Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schrijver gezocht voor biografie

  • Bertha Kruizinga

    Dag Joke,

    Misschien is het goed sites te bekijken waarop ‘levensverhalenschrijvers’ zich aanbieden.

    Dan kun je vergelijken.

    Mijn site is: www.goudenverhalen.nl

    Laat maar weten hoe je de site vindt en of ik iets voor je kan betekenen.

    Hartelijke groet,

    Bertha Kruizinga

  • Bertha Kruizinga

    Dag Natalie,

    Misschien kan ik iets voor je betekenen.

    Mijn site is: www.goudenverhalen.nl

    Laat maar weten als jij iets meer wilt weten of kennis wilt maken.

    Hartelijke groet,

    Bertha Kruizinga

  • Nina

    Ik wil heel graag n boek laten schrijven over mijn leven.

    ik ben n jonge vrouw van bijna 30.Nu kan ik voor het eerst in mijn leven zeggen dat ik gelukkig ben

    .Heel kort samengevat:

    Ik heb een oolog meegemaakt,mijn vader is vermoordt en we hebben hem zo'n 5 jaar geleden uit de massagraf gehaald en herbegraven.Op mijn 17 ben ik verkracht.Mijn moeder heeft mij en mijn zus regelmatig geslagen en vooral ze heeft ons in de steek gelaten.Ik ben jong getrouwd om aan mijn moeder te ontsnappen.Mijn ex gieng vreemd waardoor ik die niet zo sterk in haar schoenen stond verslaafd raakte aan de cocaine.Afkicken was het gevolg en 3 jaar therapie waaronder ook de EMDR.Lichaamelijk ging het ook niet altijd even goed,rond mijn 15 zat ik in de rolstoel door epilepsie(wat nu helemaal weg is)Ik heb ook last van ruma maar nu heb ik er ook mee leren leven.

    Het wordt n verhaal met n happy end. Ik heb kei hard moeten vechten maar het was me de drie jaar psychiatrie meer dan waar.Ben er van overtuigd dat je alles in het leven kunt bereiken als je het maar wilt en ervoor vecht.

    tot snel -xxx-

  • Stephan

    Hallo Nina,

    Ben je nog steeds opzoek naar een schrijver voor een biografie.

    Ik ben een een bijna afgstudeerd student aan een journalistieke opleiding.

    Ik hoor het graag.

    Groet,

    Stephan

  • michael edixhoven

    Hoi,

    Oproep aan schrijvers die een.levensverhaal willen uitwerken.tot een boek

    Gedeeltelijk voor mij om te verwerken.maar ik.denk dat mijn verhasl

    Leerzaam is voor andere mensen gr michael

  • Jeroen Kersten

    michael edixhoven Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Oproep aan schrijvers die een.levensverhaal willen

    > uitwerken.tot een boek

    > Gedeeltelijk voor mij om te verwerken.maar ik.denk

    > dat mijn verhasl

    > Leerzaam is voor andere mensen gr michael

    Hallo Michael,

    Heb je al iemand gevonden, die je levensverhaal wil uitwerken?

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen Kersten

  • SportAmstelveen

    Beste Joke,

    Ik wet niet of je al voorzien bent maar ik zou dat kunnen doen.

    Ik heb er veel ervaring mee en schreef onder meer de biografie van de voetbalbroers Frank en Ronald de Boer.

    MVG,

    Maarten Bax

    info@sportamstelveen.nl

  • Wildebloem

    Beste lezers,

    Ik ben een 47 jarige man die al jaren zelf probeert een biografie te schrijven. Dit lukt tot op heden niet door deels een gebrek aan concentratie en voldoende kennis op dit gebied. Toch is het voor mijn gevoel iets waar ik enorm mee geholpen zou zijn en daarnaast als maatschappelijk onderdeel een bijdrage zou kunnen leveren aan een taboe (v. jongens die worden misbruikt) die op dit onderwerp nog niet is doorbroken. Inhoudelijk wil ik op dit forum er niet heel veel over kwijt in deze oproep maar in een persoonlijk contact uiteraard wel.

    Het boek zou een biografisch stuk moeten worden waarin het leven wordt omschreven van een man die vanaf zijn 6e t/m zijn 18e levensjaar sexueel en geestelijk is misbruikt. De levenslange gevolgen die dit met zich mee brengt. De stilte die er omheen moet blijven bestaan (doordat de maatschappij niet weet wat ze hier mee moeten). De pogingen om uit het isolement te komen door werk hetgeen steeds mislukt. De psychologische effecten etc etc. Tevens zou het boek een handvat voor ieder moeten kunnen zijn m.b.t. het herkennen van slachtoffers en daders. Hiermee zouden kinderen op jonge beter beschermd kunnen worden en als laatste hoe het is om met iemand te leven die slachtoffer van sexueel misbruik is partner en/of vriend.

    De sfeer waarin het boek moet worden geschreven, kan het beste in mijn optiek er een zijn die ondanks de stevige inhoud toch luchtig met de materie overweg gaat zodat het vooral leesbaar blijft. Hier en daar misschien zelfs een beetje synisch en/of sarcastisch met een knipoog.

    Wie kan en wil mij hier bij helpen?