Beste collega schrijvers,
2 Mei jl. werd mijn boek, ‘ Blauw licht op het water’, te water gelaten bij uitgeverij de Free Musketeers.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over FM en sinds kort sturen ze ook persexemplaren op. Daar ben ik wel blij mee want de eerste 3 exemplaren die ik voor promotie nodig had moest ik zelf betalen.
Zelf heb ik via een goede vriend stukken kunnen plaatsen in “De Botlekkrant, De Binnenvaartkrant, De Overschiese krant en de Oud Rotterdammer,”
Ook heb ik e.e.a. in een uitzending van Radio west IJsselmonde kunnen promoten en binnenkort hoop ik te worden uitgenodigd bij Suzanne Mulder van Radio Rijnmond. Ook voor 2 juli 2007 heb ik 10 minuten bij Omroep Hoeksewaard.
Al met al heb ik in totaal misschien wel 500.000 mensen weten te bereiken.
Klinkt natuurlijk allemaal hardstikke mooi maar helpt het ook de boeken te verkopen? Nee niet echt. Je moet het echt hebben van vrienden kennissen en collegae. Veel mensen gaan het bestellen maar ze vergeten het. Ook is het kopen op het internet nog een probleem voor velen! Dat is jammer. Ik kreeg van een andere schrijver het advies een stapel boeken zelf te kopen voor de verkoop. Dat ga ik nu overwegen want er zijn in mijn omgeving tientallen potentïele kopers.
Wat ik jammer vind is dat het ISBN nummer onbekend is bij het Centraal Boekhuis! Bruna, Edel, Bol en Ako enz. kunnen daar niets mee. Dat is toch jammer want ze krijgen als boekhandel 30% korting.
Misschien moet de uitgeverij daar eens meer aandacht aan geven!
Al met al vind ik de FM best wel een goede uitgever die je tijdens de productie van je boek je met raad en daad bijstaan.
Alleen vind ik dat ze meer aan marketing moeten doen want je hebt feitelijk een marginaal afzetgebied.
Publiceren via Lulu is natuurlijk ook een optie maar daar loop je tegen dezelfde problemen op. Het is alleen goedkoper en je hebt het zelf in handen.
Laten we hopen dat FM de juiste oplossing gaat geven en allemaal heel veel succes met het schrijven.
Greetz
Eddy van Driel
Coby schreef:
>
> Dag allemaal,
>
> Graag verneem ik jullie ervaring over de uitgever Free
> Musketeers. Wat zijn jullie ervaringen voor het in eigen
> beheer uitgeven of het door hen te laten doen.
>
> Groetjes
> Coby