Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

columnist gezocht

• Mieke

Hallo Maria,

Je wekt mijn nieuwsgieringheid. Ik schrijf graag columns en wil daar meer mee doen. Graag ontvang ik wat meer informatie over de organisatie. Wie jullie zijn, wat jullie doen en wat jullie verwachtingen zijn ten opzichte van een columnist.

Kortom, ik ben heel benieuwd. Laat a.u.b. gauw wat horen.

Groetjes van Mieke.

• Madani Badr Labib

Hallo,

Ik ben zeer geinteresseerd, als jullie contact met mij zouden kunnen opnemen over hoe of wat..? Alvast bedankt!

Madani

• anne moes

Beste Maria,

met mijn passie voor schrijven ben ik uw oproep tegengekomen.

Ik ben geïnteresseerd om op vrijwillige basis columns te schrijven, mits de organisatie aansluit bij mijn interesses. Graag zou ik dus meer informatie willen over hetgeen dat u zoekt en waarvoor u dat zoekt.

met vriendelijke groet,

Anne.

• T.I.

Graag zou ik weten of deze vacature vervuld is en het zou heel prettig zijn wanneer erbij vermeld zou staan om wat voor soort organisatie het gaat..

Hartelijke groet

• Ry

Beste Maria,

Ik heb interesse om voor je organisatie columns te schrijven.

Mijn doel is om mijn portfolio uit te breiden.

Helaas tot nu toe het enige aanknopingspunt voor me om te reageren.

Ik ben erg benieuwd naar verdere informatie en uitleg.

Vriendelijke groeten,

Ry

• Karina

Hallo.

Weet niet goed wat ik hier zou moeten neerzetten. Ik schrijf graag en vaak dus in plaats van een heel pleidooi voor mezelf te houden kunnen jullie beter even op mijn hyves gaan lezen. www.oradja.hyves.nl

Ik hoop snel van jullie te horen.

Groeten, Karina

• Petra

Goedenmorgen,

Een beetje late reactie, de maand januari dan ook al ruim gepasseerd.

Vooralsnog ben ik op zoek naar een plek voor het publiceren van mijn columns en u zoekt een columnist, lijkt mij een prima combinatie.

Graag zou ook ik weten om wat voor soort organisatie het gaat. U geeft aan eisen te stellen aan de columnist vanwege de organisatie maar ik, en ik neem aan anderen met mij, stellen natuurlijk ook eisen aan het soort organisatie waarvoor we schrijven ;-)

Groeten van Petra

• watervrouw

Goeiemiddag Maria,

Ben je nog op zoek naar columnisten of zijn ze ondertussen al gevonden?? voor het geval je nog iemand nodig hebt stuur ik je een stukje van een blog van me mee.

groet!

Christa

Weg is de lente, maar de hoofdluis blijft ….

En net zo plotseling als het zonnetje en de lente ineens op de stoep stonden, zo plotseling zijn ze ook weer vertrokken. Wat achterblijft is twee snotverkouden kinderen, die weigeren om de winterjas nog langer aan te doen, en één hulpeloze moeder die voor het eerst de strijd tegen de hoofdluis aangaat.

Gewapend met vuilniszakken (voor alles wat maar uitgewassen kan worden), stamp in van boven naar beneden door het huis. De verzamelde zooi gaat ongeacht het wasvoorschrift op 90 graden in de wasmachine en daarna in de droger. Als het daar eindelijk uit is stop ik het weer in een vuilniszak (een nieuwe zo slim ben ik ook nog wel) waaraan ik een label met “veilig” hang. Die zet ik vervolgens in de garage waar het (gelukkig) nog diep vriest, zodat de veilige lading veilig blijft.

Het hele huis is saai en somber zonder gordijnen, kussens, rondslingerende kleding en knuffels. Ik sta er een beetje vreemd in. Aan de ene kant heb ik een heel prettig déjà vue (alles netjes en schoon, da's lang geleden) aan de andere kant wordt ik helemaal gek van het idee dat die gore smerige rotluizen misschien nog wel ergens rondkruipen. De matrassen zijn uitgeklopt en uitgezogen, maar ik kom 's nachts niet in slaap van de kriebels! Die ik me waarschijnlijk gewoon zelf inbeeld, knap hoor, hoe je verstand met je op de loop kan gaan; Want eigenlijk heb ik alleen maar 1 echte luis gezien en wat neten. De rest is blinde paniek, veroorzaakt door de oorlogsverslagen die je soms op het schoolplein hoort. Verhalen over luizen die zo resistent tegen alle chemische rotzooi zijn dat zelfs haren spoelen met verdund bleekwater (echt bleekwater !! een mens gaat ver in zijn wanhoop!!) niet helpt. Maar ik heb de hulp van een expert ingeroepen en vermoed dat ik er nu binnen de kortste keren vanaf ben: mijn moeder komt langs!

• Oma tip 1: stop nu met haren wassen; door wassen los je de natuurlijke bescherming tegen van alles (en dus ook tegen luizen) op; een gezond laagje vet/talg. Lekker niet wassen die haren tot de kindertjes een beetje beginnen te ruiken (een poosje om de 3 dagen zegt oma)

• Oma tip 2: natuurlijk behandelen: Knip rozemarijn en lavendel uit de tuin, maak bosjes, leg die onder de kussens en hang ze op in de kamers. Dat vinden die beestjes vies, maar ik vind het eigenlijk een hele gezellige geur afgeven in het hele huis ik denk dat ik dat blijf doen ook straks als er weer vrede heerst.

• Oma tip 3: voorblijven dus keepjes maken: Op naar de markt, en daar stof halen; couponnetjes in leuke kleurtjes.

o Knip een cirkel met een straal van ± 0.75 cm (dat is dus een totale doorsnee van ± 1.5 meter voor de rekenwonders onder ons).

o Zigzag de buitenrand om (zegt oma, dus doe dat nou maar gewoon, ik weet ook niet waar dat goed voor is, maar zij wel dus niet tegenspreken je weet dat dat niet helpt!).

o Knip in het midden een rond gat van ± 7.5 -10 cm doorsnee, en zigzag dat gat dan ook maar om.

o Naai daar (aan de rand van dat gat) een stevig lusje aan. Pak nu een klerenhanger en steek die met de hanger door het gat, haal de lus over de hanger zodat ie mooi vast zit.

o Van de stof die over is maak je één of twee mooie stevige zak(ken) voor voorop het keepje, daar kunnen handschoenen, mutsen, pokemonkaarten of restjes overblijf-eten in.

En klaar is oma !! prachtige luizenkeepjes voor de spotprijs van 50 cent (per coupon) en een oude hanger.

• Oma tip 4: chemische zooi in huis halen voor het geval dat!!: oké dit is echt een tip van lik m’n luizenkeepje maar ik zal hem je niet onthouden, gegeven is gegeven. Haal alles in huis om een evt nieuwe aanval te lijf te gaan: shampoo, spray en weet ik veel wat nog meer. Dan denken die luizen wel 2 keer na voor ze het nog een keer proberen (?! Tja het blijft je moeder…..)

Een dag goed besteed, en ineens heb ik nergens meer jeuk! Oma is weg en ik loop mijn huis nog maar eens door; de kinderen liggen al uitgebreid te slapen, alle gordijnen hangen weer, bedden netjes opgemaakt, alle kleren opgevouwen in de kasten, de helft van de knuffels maar en ook nog in de daarvoor bestemde bakken (die hebben we mooi gelijk uitgezocht en verdeeld onder de kleinere buurkinderen), en de heerlijke geur van verse kruiden en verse appeltaart op zijn omaas.

Hmmmm toch wel wat voor te zeggen zo’n luizenplaag, misschien doe ik er volgend jaar wel weer één.

• T. Guitsen de Vries

Hoi Maria,

Lees je oproep en vroeg me af of je nog op zoek bent naar een columnist.

Zoja, dan hoor ik het graag en zal ik alsnog reageren,

Met vriendelijke groet,

T. Guitsen de Vries

Tekstschrijver

06 22 64 65 05

• Gina van Vliet

Beste,

Hopelijk ben ik nog op tijd met mijn bericht, gezien de datum. Toch zou ik graag nog een kans wagen.

Mijn naam is Gina en mijn grootste passie is schrijven. Dagboek, korte verhalen, gedichten, alles wat er in me op komt.

Ik heb nog nooit een column geschreven voor een website of tijdschrift, maar ik zou graag laten weten dat ik geïnteresseerd.

Mocht u er interesse in hebben om iets van mijn creaties te lezen, hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,

Gina Margaret van Vliet