Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schrijver/ auteur gezocht voor een fantasy/ science fiction boek

  • schatskie

    heyhey

    Ik heb een vraagje. Ik ben bezig met het schrijven van een boek. Nou is alleen het probleem dat ik te beknopt ben. Ik zoek iemand die mijn verhaal mooier en langer kan maken( meer details kan geven) ook is het verhaal nog niet af. Wel is het plan het boek op de markt te krijgen. Of in iedergeval een echt boek als exemplaar voor mezelf. Het is een fanasy. science fiction boek. Ik heb als de gene naar wie ik opkijk maggie furey. Momenteel ben ik opzich al ver in het verhaal maar omdat het te beknopt is lijkt het toch niet zo veel. Ook heb ik het nu nog op papier staan maar ben bezich met het typen van me boek. Wie zou mij kunnen helpen?

    Het Verhaal gaat over een 3ling die worden geadopteerd. Bij hun nieuwe huis blijkt iets niet te kloppen. Hun nieuwe pleegouders doen soms heel raar. Nou en onderzoek komen ze erachter dat hun nieuwe pleegouders al heel oud zijn. Verder gebruiken ze kinderen om daar het leven uit te zuigen zodat ze blijven leven. Ook bezitten ze over nog een kracht. Dan gaat het verhaal verder dat de kinderen een opossing gaan zoeken om de ouders te verslaan. Hierbij krijgen ze hulp van elfen enzo. De rest blijft nog een verrassing.

    Verder ben ik nog jong en heb ik geen ervaring. Ik zoek dus ook iemand die mij kan begeleiden met het verder schrijven van me verhaal.

    groetjes

  • Josien de Wit

    Misschien is een schrijfcursus iets voor je want als ik het zo zie, heb je nog geen grip op je verhaal.

    Succes!

  • Raynauld

    Ik zou je best willen helpen hoor, het idee stond me wel aan en ik vind het juist prettiger werken met ideeen die alle kanten uit kunnen gaan.

    Stuur maar een mailtje.

    Au revoir.

  • yvonne

    ik kan je helpen aan een internet adres waar je een pdfje van een gratis roman schrijfcursus van kan downloaden.

    Verder wil ik je ook wel helpen door gewoon vragen te stellen waar jij in verhaalvorm antwoord op kan geven. ik kan je ook helpen door ideen te geven, maar kijk wel uit.. ik schiet zelf er snel door… ik heb juist last van teveel verhaallijnen…

    :P

    laat maar weten of je nog hulp zoekt!Raynauld schreef:

    >

    >

    > Ik zou je best willen helpen hoor, het idee stond me wel aan

    > en ik vind het juist prettiger werken met ideeen die alle

    > kanten uit kunnen gaan.

    >

    > Stuur maar een mailtje.

    >

    > Au revoir.

  • schatskie

    ik heb alles tot nu toe geschreven dus ben bezich met het typen op de computer. dit is wat ik tot nu toe al op de computer heb getypt

    Mijn verhaal:

    “Marloes als je nou niet ophoud stuur ik je naar meneer Bos” begrepen!

    Ja, mevrouw maar… Nee niks te maren ik wil geen woord meer uit jou mond horen. Oké?

    Marloes hield toen wijs haar mond dicht net als de rest van de klas. Wat zeg je dan Marloes? U wilde toch niks meer horen en nu zeg ik niks meer en dan is het nog niet goed, wat wilt u nou? Ga jij je maar melden bij meneer Bos. Oké zei Marloes zuchtend.

    U bent de zwakte schakel tot ziens. Zei Manon lachend. Waardoor heel de klas waar in rep en roer was. Manon ga jij je ook maar melden en ik wil geen woord horen begrepen? Ja mevrouw. Gniffelend liepen de meiden de klas uit naar de kamer van meneer Bos.

    Klop klop klop. Kom binnen zei meneer Bos streng. Zo Marloes en Manon moeten jullie je weer eens melden wat een verassing. Goed jullie weten dus wat dat inhoud neem ik aan? Nee zeiden de meiden in koor. Dit houdt in dat jullie een week lang geen snoep mogen en jullie hebben samen met nog 2 kinderen corvee. En als klap op de vuurpijl mogen jullie naar het straflokaal en 100 keer schrijven: Ik moet luisteren en me aan de regels houden anders heb ik een probleem. En nu als een wie de weerga naar het straflokaal. Ja meneer Bos.

    Priscilla zeg het maar. Het kwadraat is 3 mevrouw. Goedzo. Mandy? Van de volgende som is het antwoord 45 mevrouw en het is een omgekeerd evenredig verband. Dat is perfect, GEWELDIG geweldig. Tringggg! Ho, wacht even Mandy ik wil jou nog even spreken en de rest van de klas een fijne middag verder en vergeet het huiswerk niet.

    Mandy je bent heel slim. Dank u mevrouw. Daarom geef ik je extra werk. Ting Dong.. Willen Priscilla, Mandy en Marloes naar mijn kantoor komen. Sorry mevrouw ik moet gaan. Zei Mandy opgelucht. Klop klop klop. Binnen….. Dames ik wil jullie voorstellen aan Mevrouw en Meneer dan Bosch ze zouden jullie graag wat beter willen leren kennen. En misschien wel adopteren. Als ik je naam zeg stap je naar voren en zeg je je gehele naam en leeftijd. Oke? De meiden knikten braaf ja. Mandy. Ik ben Mandy Dianca den Boshoven. Ik ben 14 jaar. Goed zo prima en dan nu Marloes. Ik ben Marloes Judith den Boshoven en ben ook 14 jaar. Goed Priscilla. Ik ben Priscilla Mindy den Boshoven en ik ben 13 jaar. En Jaimy wat denk je ervan? Vroeg mevrouw den Bosch. Ja mij lijkt het erg leuk en gezellig om er nog 3 meiden bij te nemen. Meneer mag ik u wat vragen. Vroeg Mandy. Ja natuurlijk meid vraag maar raak. Nou u zei nog 3 meiden wilt u daarmee zeggen dat u thuis ookal een meisje hebt? Ja dat klopt thuis hebben we ook nog een kleine meid. Maar dat zien jullie thuis wel toch schat? Ja inderdaad lieverd. Thuis? Vroegen de meiden in koor. Ja wij nemen jullie alle 3. Yes schreeuwden de kinderen uit. Oke stilte nu! Riep meneer Bos. Ja meneer zeiden de meiden braaf. Gaan jullie maar rustig jullie spullen in pakken en dan bespreek ik ondertussen de dingen met jullie nieuwe ouders door. Rustig maar erg vrolijk liepen de meiden het kantoor uit. Echt cool zei Manon eindelijk hier vandaan en we krijgen er nog een zusje bij ook. Ja zeker cool, kom we pakken zo snel mogelijk onze spullen. Ik ben benieuwd naar het huis. Zei Priscilla. Ja wij ook. Een kwartier later… Zo dames zijn jullie er klaar voor. Zeg jullie oude huis maar gedag.

    Aangekomen bij het huis van Meneer en Mevrouw den Bosch. Zo dames stap maar uit. Wouw wat een huis. De meiden keken vol verbazing rond. Kom maar dames dan gaan we naar binnen. Daisy Daisy kom een naar beneden je nieuwe zussen zijn er. Rennend komt Daisy de trap af. Joepie eindelijk heb ik 3 groten zussen. Kom kom dan laat ik jullie het huis zien. En onze spullen dan? Vroeg Priscilla. OW dat regelt de butler wel kom nou. Butler? Zeiden de meiden verbaast. Ja Cool hé. Nou kom dan laat ik jullie het huis zien en leg ik jullie gelijk de regeltjes een beetje uit. Terwijl de meiden de trap naar boven op liepen regelde de butler dat de spullen netjes opgeruimd werden. Zo dit is de badkamer van pap en man. Waar we dus niet mogen komen. Hier achter deze deur is hun slaapkamer. Ook die is verboden terrein. Deze kamer is denk ik voor jullie. Ze keek in de richting van Mandy en Marloes. En waar slaap ik dan vroeg Priscilla een beetje preuts. Jij mag bij mij slapen als je dat leuk lijkt ten minste. Nee hoor. Kom dan laat ik jullie de rest zien. Dit is onze badkamer we moeten deze dus met ze 4ren delen. En dat wat is dat daar? Dat is het tuinhuisje. Maar daar mogen we ook niet komen. Hoezo niet? Vroeg Marloes. Dat weet ik alleen niet, dat willen ze niet zeggen. Kom we gaan naar de speelkamer. Ey Daisy hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben 11 bijna 12. Over 2 weken word ik 12.Wat je Cool noemt zei Daisy een beetje verdrietig. Ik heb geen kinderfeestje. Ik heb alleen maar een familie feest maar die wordt eerder gehouden omdat ze jullie willen laten zien aan de rest van den familie. Is dat niet leuk dan? Tuurlijk wel maar…Maar wat? Nou ik krijg geen cadeaus we gaan dan naar Spanje naar onze villa. En wat is daar erg aan? Op vakantie naar Spanje lijkt me juist leuk zei Mandy. Ja, dat mag ik niet zeggen. Ik heb al weer teveel gezegd sorry. Oké zei Mandy zuchtend. Kinderen eten. Hmm lekker ik heb honger. Marloes, Mandy jullie mogen daar zitten. Priscilla jij mag daar naast Daisy zitten. Terwijl ze aan tafel gingen zitten werd het eten geserveerd. Als welkomst maal eten we een verassing dat de koks gemaakt hebben. Schep jij op lieverd zei meneer den Bosch. Mevrouw den Bosch schepte het eten op. Zo dames eetsmakelijk. Eetsmakelijk klonk de rest in koor. Zo dat heeft nog best gesmaakt ook. Kids wij zijn even weg. Ja papa. Ey Mandy ga je mee naar het tuinhuisje ik ben wel benieuwd wat daar is. Daar mogen we niet komen had ik toch gezegd. Nou en ze zijn er toch niet. En ze merken en vast niet. Oké, maar ik heb jullie gewaarschuwd. Ik ben er vroeger ook geweest en net toen ik de kluis open had kwamen ze binnen. En toen vroeg Priscilla? Toen had ik een groot probleem die straf zou ik nooit meer vergeten. Maar wat zag je toen je de kluis opende? Nou . Daisy houd je mond en kom mee. Nu! Ja papa. BANG de deur sloeg dicht.

  • Raynauld

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog enkel erover heen geskimed heb (was dat het goede woord?), maar volgens mij is dit sowieso nog ietwat te kort om inhoudelijk al wat te kunnen zeggen over het verhaal.

    Wel kan ik je zeggen dat je verhaal op dit moment meer op een script lijkt dan op een verhaal. Dat is perfect voor blogjes op internet, omdat het makkelijk weg leest, maar in boekenvorm zal het niet de aandacht vast houden. Oftewel, ja, je zal eens gaan moeten kijken om wat meer details erin te geven. Dit is makkelijker te doen dan je zou denken, ga wat meer in op hoe de klas eruit ziet of hoe de sfeer daar is, hoe die sfeer zo is gekomen etc.

    Vertel hoe de lerares eruit ziet zodat je van haar een heks van mens kan maken of een engel van een vrouw, ligt er maar aan wat je met haar bedoelt.

    En ik zou je aanraden om iets te bedenken bij gesproken zinnen.

    Dus niet: Wat zeg je dan Marloes? U wilde toch niks meer horen en nu zeg ik niks meer en dan is het nog niet goed, wat wilt u nou? Ga jij je maar melden bij meneer Bos. Oké zei Marloes zuchtend. Omdat de lezer daar moet uitzoeken wie wat precies zegt, wat zegt Marloes? Wat zegt de lerares? Wat zegt de verteller? Bij die stukje toevallig valt het wel mee wat ingewikkeldheid betrefd, maar het leest simpelweg niet lekker.

    Hoe je het dan vervolgens doet maakt in principe niet uit.

    ,,Wat zeg je dan, Marloes?"

    ,,U wilde toch niks meer horen en nu zeg ik niks meer en dan is het nog niet goed, wat wilt u nou?"

    Maar het mag ook met enkel lage komma's of streepjes aan het begin en einde van de zin.

    Je deed het trouwens wel in je eerste zin met bovenkomma's, dus hoogstwaarschijnlijk wist je dit wel al.

    Voordat dit te lang gaat duren….

    Ik raad je gewoon aan meerdere auteurs te gaan lezen en goed kijken hoe zij schrijven, wat zij wel of niet van de omgeving beschrijven, en dan kan je zelf kijken hoe jij dat gaat doen.

    Succes enzo.

  • yvonne

    je hebt gelijk hoor, maar mijn verhaal is in het echt ook zo'n beetje 100 bladzijdes, tot nu toe. het is nog niet af. Het verhaal wordt totaal 300 pagina.sRaynauld schreef:

    >

    > Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog enkel erover heen

    > geskimed heb (was dat het goede woord?), maar volgens mij is

    > dit sowieso nog ietwat te kort om inhoudelijk al wat te

    > kunnen zeggen over het verhaal.

    >

    > Wel kan ik je zeggen dat je verhaal op dit moment meer op een

    > script lijkt dan op een verhaal. Dat is perfect voor blogjes

    > op internet, omdat het makkelijk weg leest, maar in

    > boekenvorm zal het niet de aandacht vast houden. Oftewel, ja,

    > je zal eens gaan moeten kijken om wat meer details erin te

    > geven. Dit is makkelijker te doen dan je zou denken, ga wat

    > meer in op hoe de klas eruit ziet of hoe de sfeer daar is,

    > hoe die sfeer zo is gekomen etc.

    >

    > Vertel hoe de lerares eruit ziet zodat je van haar een heks

    > van mens kan maken of een engel van een vrouw, ligt er maar

    > aan wat je met haar bedoelt.

    >

    > En ik zou je aanraden om iets te bedenken bij gesproken zinnen.

    > Dus niet: Wat zeg je dan Marloes? U wilde toch niks meer

    > horen en nu zeg ik niks meer en dan is het nog niet goed, wat

    > wilt u nou? Ga jij je maar melden bij meneer Bos. Oké zei

    > Marloes zuchtend. Omdat de lezer daar moet

    > uitzoeken wie wat precies zegt, wat zegt Marloes? Wat zegt de

    > lerares? Wat zegt de verteller? Bij die stukje toevallig valt

    > het wel mee wat ingewikkeldheid betrefd, maar het leest

    > simpelweg niet lekker.

    >

    > Hoe je het dan vervolgens doet maakt in principe niet uit.

    >

    > ,,Wat zeg je dan, Marloes?"

    > ,,U wilde toch niks meer horen en nu zeg ik niks meer en dan

    > is het nog niet goed, wat wilt u nou?"

    >

    > Maar het mag ook met enkel lage komma's of streepjes aan het

    > begin en einde van de zin.

    >

    > Je deed het trouwens wel in je eerste zin met bovenkomma's,

    > dus hoogstwaarschijnlijk wist je dit wel al.

    >

    > Voordat dit te lang gaat duren….

    >

    > Ik raad je gewoon aan meerdere auteurs te gaan lezen en goed

    > kijken hoe zij schrijven, wat zij wel of niet van de omgeving

    > beschrijven, en dan kan je zelf kijken hoe jij dat gaat doen.

    >

    > Succes enzo.

  • yvonne

    oeps… ik heb op de verkeerde poll gereageert, geloof ik

  • schatskie

    Dankje voor de tips. Dit is ook de reden dat ik hulp vraag. Ik weet dat het erg kort is tot nu toe maar schreven heb ik veel meer. De details weet ik dat ik daar aan moet werken dat bedoelde ik ook met dat ik te beknopt ben. Maar ik zal kijken wat ik met de tips kan doen.

    groetjes

  • Chris

    Beste Yvonne,

    Ook ik ben een beginnend schrijver en op zoek naar tips en trucs om ook daadwerkelijk eens te gaan beginnen met schrijven. Ik heb ook wat verhalen in mijn hoofd zitten maar het echt gaan schrijven wil nog niet echt vlotten. Zo nu en dan surf ik ook langs dit prikbord om te zien wat andere (beginnend) schrijvers aan tips en trucs te bieden hebben.

    Op die manier kwam ik ook terecht bij jou berichtje. Ik vroeg me af of je dat internet adres ook met andere mensen deelt. Zoja, dan meld ik me graag aan.

    Het zou echt ideaal voor mij zijn. Het scheelt in de kosten en zal me leren om ook echt tijd vrij te gaan maken om iets te gaan schrijven.

    Ik hoop dat je mij aan dat internet adres kan helpen.

    met vriendelijke groet,

    Chris

    yvonne schreef:

    >

    > ik kan je helpen aan een internet adres waar je een pdfje van

    > een gratis roman schrijfcursus van kan downloaden.

    >

    > Verder wil ik je ook wel helpen door gewoon vragen te stellen

    > waar jij in verhaalvorm antwoord op kan geven. ik kan je ook

    > helpen door ideen te geven, maar kijk wel uit.. ik schiet

    > zelf er snel door… ik heb juist last van teveel

    > verhaallijnen…

    >

    > :P

    > laat maar weten of je nog hulp zoekt!Raynauld schreef:

    > >

    > >

    > > Ik zou je best willen helpen hoor, het idee stond me wel aan

    > > en ik vind het juist prettiger werken met ideeen die alle

    > > kanten uit kunnen gaan.

    > >

    > > Stuur maar een mailtje.

    > >

    > > Au revoir.