Pardon? Van het schrijven af willen houden Meneer onbekend nou ik ben tenminste niet anoniem. En ik probeer alleen maar te helpen. Lees eerst eens wat beter voordat je je grote bek open trekt.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIn de eerste plaats wil ik je niet van het schrijven afhouden hoor. Ik bekijk het alleen reëel. Het is als bij ieder beroep en dan moet je je afvragen of het wel geschikt voor je is. Momenteel is “schrijver worden”een hype en iedereen begint er aan, voorsal beroemd Nederland denkt het helemaal in de vingers te hebben maar het is zoals bij elk beroep: is het wat voor voor jou.
Daarnaast even, kan je niets aan doen hoor maar bedoel je mij met “je bent nog lekker jong”? Wat is voor jou "lekker jong? Ik voel het me wel maar verder weet ik het niet hoor. Laat je nooit ontmoedigen maar denk rustig en eerlijk na over jezelf, dat moeten we allemaal op z'n tijd!
Succes hoor en Willem, eerst even vragen wat iemand bedoelt voor je er zo negatief in springt als het kan. Bedankt! Ik wil het graag positief houden al ben ik er dan nog maar net. Het gesprek dat ik met channah heb gehad, had dan ook niets met de eerste vraag te maken.
Doei, groetjes,
S@nne
Hallo Eef,
Ik neem aan dat je op het voortgezet onderwijs zit. Heb je niet een goede leraar Nederlands die je wil helpen? Vraag haar/hem gewoon of hij (een gedeelte van) je boek wil lezen, en wat zij/hij ervan vindt.
Als je wilt mag je mij ook wel een hoofdstuk opsturen. Mijn mailadres vind je bij info achter mijn naam.
Groeten van Channah
Jullie zijn wel erg lichtgeraakt zeg. Eerst krijgen we een serieuze vraag van een jonge enthousiaste schrijfster, vervolgens reageren jullie met (ik citeer):
Lukt het niet, dan is het helaas misschien zo dat je een andere hobby/beroep moet kiezen. (s@nne)
Je bent nog jong; zoek eens in een andere richting.(Keighleigh)
Ik vind dit geen motiverende adviezen wanneer je het ‘positief wilt houden’. Wel kan ik me voorstellen dat je enthousiasme er een flinke deuk van oploopt. Maar gelukkig lijkt Eef zich blijkbaar niks van jullie aan te trekken.
Waar zijn we mee beizg hier? Vreselijk, Willem jij rukt dingen uit zijn verband, als je mijn latere reactie aan Eef gezien hebt (verder lezen doe je dus niet, je houdt van kritiek) dan weet je wat ik bedoeld heb met mijn schrijven.
Jij kunt je er verder beter niet mee bemoeien en over het taalgebruik van “de moeder van” vraag ik me af of dat op een prikbortd als dit thuis hoort.
Zo, ik kan dan nieuw zijn maar jullie weten wat je aan me hebt. Ik draai niet om de hete brij heen en zeg dingen eerlijk zoals ik ze meen maar wél op een fatsoenlijke manier.
EEF HEB JE ZELF DE MAILS WEL GELEZEN? Laat dat alsjeblieft even weten, anders wordt dit oeverloos gezwam van buitenstaanders.
Ik hoop in elk geval dat jij er wat aan hebt!
Groetjes,
S@nne
Beste Eef,
Ten eerste, geweldig dat je al zo jong begint met schrijven. Echt geweldig. Het is helemaal niet ongewoon om na 100 pagina's even een writers block te hebben hoor. Meestal doe je vanzelf weer nieuwe inspiratie op.Wat ook helpt is om het gewoon een tijdje neer te leggen en zelf andere dingen te gaan lezen. Wat het beste helpt om je eigen schrijfstijl te ontwikkelen, is veel lezen, lezen en nog eens lezen. Zo leer je wat je wel en niet makkelijk vindt lezen, wat je grappig vindt, wat je aangrijpend vindt, en waarom. Ook kan je op school aan een leraar (bijv.Nederlands) vragen of hij / zij je kan helpen. Maar raak vooral niet in paniek; het is volstrekt normaal om af en toe even niet te weten waar je verder moet gaan.
En wat betreft je toekomst:
Ik begon zelf ook op mijn twaalfde met schrijven, vond het gewoon leuk als hobby, maar nu (ik ben nu 25) komt mijn boek in maart in de winkels te liggen door heel Nederland, en heb ik een wekelijks column in een weekblad. Dus: the only way is up!!!
Veel succes meid,
groetjes van
Chrisje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?