VERHALEN/ MEDESCHRIJVERS GEZOCHT VOOR UIT TE BRENGEN BOEK OVER DE DETAILHANDEL.

Voor een uit te brengen boek ben ik op zoek naar leuke verhalen die betrekking hebben op de detailhandel in al zijn facetten.

Waargebeurde of fictieve verhalen, columns, kritisch beschreven maar wel het liefst voorzien van een komische noot en een knipoog en zo mogelijk met een “nuttige” boodschap of moraal.

Iedereen maakt weleens iets bijzonders mee bij het boodschappen doen of het uitzoeken van een product of dienst in de winkels. Of bij het retourneren van een artikel of het oplossen van een probleem. En wat te denken van de bekende rijen aan de kassa en de manier waarop de winkelier met u communiceert.

Soms leuke, soms minder prettige ervaringen maar in ieder geval blijkbaar wel de moeite waard om te onthouden en het liefst op elke visite of verjaardag weer als grappig verhaal naar voren te kunnen brengen.

Of men ziet situaties waarvan men denkt; Hoe kan dat nou, hoe is het mogelijk?

De manier waarop men zijn winkel of bedrijf georganiseerd heeft en hoe het het beter zou kunnen. En hoe we het zelf dan wel even niet geregeld zouden hebben.

Onderwerpen op het gebied van bijvoorbeeld:

Winkes, bouwmarkten en winkelcentra.

Supermarkten.

Horeca.

De markt.

Klantvriendelijkheid.

Etalages.

Reclame en adverteren.

Personeel.

Producten.

Geld en prijzen.

Levertijden.

Klachten.

Winkelverzorging en uitstraling.

Gevaarlijke situaties.

Bereikbaarheid.

Etc. etc.

Iedereen kan een schriftelijke bijdrage leveren. Zowel de ervaren als onervaren schrijver. Ook u, als consument, winkelier of als ervaringsdeskundige op het gebied van marketing of commercie.

Doelstelling van het boek is het op een leuke wijze overbrengen van de manier waarop tegenwoordig de consument de detailhandel ervaart door het beschrijven van bijvoorbeeld waargebeurde situaties waaruit duidelijk blijkt hoe een en ander beter geregeld kan worden in de winkels op een zo breed mogelijk vlak.

Hoewel nare ervaringen en het onvoldoende correct afhandelen van problemen en klachten zich uitermate leent voor dit soort onderwerpen is het niet de bedoeling een boek uit te brengen met als hoofdzaak bepaalde winkeliers of winkelketens in een negatief daglicht te plaatsen of eigen frustraties te botvieren op bepaalde personen.

Wel zijn er talloze gebeurtenissen te bedenken die op een grappige manier aantonen wat de verbeterpunten zijn met betrekking tot de relatie winkelier-klant.

Het boek komt uit in een gekafte, full-color gedrukte oplage.

De exacte grootte van de oplage, het formaat en de verkoopprijs wordt nog nader bepaald.

Leuk voor een ieder omdat iedereen zich tenminste ook consument kan noemen.

Naast de bestemming voor winkel- en Internetverkoop zal het boek ook uitermate geschikt worden als bijvoorbeeld relatiegeschenk of als geschenk van bedrijven aan hun personeel.

Alle leuke korte of langere anekdotes, eventueel ondersteunend fotomateriaal en alle informatie en suggesties omtrent dit onderwerp zijn van harte welkom.

U kunt uw inzending, bij voorkeur in een WORD-bestand, mailen naar: epijnenburg@live.nl

Voor vragen ben ik bereikbaar op telefoonnummer: 06-18379469

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor uw medewerking,

Eric Pijnenburg.

Met het inzenden van uw verhaal gaat u accoord met het eventuele gebruik en plaatsing van betreffend materiaal in het uit te geven boek. Ingezonden stukken mogen niet eerder zijn gepubliceerd en vrij van rechten bij derden. Inzendingen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving of opgaaf van reden geweigerd of ingekort worden. Plaatsing is geheel vrijblijvend en geeft geen recht op financiële vergoeding. Wel wordt desgewenst uw naam en eventueel plaats vermeld bij uw inzending. Alle inzenders worden per mail op de hoogte gehouden van de voortgang van de uitgave.