Dank je Mia,
Volgens mij wacht FM gewoon op de grote klapper.
Op deze manier trekken ze wel al het schrijfmateriaal naar zich toe.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDag beste Noorderburen allemaal, in België hebben we ook een printing on demand uitgeverij, namelijk wwaow. Bij hen geen addertjes onder het gras, je levert je manuscript in, kiest zelf de kaft, je royalties, en als je vijf boeken besteld komt je boek in de boekenwinkel op hun website. Direct weet je ook wat je boek kost. Op een week heb je je bestelling al binnen. Voor de rest, geen kosten, geen lidgeld, niets. Echt een aanrader. Wat ze niet doen is corrigeren, je boek moet dus in orde zijn. Oh ja, ik publiceerde er ‘De plot’, een roman over de rechtvaardige rechters. Veel succes nog voor jullie.
Groeten, Harry.
Op lulu staan veel klachten van klanten. Met name over de verzendkosten.
Voor de kosten over ISBN zie ISBN.nl of bel ze.
Aansluiting bij het CB als particulier is heel duur je moet eigenlijk dan een uitgeverij zijn.
Bij boekenbent verschillen de kosten.
Als je je manuscript printklaar aanlevert als PDF ben je veel goedkoper uit.
Boekenbent is een van de betere internetuitgevers. Zie de overeenkomst op hun site.
Ze nemen slechts 1,10 euro in aan administratiekosten, de rest (- drukkosten) is je eigen winst. Geen addertjes.
Staar je niet blind op het ‘gratis’ dat is een lokkertje.
Ik zou ‘gratis’ eigenlijk afraden als je in eigen beheer wilt uitgeven.
groeten!
Karin Barnhoorn schreef:
> Lulu Com leek me ook wel wat, maar ik vind hun site erg
> onoverzichtelijk. Enne… is het nou écht gratis of niet???
> Kan iemand me hierover gedetailleerde info geven?
>
> Waar ik ook maar niets wijzer over word, zijn de kosten voor
> het aanvragen van een ISB nummer. De bedragen lijken uiteen
> te lopen van 11 Euro tot 47 Euro!! Bovendien las ik weer
> ergens dat je als particulier je eigen roman niet kan/mag
> aanmelden bij het Centraal Boekenhuis.
>
> Kan iemand mij nog iets meer vertellen over hoe het bij
> Boekenbent werkt? Wat de kosten precies zijn? Of kan het bij
> hun ook gratis? Enne… schuilen ook daar weer van die
> ‘richtlijn’ addertjes onder het gras??
>
> Alle reacties zijn van harte welkom! Enne… ik zou tegen
> iedereen willen zeggen die het heerlijk vindt om te
> schrijven: blijf vooral in jezelf en je eigen creativiteit
> geloven! Na drie romans uitgegeven te hebben ben ik er
> eindelijk achter dat je van schrijven hoogstwaarschijnlijk
> nooit rijk zult worden en/of ermee in je eigen onderhoud kunt
> voorzien (of je moet ongelooflijk veel geluk hebben) maar als
> het je bezielt en het je gelukkig maakt, ga dan vooral door!
> Want wat is er mooier dan dat!
>
> Groeten,
>
> Karin
Beste Michael,
Ik ben wellicht ook van plan bij MF een boek te gaan uitgeven. Gezien de reacties die ik van je gelezen heb zou ik graag een e-mailuitwisseling hierover hebben.
Voel jij daarvoor ?
Zo ja dan kijk ik uit naar een mailtje.
Groet, vriendelijk, Lev BontMichael Halve schreef:
>
> Dat is een goede vraag, Erika. Waarom zien de ‘gewone’
> uitgeverijen er geen heil in? Ik heb vorig jaar in een
> artikel gelezen dat 99,9% van alle ingestuurde manuscripten
> wordt afgekeurd. Je hebt daar, volgens dat zelfde artikel,
> alleen een kans als je al iemand in het wereldje kent.
>
> Ik vind het te makkelijk om maar klakkeloos aan te nemen dat
> er iets aan ‘onze’ manuscripten mankeert, omdat de uitgevers
> er geen heil in zien. Het klassieke voorbeeld is natuurlijk
> ‘De Celestijnse Belofte’, die in eerste instantie werd
> afgekeurd door de uitgever en uiteindelijk een wereldwijde
> bestseller is geworden.
>
> Over FM mag iedereen schrijven wat 'ie wil. Ik ben blij dat
> ik na de teleurstellingen van een aantal ‘echte’ uitgeverijen
> hier de mogelijkheid heb mijn boek uit te geven.
Hallo Jolanda,
Ik heb enige info over Boekenbent.
Ze gaan uit van 50 boeken. Kosten 477,50
isbn 11 euro, barcode 10 euro
binnenwerk 127,50 (4 uur)
omslag 72,50
In pdf aanleveren.
Bij een minder aantal boeken zullen de kosten
aanzienlijk hoger zijn.
Er zijn pod'ers die aanrmerkelijk goedkoper zijn.
Groeten,
Esther
ik heb gedichten geschreven, en in een opwelling, impulsief een uitgever gemaild, of t wat was..
Dat is een kleine uitgever. Calbona, erg sympathiek. Kreeg gelijk een mailtje terug, Maar ook daar moet het in eigen beheer met alle financiele risisco's die er zijn. De minimale afname is 20, nou 20 verkoop ik wel.. dat is niet het punt. Ook die kosten zijn nog es op te brengen. Je moet zelf voor promotie zorgen, en tegen een geringe betaling zet hij ze op Boekenroute, waar mensen ze dan kunnen bestellen, maar waar ik naar begrepen heb, ook de inkoop van boekwinkels hun slag kunnen slaan.
Ik heb de gedichten opgestuurd, en hij ging er gelijk mee aan de slag, geredigeerd en wel. Alleen staat het lettertype me nog niet aan, en dat een lang gedicht over 2 bladzijden versrpeid moet vind ik ook niet wat hebben. De omslag van het boek met daarop de titel kreeg ik als idee ook toegestuurd, vond ik ook niet wat. Enfin, over alles is te praten.
Maar nu twijfelde ik heel erg. En heb ik Free Musketeers benaderd, daar gewoon mijn manuscript heen gestuurd, en dacht daar voorlopig niks van te horen.
t klinkt namelijk op de site heel positief, en dan verwacht ik ergens een addertje onder het gras. Ik kreeg gelijk een mail terug. Met een duidelijke uitleg over de kosten van mij. dat zou op nog net geen 500 euro komen.
even een stuk uit de mail:
In samenhang met het commerciële aspect hebben wij de volgende formule bedacht.
Wij geven gedichtenbundels uit als de auteur minimaal 40 exemplaren afneemt.
Deze afname kan met auteurskorting plaatsvinden. Auteurskorting, vanaf 25% op de vaste winkelprijs, is bij Free Musketeers mogelijk voor auteurs die hun eigen boek kopen.
Verkoop door de auteur aan derden dient, conform de Wet op de vaste boekenprijs, voor de volledige winkelwaarde te geschieden.
Door deze gegarandeerde afname zijn wij als bedrijf uit de, in de boekproductie van gedichtenbundels, geïnvesteerde tijd.
Vervolgens gaat de bundel in het reguliere uitgeeftraject mee, komt in de boekenwinkel op onze site en lift mee op overige acties van ons.
Verder melden wij het boek aan bij bureau ISBN omdat elk boek van ons een ISBN krijgt.
Het komt op onze web boekwinkel te staan en op de internet pagina “nieuw bij Free Musketeers”.
Onze titels zijn bekend bij het Centraal Boekhuis en Scholtens boekdistributie, hierdoor kunnen alle boekhandels in Nederland en een groot gedeelte in Vlaanderen dit boek zien en bestellen.
Bijkomend voordeel dat onze titels in de CB titelcatalogus staan is dat onze boeken ook via Bol.com en een twaalftal andere internetboekhandels beschikbaar zijn.
Het Commissariaat van de Media wordt op de hoogte gesteld vanwege de Wet op de Vaste Boekenprijzen.
Over elke latere verkoop ontvangt de auteur royalties.
Uiteindelijk zijn wij als bedrijf uit de kosten en gaat de auteur er zelfs op vooruit.
Op deze wijze kunnen wij het uitgeven van gedichtenbundels volgens ons concept, met een voor de auteur gratis traject, handhaven.
Met een omvang tussen 50 en 90 pagina's zou de winkelwaarde voor het boek rond de EUR 14,95 worden.
Je stuurt 37 gedichten. Bij elk boek komen 5 - 6 pagina’s van ons (titelblad, colofon nen schutbladen). De omvang zou dan 42 – 44 pagina’s worden en dat kan eigenlijk wel. Qua prijs zou je dan op 13,95 uitkomen.
Indien je je kunt vinden in dit concept, laat het dan even weten. Dan kunnen we met de procedure starten.
dat klinkt dus leuk, en nergens iets over al die mail adressen wat ik hier op deze site lees.
alleen al die negatievere dingen…. denk dat ik er wijs aan doe om Calbona mijn boekje te laten uitvoeren?
Ik zie echter op tegen al die zogenaamde promotie dingen…
en daar had ik bij FM op gehoopt dat die dat stukje zouden doen, en dat het dan gewoon een keer bij de AKO zou liggen, of via bol.com.. enfin.. goede raad is duur..
vandaar… wat zouden jullie doen? wat is jullie advies. Iemand?
Hoi Harry!
Over welke uitgeverij in Belgie heb je het nu eigenlijk? Ik heb net het contract voor mijn boekje van Free Musketeers binnen maar begin nu toch mijzelf af te vragen of het wel zo'n goed idee is om met hen in zee te gaan……..
groetjes, Yvonne Harry Cuypers schreef:
>
> Dag beste Noorderburen allemaal, in België hebben we ook een
> printing on demand uitgeverij, namelijk wwaow. Bij hen geen
> addertjes onder het gras, je levert je manuscript in, kiest
> zelf de kaft, je royalties, en als je vijf boeken besteld
> komt je boek in de boekenwinkel op hun website. Direct weet
> je ook wat je boek kost. Op een week heb je je bestelling al
> binnen. Voor de rest, geen kosten, geen lidgeld, niets. Echt
> een aanrader. Wat ze niet doen is corrigeren, je boek moet
> dus in orde zijn. Oh ja, ik publiceerde er ‘De plot’, een
> roman over de rechtvaardige rechters. Veel succes nog voor
> jullie.
> Groeten, Harry.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?