieel tegen alcoholgebruik tijdens de zwangerschap geweest. Dat ik dit bericht juist nu zie, is voor mij dan ook

dé reden om jullie mijn eventuele inzet aan te bieden. In het verleden ben ik erg creatief geweest en heb diverse tekeningen gemaakt.

Graag zou ik jullie willen helpen met illustraties… uiteraard wil ik jullie eerst nog wel wat beeldmateriaal toesturen.

Ik zou graag mee willen werken aan dit project. Hoor ik nog van jullie?

Met vriendelijke groet,

Jessica

• Femke

Beste Veronique,

Aangezien jullie oproep al langer op internet staat zal er wel al iemand voor gevonden zijn.

Toch wil ik nog even een bericht sturen omdat ik hier graag een deel van uit zou willen maken

lees nou voor het eerst dat dit uberhaubt mogelijk is!

Vind dit erg vooral omdat het procent van de vrouwen die het wel hebben gedaan zo hoog ligt.

Ben 18 jaar oud dus begin nou echt en probeer maar gewoon veel te reageeren op advertenties dat mijn naam in het boek komt te staat is uiteindelijk het belangerijkst voor mij!

Ik ben nou bezig met mijn eerste kinderboek het ligt nou bij de uitgever om definitief beoordeeld te worden maar wil graag verder dus vandaar.

Denk ik je hierbij het beste mijn Flickr link kan geven om te kijken of mijn stijl passend is.

http://www.flickr.com/photos/54849268@N05/

Hier staat nog lang niet alles op wat ik heb aangezien ik al teken zolang ik me kan herinneren.

Hier komt dus nog verandering in!

Als jullie al iemand hebben maar iets anders weten hoor ik het ook graag!

Met vriendelijke groet,

Femke

• Veronique

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Heel fijn te lezen dat zoveel mensen mee willen werken. Op dit moment is Francien hard bezig om de illustraties te maken. De overige berichten zal ik bewaren. De stichting gaat ook bezig met een boek voor pubers met FAS en wie weet hebben wij daar nog illustraties voor nodig.

Groeten,

Veronique