Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitgeven en/of verfilmen

  • Piet Janssen

    Hallo beste lezer(es)

    Ik ben Piet Janssen en mijn hobby is het schrijven van boeken.Inmiddels heb ik

    zo`n 25 boeken geschreven waarvan er 12 helemaal af zijn en net zoals menig

    ander amateurschrijver wil ik deze boeken uitgeven c.q.verkopen maar dat gaat

    heel erg moeilijk.Heb 2 keer in een krant gestaan zonder enig effect!!!

    Ik heb 3 misdaadromans, 5 gewone romans, een trilogie `De Voetbaltrainer` en

    1 bundeltje columns en dus nog 13 boeken die ik nog moet afschrijven maar het

    punt is,is dat ik heel erg veel fantasie heb!!!

    Ik schrijf ook op bestelling,ik kan ook boeken corrigeren en beoordelen voor een

    lage prijs want om het geld is het mij niet om te doen!

    Wil iemand meer weten stuur dan een berichtje naar: jans8399@hotmail.com

    Groeten,

    Piet

  • victor

    ik snap de vraag niet helenmaal als ik eerlijk ben

    of probeer je je boeken via dit prikoboar te marketen

    ik schrijf zelf ook maar voel de nootdzaak tot uitgeven niet

    ik ben wel benieuwd naar wat meer informatie zoals bijvoorbeeld je thematiek en wat je verstaat onder gewoone romans

    het hebben van veel fantasie lijkt me juist geen punt zeker niet op het moment dat je een fictief verhaal wild schrijven

    het kopje bergrijp ik niet helenmaal in relatie tot het bericht over verfilmen ben i knamelijk niets tegen gekomen

    met vriendelijke groet victor

  • Piet Janssen

    Hallo Victor,

    Ik heb je reactie gelezen en misschien is dit lullig maar jouw reactie barst van de

    taalfouten.

    Uiteraard zijn er schrijvers die geen belang hebben bij het uitgeven van hun

    boeken,dat is hun standpunt,ik wil gewoon dat mijn boeken door andere mensen

    gelezen worden en NIET om er rijk van te worden en als ik soms lees of hoor dat

    weer eens een BN-er een boek laat schrijven dat WEL verkocht wordt dan baal ik

    daarvan.

    Ik heb niet echt een thematiek,ik krijg een verhaal in mijn hoofd en dat werk ik uit.

    Jouw regel over fantasie begrijp ik niet helemaal;misschien kun je dat beter uit-

    leggen?

    Wat het verfilmen betreft heb je gelijk;ik bedoel hiermee dat ik graag een boek

    verfilmd zie worden.

    Ik hoop nog van je te horen.

    Groet,

    Piet

    victor schreef:

    >

    > ik snap de vraag niet helenmaal als ik eerlijk ben

    > of probeer je je boeken via dit prikoboar te marketen

    > ik schrijf zelf ook maar voel de nootdzaak tot uitgeven niet

    >

    > ik ben wel benieuwd naar wat meer informatie zoals

    > bijvoorbeeld je thematiek en wat je verstaat onder gewoone

    > romans

    >

    > het hebben van veel fantasie lijkt me juist geen punt zeker

    > niet op het moment dat je een fictief verhaal wild schrijven

    >

    > het kopje bergrijp ik niet helenmaal in relatie tot het

    > bericht over verfilmen ben i knamelijk niets tegen gekomen

    >

    > met vriendelijke groet victor

  • kalyna

    Hallo,

    Een boek schrijf je in de eerste plaats, omdat het leuk is. Het geeft een gevoel van onspanning en toch ook adrenaline. Daarnaast is het een bevrijding om gevoelens gedachten en situaties op papier te zetten. Iedere schrijver heeft fantasie nodig, anders kom je niet ver met je manuscript.

    Mag ik erop wijzen dat een boek pas een echt ‘boek’ genoemd mag worden als het uitgegeven is. Voordat het door de molen is gehaald door een corrector heet het een manuscript.

    Niet iedere schrijver heeft de behoefte om zijn of haar werk uit te geven. Maar dat doet niets af aan het manuscript. Daarnaast zijn er ook mensen die boeken schrijven, waarbij andere mensen denken ‘waarom is dit in hemelsnaam uitgegeven?’. Let wel, iedere schrijver en/of auteur, heeft een publiek. Het is een sameloop van omstandigheden, mijns inziens. Doorzettingsvermogen (vooral tijdens het schrijven), inzicht, woordbouw, fantasie en met name geluk (als het doel van het proces ten minste uitgeven is) enz. Om maar iets te noemen.

    Mijn doel is echter geen verfilming, uitgeven of een perfect gecorrigieerd werk afleveren zonder spellingsfouten, maar fun tijdens het schrijven.

    Ieder boek heeft thematiek, als ik zo vrij mag zijn. Zelfs een bouqetreeks, want ook daar komt een rode draad in voor. En iedere schrijver heeft zijn redenen om iets te maken, net zoals iedere schilder zijn eigen motief heeft.

    Het verhaal in iemands hoofd is slechts een rode draad die uitgewerkt moet worden tot een geheel die anderen begrijpen, naar mijn mening. En ja, BNN-ers worden nu eenmaal meer begrepen, omdat ze OOK een hoeksteen zijn van bepaalde bevolkingsgroeperingen in deze maatschappij. Wat zij schrijven is herkenbaar, verontrustend of juist vreemd voor mensen. Dat maakt het aantrekkelijk voor veel mensen. Het ‘Ze zijn ook gewoon mensen’-idee of ‘Dat dit kan!’-idee spreekt mensen aan. Wees blij dat er nog mensen zijn die zich onderscheiden van de massa. Wees er juist trots op dat u zoveel geschreven heeft dat niet in het straatje van massa past. Met deze commerciele maatschappij maken veel meer mensen geen kans. Bovendien werden de meeste kunstenaars jaren later pas beroemd.

    Ik verwijs naar de zin (en ik schrijf hem niet correct, ik weet het)

    'Hebben alle vogels nesten, ohne ick ende du'.

    Wist hij veel wat hij schreef, maar het is wel een van de oudste Nederlandse zin en daarmee vrij beroemd. Er is slechts een zin over van iemand wie we niet kennen. Misschien is het enige wat overblijft een noot op een kladblok, wat vervolgens beroemd wordt. Je weet het nooit. Uitgeven en verfilmen is niet het toonbeeld van succes, want het gaat om het product niet enkel om de maker. Dat laten we over aan de BNN-ers, toch?

    Met vriendelijke Groet,

    Kalyna

  • Dick

    Kalyna,

    Werkelijk scherp neergezet, ik ben het er helemaal mee eens. Schrijven is een primaire behoefte van de mens zich te uiten, zijn expressie in woorden of beelden te vangen. Het delen is een tweede, de meeste onder ons willen delen echter er is een leger dat het liever koestert als een persoonlijke expressie van hun diepste gevoel. Personen uit de media staan bloot aan verheerlijking, vergelijking enz. Zij lijken een ideaalbeeld te moeten voorstellen, wat zij natuurlijk lang niet altijd zijn in hun privé leven. Wat ze wel zijn uiten ze dan weer in persoonlijke schrijfsels vaak door anderen opgeschreven.

    Waarom men schrijft heeft inderdaad te maken met je fantasie die je, nogmaals, in woorden wil vangen. Zoals jij zegt: voor de fun, kan ik goed begrijpen. De passie die je voelt wanneer een scène gelukt is, wanneer je dat voelt, voelt je lezer dat ook. Een bekende uitgever meldde mij eens: ‘Wanneer je schrijft moet je beseffen dat de lezer over je schouder meekijkt’. Wanneer je het eigenlijk niet zo goed vindt, niet zo boeiend, dan vindt je lezer dat ook niet. Met andere woorden: ken je doelgroep.

    En Piet, succes met je dromen en je inspanningen een boek verfilmd te krijgen.

    Dick

  • Robert

    De juiste tekst van dieoudste opgeschreven Nederlandse tekst is: Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic enda thu wat unbidan we nu

    Betekenis: Alle vogels hebben nesten gebouwd, behalve jij en ik, waar wachten we nog op.

    Ik vind het zo'n lief tekstje, dat ik het niet kon laten het even neer te zetten. Verdere uitleg bespaar ik jullie. ;-)

  • kalyna

    kijk, dat bedoel ik nou. Channah mijn complimenten! Ik was te lui om het op te zoeken. Zeg, maar die laatste zin kende ik echt niet!

    Kom maar op met je uitleg (ik dacht namelijk dat dit de oudste Nederlandse geschreven tekst en klaar. m.a.w. is er nog verdere uitleg dan?).

    Dick, helemaal mee eens. Alleen ik ben me nooit (ontzettend) bewust van de mensen die het dan zouden kunnen gaan lezen, omdat het dan mijn improvisatie beperkt. Lijkt me… Ik heb er nooit zo over na gedacht.

    Groetjes Kalyna

  • Robert

    Qua oudst bekende tekst is er geen uitleg, maar je kunt natuurlijk verder gaan kijken naar de tekst zelf. De vogel is zowel in de literatuur als in de beeldende kunst het icoon van seksualiteit, en in zo'n tekstje, waar de verliefdheid vanaf spat lijkt mij dat niet toevallig.

    Ik ga een zoeken.

    Groeten van Channah

  • kalyna

    Er was toch nog zo'n zin?

    Welk werk was ook al weer een van de oudste geschreven boeken? (kuch naast de bijbel dan). Het was niet beatrijs, maar… (ook niet Karel ende Elegast)…Marieke? Gos ik moet me weer helemaal gaan verdiepen, want dit is lang geleden.

    Groetjes

  • Channah

    De bijbel is oorspronkelijk niet in het Nederlands geschreven. ;-) en Karel en marieken zijn veel nieuwere teksten dan de minnende vogeltjes. Ik weet niet welke zin je bedoelt. Ik heb dit nog gevonden. kijk maar even. er zijn veel doorklikmogelijkheden:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hebban_olla_vogala

    http://www.literatuurgeschiedenis.nl/literatuurgeschiedenis.asp?ID=1

    http://www.onzetaal.nl/kalender/records/r2308.html#1