Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eboek/boek onder de aandacht brengen

  • christina niedekker

    Ik zou het fijn vinden als iemand hier mij tips kan geven hoe ik mijn boek en eboek bij het publiek onder de aandacht kan brengen.

    Dank je

  • Thom

    Beste Christina,

    Ik zag je bericht op dit prikbord en misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen. Sinds 2 weken het bedrijf Digitaal Uitgever (http://www.digitaal-uitgever.nl/) opgericht. Met dit bedrijf willen wij het makkelijker maken voor schrijvers om een boek digitaal te publiceren.

    Wie zijn wij?

    Wij zijn 2 studenten die de opleiding Digitale Communicatie volgen aan de Hogeschool van Utrecht. We kregen de mogelijkheid van school om een eigen idee aan te dragen en dat uit te voeren. Dit idee kwam op het moment dat Apple het programma ‘iBooks Author’ had uitgegeven. We bedachten een manier waardoor het makkelijker is om boeken digitaal uit te geven. Na wat onderzoek hebben we besloten het bedrijf Digitaal Uitgever op te richten.

    Wat doen we?

    Met Digitaal Uitgever geven wij schrijvers de kans om een boek, gedichtenbundel of bijvoorbeeld een scriptie digitaal te publiceren. Voor een éénmalig bedrag zetten wij het aangeleverde manuscript om naar o.a. ePub en IBA. Daarna melden we het boek aan bij de iBookstore van Apple en plaatsen het ook in onze eigen webshop. De schrijver houd de rechten over het manuscript en het staat de schrijver vrij de digitale bestanden zelf te verkopen, te promoten of via een andere uitgever te laten publiceren. Hiermee willen we de drempel verlagen en voorkomen dat het idee onstaat dat u aan ons vast zit. Daarnaast keuren wij geen boeken af waardoor iedereen zijn boek kan publiceren.

    Donatie module

    Digitale boeken zijn steeds meer in opkomst. Helaas groeit hierbij ook het aantal ‘illegale’ boeken. Via de website willen we een donatie module gaan aanbieden. Mensen die het boek hebben gekocht kunnen dan via onze website een donatie geven aan de schrijver. Zo krijgt de schrijver een stukje (financiële) waardering voor zijn werk. Daarnaast willen we bekijken of het ook mogelijk is een link in boeken op nemen die verwijzen naar deze donatie module. Mocht een boek dan op een niet legale manier verkregen zijn en lezers vinden het een goed boek, dan kunnen ze achteraf nog altijd via de link en onze website een donatie geven aan de schrijver van het boek.

    Ik weet niet of dit antwoord geeft op je vraag maar misschien heb je interesse en kunnen we elkaar helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Thom

    Digitaal Uitgever

    info@digitaal-uitgever.nl

    http://www.digitaal-uitgever.nl/

  • Stien54

    Zag dit oude berichtje van mijzelf staan. Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Niet alleen voor mijzelf, maar voor iedere auteur die zijn of haar boek wil gaan promoten.

    zie hiervoor www.schrijversuitgeverij.nl