Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ben ik op zoek naar een ervaren auteur die mijn levensverhaal realistisch en toch ook boeiend op papier kan zetten. Ik wil namelijk een zo groot mogelijk publiek bereiken.
Mijn verhaal gaat over een meisje dat zich staande moet houden tijdens een extreem gelovige opvoeding, die omgeslagen is in geloofswaarzin en uit deze naam vanaf ongeveer 5 jaar te maken krijgt met geweld, langdurig misbruik, weglopen, dreiging met de dood en en de daaruit voortvloeiende emotionele schade. Als jong volwassene wordt deze schade alleen maar groter door het ontbreken van basis in het aangaan van persoonlijke relaties en door de overlevingstechnieken die zij ontwikkeld heeft, maar nu niet meer kan uitzetten. Eigenlijk functioneert zij op basis van overlevingstechnieken, ipv normaal gedrag.
Waarom is dit zo belangrijk voor mij? Dit boek zal mij helpen met nog verder verwerken (ik ben gelukkig al een heel eind), maar minstens net zo belangrijk het zal een kind, tiener of jongvolwassene kunnen helpen die zich nu bevindt in bovenstaande situatie of de gevolgen ervan. In veel gevallen is het bekend bij familie of buurt, ingrijpen is moeilijk en men heeft vaak geen benul wat de gevolgen zijn. Kinderen zijn flexibel en als iemand door functioneert of er goed uitziet, of nog steeds positief is, zal het allemaal wel meevallen of goed komen toch? Is een vraag die misschien wel velen stellen in de omgeving van een dergelijk kind, tiener of jongvolwassene. Als door het lezen van dit boek ook maar 1 kind uit die situatie gehaald wordt, als 1 tiener de ellende kan worden bespaard door zonder basis en op basis van overlevingstechnieken de maatschappij in te gaan of als een jongvolwassene geholpen kan worden voordat hij/of zij nog meer pijn ondergaat dan is dat pure winst. En een bevrediging van mijn verlangen dat al die ellende niet voor niets is geweest en er iets goeds uit voort is gekomen. Het is namelijk niet zo dat bij het starten van een therapie, de persoon in kwestie de juiste hulp geboden krijgt. Sommigen hebben geluk, maar de meeste hebben net als mij de pech dat de hulpverlening ze elke keer weer na een paar gesprekken naar huis stuurt, omdat ze niet door de overlevingstechnieken van de cliënt heen kunnen kijken. Ondanks het herhaaldelijk hulp vragen bij verschillende therapeuten, want meestal weten we wat we hebben meegemaakt en merken bij onszelf dat we tegen dingen aanlopen en dat er herhaaldelijk dingen fout gaan in ons leven. Alleen als elke vraag om hulp niet werkt, hoe moeten we dan zelf weten wat er mis is en hoe we dit moeten aanpakken. Ik had het geluk uiteindelijk een geweldige therapeute te vinden die wel verder keek, maar toen was ik 13 jaar en een heleboel extra ellende verder vanaf de eerste keer dat ik me tot de hulpverlening richtte. Dus ook als dit iemand met soortgelijke “wonden” bespaard kan blijven omdat hij/zij zelf beter weet bij wat voor hulpverlener aan te kloppen en op welke valkuilen te letten, is dit pure winst. Ik spreek regelmatig over wij, omdat anderen net als mij tegen dezelfde dingen aanlopen, wat natuurlijk ook de concrete basis is van dit boek.
Kortom ik zoek iemand die wil investeren in mijn verhaal. Het geloof in kwestie ga ik hier niet noemen, maar een soort gelijk boek is in Nederland voor zover ik ben tegen gekomen nog niet uitgebracht. Sterker nog van deze religie komt maar weinig naar buiten. Zelf heb ik al heel veel verhaal op papier staan en de vragen, problemen etc. die ik onderweg ben tegengekomen. Ook veel dagboeken waar een hoop in verwerkt staat (ook als kind). Kortom naar mijn idee voldoende voor een ervaren schrijver om samen met mijn persoonlijke verhaal mee uit de voeten te kunnen. Zelf kan ik redelijk schrijven en kom met een schrijfcursus misschien een heel eind, maar dit is voor mij te dichtbij om op een andere manier dan dagboek op papier te zetten, daar heb ik iemand professioneel voor nodig. Mocht na interesse blijken dat ook jij denkt dat dit verhaal zal aanslaan, kan een stuk investering in tijd interessant zijn en zal daarna financieel ook genoeg opleveren. Sorry voor de af en toe lange zinnen ;- ).
Ik wacht de reacties af. Het is een heel verhaal geworden, maar wel duidelijk denk ik en daarmee hoop ik de juiste auteur aan te spreken. In ieder geval bedankt voor het lezen van dit verhaal en bij reactie bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Rachel