Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Inspiratieprobleem

• Jolanda

Hallo allemaal.

Ik trek mijn stoute schoenen even aan en wil mensen een vraag stellen.

Ik ben illustrator van beroep en wil heel graag zelf eens een (kinde)rboek schrijven.

Het punt is dat ik vaak maar een paar beelden heb of heb wel een onderwerp maar vind het moeilijk om dit op papier te zetten. Ook ontbreekt het mij aan inspiratie waardoor ik vast kon te zitten met alleen vage ideeën.

Zijn er misschien mensen die mij tips (of jouw ervaring) kunnen geven hoe ik inspiratie kan krijgen en dit op papier kan zetten zodat ik eindelijk een verhaal krijg? Hoe kan ik er beste te werk gaan?

• Josien de wit

Hoi Jolanda,

Ik raad je aan om een cursus te gaan doen. Dan leer je om ideeen om te zetten in tekst.

Succes!

• PieterH

Beste Jolanda,

Misschien kan ik wat voor je betekenen, wil je reageren via privebericht. En je emailadres vermelden.

Groet,

Pieter

• epijnenburg@live.nl

Beste Jolanda,

Ooit had ik de afspraak met mijn dochters om de zelfverzonnen verhaaltjes die ik, jaren geleden toen ze nog klein waren, voor het slapen gaan aan hun vertelde samen met hun in boekvorm uit te brengen. Hier is eigenlijk tot op de dag van vandaag nooit iets van gekomen.

Elke avond een verhaaltje over “Kindjeclown” die zich goedbedoeld toch steeds weer in een hachelijke situatie wist te begeven.

Elk verhaaltje eindigde steevast met de vraag: En kindjeclown zei; Ik zal het nooit meer…..? Waarop mijn dochters antwoordden met; “DOEN!” en lief gingen slapen.

Sterker nog; Er ging geen avond voorbij zonder dat mijn dochters een Kindjeclownverhaal van me eisten voor het slapen gaan.

Veel van deze verhaaltjes heb ik nog steeds in mijn hoofd zitten.

Misschien een idee om hier samen iets mee te doen?

Ben ook benieuwd naar voorbeelden van jouw illustraties. Is het mogelijk om die te zien?

Met vriendelijke groet,

Eric.