Hallo,
Ik ben 14 jaar en al heel erg lang bezig met schrijven in allerlei vormen. Ik maak gedichten, korte verhalen, ik beschrijf voorwerpen, plaatsen, dingen etc. Schrijven is echt één van mijn grootste hobby's geworden. Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met het schrijven van een boek, ik heb al meer dan 100 bladzijden maar ik kom niet meer verder. Nu ben ik op zoek naar inspiratie voor een nieuw boek, omdat ik in anderhalf jaar tijd toch weer meer heb geleerd en beter heb leren schrijven. Maar ik zit met het volgende;
Ik zou graag een spannend boek schrijven, maar ik weet niet waar ik inspiratie vandaan kan halen.. Meestal krijg ik inspiratie als ik zelf boeken aan het lezen ben, maar ik zou graag over iets schrijven waar nog niet veel over geschreven is. En kan ik het boek beter in de vorm van de ‘Ik persoon’ schrijven, of in de vorm van de naam van de hoofdpersoon, en is het beter om het boek in de verleden tijd te schrijven of in de tegenwoordige tijd? En als ik mijn boek dan in de verleden tijd zou schrijven, moet dan echt álles in de verleden tijd, ook als er iemand iets zegt bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor jullie reactie's!
Groetjes,
Eef.